Gå til innhold

Depresjon / kogntivt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja både b12 og D følger jeg opp. Gjort hele tiden.

Men tråden handla jo om hvorvidt de kognitive rare greiene kan skyldes depresjon. 
eller om der er symptomer på utnattelse. Ig flere mente jo det var vanlig ved depresjon så

Anonymkode: 8cb4d...013

Jeg har gjentatt flere ganger at det er vanlig ved både depresjon og angst, både her og i flere tråder. 

Hva med refleksolog?

Anonymkode: 68923...0b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint stå over refleksolog, TS. Det er ikke vist å ha noen effekt på noen medisinsk tilstand.

Anonymkode: 20ac8...7c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan fint stå over refleksolog, TS. Det er ikke vist å ha noen effekt på noen medisinsk tilstand.

Anonymkode: 20ac8...7c7

Det kan sikkert hjelpe kropppen å slappe av. Men tviler på det hjelper på hjernen min

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har gjentatt flere ganger at det er vanlig ved både depresjon og angst, både her og i flere tråder. 

Hva med refleksolog?

Var det du som skrev at det er typisk med Så eksfrem hjerne symptomer med depresjon men ikke ved me? Kunne du begrunna det?

Blir jo verre ved all stimuli

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det du som skrev at det er typisk med Så eksfrem hjerne symptomer med depresjon men ikke ved me? Kunne du begrunna det?

Hvor mange svar skal folk gi deg før du slutter å følge opp med nye spørsmål? Ser du ikke selv at dette ikke er sunt?

Anonymkode: 1f99b...2af

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du beskriver symptomene dine:

Tåke så tjukk og husker ikke at våkna i dag eller noe fra noen andre dager

blackout grøt.

urolig og apatisk 

føler meg ikke som meg

har ingen følelser, lyst, mening, connection

Klarer ikke tenke 

Videre skriver du at du føler deg fullstendig pakka inn i vatt, innhylla, innesperra, avsperra. Kjenner det fysisk i hode som et teppe rundt hjernen.
Bedøva sanser- null tenkevne, vansker med huske planlegge føle være tilstede, og dårlig på visualisere.

Man blir verre av stimuli når energinivået er på bunn. Uavhengig om utmattelsen har fysisk og psykosomatisk opprinnelse. Det er heltheten av symptomene du beskriver som gjør at dette høres mer psykosomatisk ut. 

Du har laget så mange tråder om samme tema, TS. Og når det påpekes, så nekter du og sier at du kun har laget èn tråd. Det er tidligere foreslått opphold på rehabiliteringsklinikk. Har du bedt om henvisning til dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du beskriver symptomene dine:

Tåke så tjukk og husker ikke at våkna i dag eller noe fra noen andre dager

blackout grøt.

urolig og apatisk 

føler meg ikke som meg

har ingen følelser, lyst, mening, connection

Klarer ikke tenke 

Videre skriver du at du føler deg fullstendig pakka inn i vatt, innhylla, innesperra, avsperra. Kjenner det fysisk i hode som et teppe rundt hjernen.
Bedøva sanser- null tenkevne, vansker med huske planlegge føle være tilstede, og dårlig på visualisere.

Man blir verre av stimuli når energinivået er på bunn. Uavhengig om utmattelsen har fysisk og psykosomatisk opprinnelse. Det er heltheten av symptomene du beskriver som gjør at dette høres mer psykosomatisk ut. 

Du har laget så mange tråder om samme tema, TS. Og når det påpekes, så nekter du og sier at du kun har laget èn tråd. Det er tidligere foreslått opphold på rehabiliteringsklinikk. Har du bedt om henvisning til dette?

Er nok en blanding ja! Derfor jeg også spurte her hvor ille en depresjon evt kan slå ut. 
Selv om jeg tviler litt på man blir såpass merkelig i hjernen som det jeg har beskrevet. Og mister hukommelsen  helt.

Det er ikke aktuelt med rehabilitering enda. Er alt for syk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er nok en blanding ja! Derfor jeg også spurte her hvor ille en depresjon evt kan slå ut. 
Selv om jeg tviler litt på man blir såpass merkelig i hjernen som det jeg har beskrevet. Og mister hukommelsen  helt.

Det er ikke aktuelt med rehabilitering enda. Er alt for syk.

Som sagt kan både angst og depresjon slå veldig hardt ut både fysisk og kognitivt. Du lager stadig nye tråder, og jeg syns du bærer veldig preg av å ha sterk angstlidelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Som sagt kan både angst og depresjon slå veldig hardt ut både fysisk og kognitivt. Du lager stadig nye tråder, og jeg syns du bærer veldig preg av å ha sterk angstlidelse. 

Har aldri nekta for at det er angst/psykisk inn i bildet- tråden handler jo om det🤪

Men det ene utelukker jo ikke det andre

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri nekta for at det er angst/psykisk inn i bildet- tråden handler jo om det🤪

Men det ene utelukker jo ikke det andre

Poenget er alle trådene du stadig lager, og hvordan du samtidig nekter for at du gjør det. Hvordan du fortsatt spør og graver når du allerede har fått svar, osv. Du bør kanskje be om en psykiatrisk utredning slik at du får ordentlig hjelp? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...