AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #61 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men da har du hatt en hel del tråder om situasjonen din over flere mnd, hvor du har fått mange råd. Hva har du prøvd av dette? Anonymkode: 68923...0b3 Tror ikke det er er meg nei. Jeg husker jeg kommenterte i en tråd en gang bare Anonymkode: 8cb4d...013
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #62 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror ikke det er er meg nei. Jeg husker jeg kommenterte i en tråd en gang bare Anonymkode: 8cb4d...013 Dvs at vi ikke lenger får flere slike tråder for deg, men at du nå heller oppsøker helsepersonell for å få hjelp? Anonymkode: 1f99b...2af
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #63 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men da har du hatt en hel del tråder om situasjonen din over flere mnd, hvor du har fått mange råd. Hva har du prøvd av dette? Anonymkode: 68923...0b3 Uansett så handler ikke tråden min om det , jeg lurer jo angående depresjon og hva det kan gjøre med en av slike symptomer Anonymkode: 8cb4d...013
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #64 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uansett så handler ikke tråden min om det , jeg lurer jo angående depresjon og hva det kan gjøre med en av slike symptomer Anonymkode: 8cb4d...013 Og du har fått svar. Mange. Anonymkode: 1f99b...2af
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #65 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror ikke det er er meg nei. Jeg husker jeg kommenterte i en tråd en gang bare Anonymkode: 8cb4d...013 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uansett så handler ikke tråden min om det , jeg lurer jo angående depresjon og hva det kan gjøre med en av slike symptomer Anonymkode: 8cb4d...013 Jo du har det. Og det er jo relevant fordi alt henger sammen. Noen foreslåtte tiltak: B-12 injeksjoner Omega 3 + d vitamin Lymfedrenasje/reflekskolog Rehabiliteringsklinikk Anonymkode: 68923...0b3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #66 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jo du har det. Og det er jo relevant fordi alt henger sammen. Noen foreslåtte tiltak: B-12 injeksjoner Omega 3 + d vitamin Lymfedrenasje/reflekskolog Rehabiliteringsklinikk Anonymkode: 68923...0b3 Ja slike ting for utmattelse ja. Men jeg tror jeg har noe med psyken i tillegg. Og det er det dette handler om Anonymkode: 8cb4d...013
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #67 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja slike ting for utmattelse ja. Men jeg tror jeg har noe med psyken i tillegg. Og det er det dette handler om Anonymkode: 8cb4d...013 Og det er dette helsepersonell kan utrede deg for og hjelpe deg med. Egen grubling og masse spørsmål og svar (som aldri er nok for deg) på forum vil ikke hjelpe deg. Anonymkode: 1f99b...2af
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #68 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja slike ting for utmattelse ja. Men jeg tror jeg har noe med psyken i tillegg. Og det er det dette handler om Anonymkode: 8cb4d...013 Tingene som er nevnt/foreslått er veldig viktige for psyken også. Anonymkode: 68923...0b3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #69 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja slike ting for utmattelse ja. Men jeg tror jeg har noe med psyken i tillegg. Og det er det dette handler om Anonymkode: 8cb4d...013 Og det som ikke gir mening da, er at du sier at du sliter med psyken fordi du er så syk. Så får du forslag på forslag over tid om hva som kan være veldig hjelpsomt for utmattelse og kognitiv helse, men så sier du at det kun er psyken du trenger hjelp med. Tenker du ikke at hvis det fysiske blir bedre, så blir det psykiske bedre? Greia er at f.eks b12, omega 3 og d vitamin, er svært viktig for kognitiv funksjon, mental helse, og energi. Det påvirker altså både fysisk OG mental helse. Jeg tror ærlig talt du har en hang up i systemet. At den underliggende angsten din er det som må behandles. Anonymkode: 68923...0b3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #70 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det som ikke gir mening da, er at du sier at du sliter med psyken fordi du er så syk. Så får du forslag på forslag over tid om hva som kan være veldig hjelpsomt for utmattelse og kognitiv helse, men så sier du at det kun er psyken du trenger hjelp med. Tenker du ikke at hvis det fysiske blir bedre, så blir det psykiske bedre? Greia er at f.eks b12, omega 3 og d vitamin, er svært viktig for kognitiv funksjon, mental helse, og energi. Det påvirker altså både fysisk OG mental helse. Jeg tror ærlig talt du har en hang up i systemet. At den underliggende angsten din er det som må behandles. Anonymkode: 68923...0b3 Jo jeg har følt hele tiden at det er det fysiske som må bedres. Men jeg tror at den psyksiKe biten hindrer hvile og tilfriskning. Så det blir en slags sirkel. Anonymkode: 8cb4d...013
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #71 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og det som ikke gir mening da, er at du sier at du sliter med psyken fordi du er så syk. Så får du forslag på forslag over tid om hva som kan være veldig hjelpsomt for utmattelse og kognitiv helse, men så sier du at det kun er psyken du trenger hjelp med. Tenker du ikke at hvis det fysiske blir bedre, så blir det psykiske bedre? Greia er at f.eks b12, omega 3 og d vitamin, er svært viktig for kognitiv funksjon, mental helse, og energi. Det påvirker altså både fysisk OG mental helse. Jeg tror ærlig talt du har en hang up i systemet. At den underliggende angsten din er det som må behandles. Anonymkode: 68923...0b3 Har ikke underliggende angst som må behandles. Dette har kommet som en reaksjon på den belastninga her, pluss symptom på utmattelse. Men trenger absolutt hjelp med psyken nå. Derfor jeg spurte her og. Men det betyr ikke at det psykisk lidelse som er primær årsak. Men at det har blitt en følgefeil og hindrer tilfriskning - ja. Anonymkode: 8cb4d...013
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #72 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo jeg har følt hele tiden at det er det fysiske som må bedres. Men jeg tror at den psyksiKe biten hindrer hvile og tilfriskning. Så det blir en slags sirkel. Anonymkode: 8cb4d...013 Det fysiske og psykiske henger sammen. Og som sagt, alt som ble nevnt som tiltak påvirker både fysisk og mental helse. Så du bør jo ha fokus på dette uavhengig av fysisk/psykisk. I tillegg til dyp og rolig innpust, holde pust, rolig utpust. Gjenta, og gjenta, mange runder daglig. Anonymkode: 68923...0b3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #73 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke underliggende angst som må behandles. Dette har kommet som en reaksjon på den belastninga her, pluss symptom på utmattelse. Men trenger absolutt hjelp med psyken nå. Derfor jeg spurte her og. Men det betyr ikke at det psykisk lidelse som er primær årsak. Men at det har blitt en følgefeil og hindrer tilfriskning - ja. Anonymkode: 8cb4d...013 Poenget mitt er at du har fått en hangup med angst som påvirker alt. Du skrev jo at du hadde utbrenthet før du ble syk, men skrev ikke noe mer om hva som var årsaken til det. Anonymkode: 68923...0b3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #74 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Poenget mitt er at du har fått en hangup med angst som påvirker alt. Du skrev jo at du hadde utbrenthet før du ble syk, men skrev ikke noe mer om hva som var årsaken til det. Anonymkode: 68923...0b3 Utbrenthet ikke pga angst nei Anonymkode: 8cb4d...013
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #75 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Utbrenthet ikke pga angst nei Anonymkode: 8cb4d...013 Jeg sa ikke at det var pga angst. Jeg poengterte at du var utbrent før du ble syk, og utbrenthet skjer pga overbelastning i livet. Og det i seg selv kan gi angst, som man kanskje ikke er klar over da. Skal du sette i gang med noen av forslagene? Anonymkode: 68923...0b3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #76 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa ikke at det var pga angst. Jeg poengterte at du var utbrent før du ble syk, og utbrenthet skjer pga overbelastning i livet. Og det i seg selv kan gi angst, som man kanskje ikke er klar over da. Skal du sette i gang med noen av forslagene? Anonymkode: 68923...0b3 Det er mulig. Men det betyr ikke at man har en angstlidelse Anonymkode: 8cb4d...013
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #77 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er mulig. Men det betyr ikke at man har en angstlidelse Anonymkode: 8cb4d...013 Jeg gir opp, du unngår jo det samme spørsmålet igjen og igjen. Anonymkode: 68923...0b3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #78 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gir opp, du unngår jo det samme spørsmålet igjen og igjen. Anonymkode: 68923...0b3 Hvilket spørsmål har jeg unngått? Har fortalt masse. Men å greie ut om detaljer fra livet tenker jeg ikke er på sin plass og noe jeg ønsker. Det er heller ikke relevant. Anonymkode: 8cb4d...013
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #79 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilket spørsmål har jeg unngått? Har fortalt masse. Men å greie ut om detaljer fra livet tenker jeg ikke er på sin plass og noe jeg ønsker. Det er heller ikke relevant. Anonymkode: 8cb4d...013 Om du skal sette i gang tiltakene som er foreslått. b-12 injeksjoner/oppfølging b12 omega 3/d vitamin (evnt også magnesium) refleksolog Anonymkode: 68923...0b3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2024 #80 Skrevet 4. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om du skal sette i gang tiltakene som er foreslått. b-12 injeksjoner/oppfølging b12 omega 3/d vitamin (evnt også magnesium) refleksolog Anonymkode: 68923...0b3 Ja både b12 og D følger jeg opp. Gjort hele tiden. Men tråden handla jo om hvorvidt de kognitive rare greiene kan skyldes depresjon. eller om der er symptomer på utnattelse. Ig flere mente jo det var vanlig ved depresjon så Anonymkode: 8cb4d...013
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå