AnonymBruker Skrevet 22. oktober #1 Del Skrevet 22. oktober Noen her som har hatt depresjon og fått kogntiv svikt/hjernetåke? Hvor ille var det- kan du beskrive? Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #2 Del Skrevet 22. oktober Har hatt det, påvirket konsentrasjonen og jeg sov mye. Fikk tips om å begynne med noe som krevde konsentrasjon, begynte med bla sjakk. Måtte også tvinge meg selv til å ta opp gamle hobbyer, slik som å male. Best effekt hadde jeg av naturfotografering. Da fikk jeg også litt trim. Pass også på kostholdet. Anonymkode: c7cd7...1a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #3 Del Skrevet 22. oktober Jeg ligger i en tåke så tjukk og vusker ikke at våkna i dag eller noe fra noen andre dager blackout grøt. urolig og apatisk føler meg ikke som meg har ingen følelser, lyst, mening, connection Klarer ikke tenke Kan man bli slik av depresjon? -ts Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #4 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg ligger i en tåke så tjukk og vusker ikke at våkna i dag eller noe fra noen andre dager blackout grøt. urolig og apatisk føler meg ikke som meg har ingen følelser, lyst, mening, connection Klarer ikke tenke Kan man bli slik av depresjon? -ts Anonymkode: 8cb4d...013 Ja, absolutt. Dessverre. Selv føler jeg meg dement til tider, men er fortsatt bare i 30-årene... Anonymkode: dd335...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #5 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, absolutt. Dessverre. Selv føler jeg meg dement til tider, men er fortsatt bare i 30-årene... Anonymkode: dd335...bdb Men altså jeg husker ikke tilbake til istad. og er noen dager ekstremt angstetee følee som jeg er inni en drøm/rus Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #6 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, absolutt. Dessverre. Selv føler jeg meg dement til tider, men er fortsatt bare i 30-årene... Anonymkode: dd335...bdb Har du depersonalisering? Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #7 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ligger i en tåke så tjukk og vusker ikke at våkna i dag eller noe fra noen andre dager blackout grøt. urolig og apatisk føler meg ikke som meg har ingen følelser, lyst, mening, connection Klarer ikke tenke Kan man bli slik av depresjon? -ts Anonymkode: 8cb4d...013 Har du vært hos legen og forklart symptomene? Du kan få hjelp med rette medisiner. Anonymkode: 1f99b...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #8 Del Skrevet 22. oktober Du burde heller tenke i retning om hvordan kan jeg prøve å løse dette ved å tenke oppover. Ransak deg selv litt. Langt inni det dypeste av deg selv. Snakk gjerne høyt til deg selv og den andre person som er så langt nede. Altså deg selv Anonymkode: ef90d...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #9 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har du vært hos legen og forklart symptomene? Du kan få hjelp med rette medisiner. Anonymkode: 1f99b...2af Ja men vet ikke om det er oga deperesjon eller Me. Så deffor jeg lurer på hvordan andre opplever kogntiv svikt V depresjon? Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #10 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men vet ikke om det er oga deperesjon eller Me. Så deffor jeg lurer på hvordan andre opplever kogntiv svikt V depresjon? Anonymkode: 8cb4d...013 Det må du spørre helsepersonell om, det er de som kan utrede og gi deg en evt diagnose. Ikke folk på forum. Anonymkode: 1f99b...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #11 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det må du spørre helsepersonell om, det er de som kan utrede og gi deg en evt diagnose. Ikke folk på forum. Anonymkode: 1f99b...2af Jaaa vet det. Men på forum kan man spørre om andres opplevelser. det er nyttig og fint selv om det ikke erstatter legehjelp Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #12 Del Skrevet 22. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja men vet ikke om det er oga deperesjon eller Me. Så deffor jeg lurer på hvordan andre opplever kogntiv svikt V depresjon? Anonymkode: 8cb4d...013 Kognitiv svikt er vanlig både for depresjon/angst, og utmattelsessykdommer. Har selv ME, og anbefaler på det sterkeste at du følger opp særlig b12 og d vitamin hos legen. B12 bør ligge på minst 4-500, d vitamin 90-100. Altså godt over normalen. Ta også tilskudd av omega 3 fettsyrer/spis fet fisk regelmessig. Anonymkode: 68923...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #13 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kognitiv svikt er vanlig både for depresjon/angst, og utmattelsessykdommer. Har selv ME, og anbefaler på det sterkeste at du følger opp særlig b12 og d vitamin hos legen. B12 bør ligge på minst 4-500, d vitamin 90-100. Altså godt over normalen. Ta også tilskudd av omega 3 fettsyrer/spis fet fisk regelmessig. Anonymkode: 68923...0b3 Det jeg beskriver- er det forenlig med ME ut fra din erfarings? Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #14 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det jeg beskriver- er det forenlig med ME ut fra din erfarings? Anonymkode: 8cb4d...013 Det er ingen her som kan diagnostisere deg med ME eller depresjon uansett hvor mange ganger du gjentar spørsmålet. Du må gå til fastlegen og få utredning. Anonymkode: 1f99b...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #15 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen her som kan diagnostisere deg med ME eller depresjon uansett hvor mange ganger du gjentar spørsmålet. Du må gå til fastlegen og få utredning. Anonymkode: 1f99b...2af Har starta EN tråd. Ba ikke om diagnosen men svarte på en kommentar fra en som har me og erfaring Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #16 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har starta EN tråd. Ba ikke om diagnosen men svarte på en kommentar fra en som har me og erfaring Anonymkode: 8cb4d...013 Du fikk svar på det du lurte på i innlegget du siterte, men fortsatte bare å spørre om det samme. Anonymkode: 1f99b...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #17 Del Skrevet 24. oktober Jeg er ikke ute etter diagnose 🤪 jeg bare spør hvordan andre har opplevd den kogntive svikten -hjernetåke ved depresjon Anonymkode: 8cb4d...013 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 24. oktober #18 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 12.57): Det må du spørre helsepersonell om, det er de som kan utrede og gi deg en evt diagnose. Ikke folk på forum. Anonymkode: 1f99b...2af Må no gå an å spørre for å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #19 Del Skrevet 25. oktober Pilleville skrev (10 timer siden): Må no gå an å spørre for å forstå. Jaaa nettopp Anonymkode: 8cb4d...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober #20 Del Skrevet 25. oktober Jeg har ikke hjernetåke pga depresjon men pga kronisk migrene, det er til tider tungt å leve med. Det oppleves som om man har bommull i hodet, ting virker bare ikke, man mister ord man kan, får ikkemed seg det som sies, glemmer det man reiste seg for å hente, drar på butikkenog kommer ned i veien og husker ikke hvor man er på vei eller hvorfor, sitter i møte på jobb og er midt i en setning når resten bare er borte for en.. Anonymkode: c7475...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå