Gå til innhold

Mannen er kronisk drevet av klokken og vi krangler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres ut som ekstrem nevrotisisme, og kanskje en tvangslidelse. Hvis dere ikke har samtaler når dere er på hyggelige ting sammen, og han ikke lar deg være som du er uten å bli veldig stresset, er dette et godt liv for deg, ts? Han kan ha godt av å løsne litt på reglene sine, men da må han ønske det selv.

Anonymkode: 0d0c5...245

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt uenig, sosing er maks irriterende

For meg fremstår hun som ekstremt sosete ja. Plager det deg at andre har andre oppfatninger enn det du selv har?

Anonymkode: fef86...78b

Det plager meg når folk har så dårlig leseforståelse at de finner på ting oppi hodet sitt.......

Anonymkode: 109ae...f28

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt uenig, sosing er maks irriterende

For meg fremstår hun som ekstremt sosete ja. Plager det deg at andre har andre oppfatninger enn det du selv har?

Anonymkode: fef86...78b

Du har ikke ledd et eneste minutt av ditt liv.

Anonymkode: 84e38...b31

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at han må gå i terapi hvis du skal orke å leve med ham. Han trenger hjelp.

Anonymkode: 76a95...a84

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mann er ALDRI tilstede i nuet og alltid sliten eller stresset. I dag startet vi dagen med en krangel igjen. Han er en mann som styres veldig av fiktiive tidsfrister og dikterer alle rundt klokken. 
 

Selv tar jeg livet mer med ro. I dag skulle jeg jobbe hjemmefra og han på kontoret. I mitt hode hadde jeg en ide om å levere i barnehagen fordi jeg ikke har møter, men han sa det var like greit at han tok vesla med seg. Han er opptatt av å fordele alt vedr. barnet vårt på en effektiv måte. Det første jeg hører er at barnet vårt MÅ være ferdig påkledd i gangen senest kl. 07.15.

Argumentet er at det blir mye trafikk, forståelig nok. Det ble stressende for alle, men det gikk fint. Vi kommer til gangen og får høre at vi er litt for tidlig ute. Jeg ble veldig irritert fordi han dikterer og skal ha kontroll på alt. 
 

Hver gang vi besøker mine foreldre, er han mer opptatt av når han skal reise hjem enn å være tilstede i samtalen. Er vi på restaurant bare han og jeg, er vi alltid tidlig ute og når vi er der og spiser, sier han ikke et ord. Han har allerede bestemt seg for når vi skal hjem.

En gang han skulle hjelpe min mor med å flytte noen møbler ( min far kan ikke løfte) dro han dit alene, avsatte 30 minutter, og jeg måtte i forkant ringe henne og si at hun måtte ha tilrettelagt alt for han fordi han måtte videre.

Naturligvis liker ikke min mor han særlig godt 

Sist vi var på besøk, ville min mor at han han skulle ta med seg en sykkel tilbake. Sykkelen er til vesla. Det problematiserte han veldig. Bilen kom til å bli skitten osv. Jeg måtte ringe min mor og si at han dessverre ikke hadde mulighet. Hun ble skikkelig sur og kjeftet på han til meg. 
 

Vi må planlegge helgene og han blir sur hver gang vesla og jeg vil bli med på handletur fordi det er så ineffektivt. Jeg stopper opp og tar meg tid til litt lek i lekekroken på senteret, men han maser alltid til neste ting. 
 

I mange kulturer er denne oppførselen direkte ufin. Min mor er av utenlandsk opphav, og dette er helt klart også litt kulturelt.

Forståelig?

Anonymkode: 80d76...3ff

Har han diagnose om ikke så send han til psykolog han er særere enn en 300 lapp

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

For meg fremstår hun som ekstremt sosete ja. Plager det deg at andre har andre oppfatninger enn det du selv har?

Anonymkode: fef86...78b

Overhodet ikke, jeg lurer bare på hva du baserer det på. Jeg synes nemlig ikke noe om å sette merkelapper på folk når det virker veldig urimelig.

Anonymkode: b6583...0f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Helt uenig, sosing er maks irriterende

For meg fremstår hun som ekstremt sosete ja. Plager det deg at andre har andre oppfatninger enn det du selv har?

Anonymkode: fef86...78b

Spørsmålet er hva du mener TS gjør som er sosete når ingenting slikt er nevnt i hi. Å stoppe litt for å leke i lekekroken til et kjøpesenter når man har med barn i barnehagealder er godt foreldreskap. Nevn en eneste ting TS sier hun gjør som er sosete. 

Anonymkode: 76a95...a84

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette hadde jeg ikke giddi! Hva gjør at han er verdt å leve sammen med TS?

Anonymkode: 81751...f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Selv tar jeg livet mer med ro. I dag skulle jeg jobbe hjemmefra og han på kontoret. I mitt hode hadde jeg en ide om å levere i barnehagen fordi jeg ikke har møter, men han sa det var like greit at han tok vesla med seg. Han er opptatt av å fordele alt vedr. barnet vårt på en effektiv måte. Det første jeg hører er at barnet vårt MÅ være ferdig påkledd i gangen senest kl. 07.15.Argumentet er at det blir mye trafikk, forståelig nok. Det ble stressende for alle, men det gikk fint. Vi kommer til gangen og får høre at vi er litt for tidlig ute. Jeg ble veldig irritert fordi han dikterer og skal ha kontroll på alt.

Da får han ordne barnet selv, siden han har det travelt. Ellers så kan du gjøre det på din måte, slik som du hadde planlagt. Men det er i utgangspunktet positivt at han vil ta sin del av jobben med barnet.

Hver gang vi besøker mine foreldre, er han mer opptatt av når han skal reise hjem enn å være tilstede i samtalen. Er vi på restaurant bare han og jeg, er vi alltid tidlig ute og når vi er der og spiser, sier han ikke et ord. Han har allerede bestemt seg for når vi skal hjem.

Det høres ut som han ikke helt liker å være hos dine foreldre, og ikke klarer å slappe av. Hvordan er han når dere er hos hans foreldre?

Har han vært taus og stresset hele tiden dere har vært sammen, eller er det noe nytt? Er det et problem for deg at han liker å være tidlig ute? Hva er det han skal når dere drar fra restauranten? Kan det være at han slapper av bedre hjemme og gleder seg til å komme hjem, men blir med på restaurant for din skyld?

En gang han skulle hjelpe min mor med å flytte noen møbler ( min far kan ikke løfte) dro han dit alene, avsatte 30 minutter, og jeg måtte i forkant ringe henne og si at hun måtte ha tilrettelagt alt for han fordi han måtte videre.

Helt forståelig. Det er sykt irriterende å måtte vente på at nips blir plukket ut av skap når han er snill og hjelper med flytting av store ting. Det blir litt som å måtte ta en ekstra tur på butikken hvis det ikke er kjøpt riktige skruer når tven skal skrus opp på veggen. Han vil hjelpe, men bare med det de faktisk trenger hjelp til, og ikke alt det andre.

Naturligvis liker ikke min mor han særlig godt 

Tror dessverre det er gjensidig, men det er begges feil. Siden din mor trengte beskjed om å ha alt klart aner det meg at dette er et mønster hos din familie. 

Sist vi var på besøk, ville min mor at han han skulle ta med seg en sykkel tilbake. Sykkelen er til vesla. Det problematiserte han veldig. Bilen kom til å bli skitten osv. Jeg måtte ringe min mor og si at han dessverre ikke hadde mulighet. Hun ble skikkelig sur og kjeftet på han til meg. 

Hvor tidlig ble det kommunisert om sykkelen? Hvis det er hans jobb å ta den med bør han bli spurt om hvordan han vil frakte den. Det høres ut som om du tar det for gitt at han liker din/din mors planlegging.

Vi må planlegge helgene og han blir sur hver gang vesla og jeg vil bli med på handletur fordi det er så ineffektivt. Jeg stopper opp og tar meg tid til litt lek i lekekroken på senteret, men han maser alltid til neste ting. 

Så han liker ikke handlesenter. Det gjør ikke jeg heller, jeg vil ut derfra fortest mulig. Kan ikke du ta med barnet i lekekrok mens han ordner i butikken?
 

I mange kulturer er denne oppførselen direkte ufin. Min mor er av utenlandsk opphav, og dette er helt klart også litt kulturelt.

Forståelig?

Anonymkode: 80d76...3ff

 

Anonymkode: e8229...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OCD eller autisme spekteret.. Her må det profesjonelle til. Jeg syntes du skal slutte å tilpasse deg han ts og kjøre ditt løp uansett. 

Anonymkode: a55f6...798

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du har ikke ledd et eneste minutt av ditt liv.

Anonymkode: 84e38...b31

Neivel. De rundt meg er nok helt uenig i påstanden din. Men de kjenner meg jo, så de kan jo faktisk uttale seg sånn i motsetning til deg

Anonymkode: fef86...78b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til har mennesker ulik "klokke". Min ex var litt som din, og det er ekstremt slitsomt for begge parter at man er i utakt. Jeg savner det definitivt ikke. Jeg liker å komme presis til avtaler,men jeg liker ikke å måtte sitte 40 minutter i bilen og vente på en parkeringsplass fordi vi er AAAALT for tidlig ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg sier autisme her på kvinneguiden fordi det så altfor ofte misbrukes til å spre enda flere fordommer, men akkurat her ser jeg ganske åpenbart trekkende.  Samboeren min har autisme og det er akkurat som å lese om han. Vi har ikke barn og mannen din er nok hakket verre enn min,  men også Samboeren min styres av en indre klokke og stress.  Alt blir et ork og tiltak.  Vi skal kjøpe ny grill og utemøbler, men selv det er en dørstokkmil uten sidestykke. Han er den snilleste i hele verden, men styres veldig av eventualiteter og stress.  

Jeg er også på spekteret, men kvinner fungerer ofte mye bedre enn menn i den type situasjoner, så jeg har selv mye indre stress og angst, men det kommer ikke til overflaten.  Jeg markerer det og bruker heller mye tid på å gruble og bekymre meg uten at det vises.

Anonymkode: af877...fc0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mann er ALDRI tilstede i nuet og alltid sliten eller stresset. I dag startet vi dagen med en krangel igjen. Han er en mann som styres veldig av fiktiive tidsfrister og dikterer alle rundt klokken. 
 

Selv tar jeg livet mer med ro. I dag skulle jeg jobbe hjemmefra og han på kontoret. I mitt hode hadde jeg en ide om å levere i barnehagen fordi jeg ikke har møter, men han sa det var like greit at han tok vesla med seg. Han er opptatt av å fordele alt vedr. barnet vårt på en effektiv måte. Det første jeg hører er at barnet vårt MÅ være ferdig påkledd i gangen senest kl. 07.15.

Argumentet er at det blir mye trafikk, forståelig nok. Det ble stressende for alle, men det gikk fint. Vi kommer til gangen og får høre at vi er litt for tidlig ute. Jeg ble veldig irritert fordi han dikterer og skal ha kontroll på alt. 
 

Hver gang vi besøker mine foreldre, er han mer opptatt av når han skal reise hjem enn å være tilstede i samtalen. Er vi på restaurant bare han og jeg, er vi alltid tidlig ute og når vi er der og spiser, sier han ikke et ord. Han har allerede bestemt seg for når vi skal hjem.

En gang han skulle hjelpe min mor med å flytte noen møbler ( min far kan ikke løfte) dro han dit alene, avsatte 30 minutter, og jeg måtte i forkant ringe henne og si at hun måtte ha tilrettelagt alt for han fordi han måtte videre.

Naturligvis liker ikke min mor han særlig godt 

Sist vi var på besøk, ville min mor at han han skulle ta med seg en sykkel tilbake. Sykkelen er til vesla. Det problematiserte han veldig. Bilen kom til å bli skitten osv. Jeg måtte ringe min mor og si at han dessverre ikke hadde mulighet. Hun ble skikkelig sur og kjeftet på han til meg. 
 

Vi må planlegge helgene og han blir sur hver gang vesla og jeg vil bli med på handletur fordi det er så ineffektivt. Jeg stopper opp og tar meg tid til litt lek i lekekroken på senteret, men han maser alltid til neste ting. 
 

I mange kulturer er denne oppførselen direkte ufin. Min mor er av utenlandsk opphav, og dette er helt klart også litt kulturelt.

Forståelig?

Anonymkode: 80d76...3ff

OCD eller Asberger

Anonymkode: d11a9...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virker som han har et snev av autisme? Det virker litt drøyt å reagere som han gjør på noe av dette. Har han blitt sånn etter at dere fikk barn? Eller har han vært sånn hele tiden? Litt rart at du har valgt å fortsette forholdet om han alltid har vært sånn. Ellers så tenker jeg at klare forventningsavklaringer i forkant kan løse mye. Har han planer om å få gjort mye en lørdag så kan du kanskje ta med datteren din og leke utenom handleturen feks?

Men jeg må også si at jeg hadde nok slitt med å bo med noen som har veldig avslappet forhold til tid og litt holdning som du ser ut til å ha TS, min søster er sånn, og vi bør helst ikke være i samme hus lengre enn en helg om ikke jeg skal bli gal...😅😂 Mange av oss liker litt rammer. Men jeg hadde heller aldri gått inn i etforhold med noen som var veldig ulik meg selv der.

Anonymkode: 518b5...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er noe som har oppstått nylig? Eller har du etablert et familieliv med en mann du passer dårlig sammen med? Jeg forstår godt at dette er et problem og det fremstår direkte sykelig i mine øyne, men dette er en mann jeg ville ha luket ut allerede i en datingfase.. Dersom dette er oppførsel av ny karakter ville jeg sterkt ha oppfordret til å skaffe hjelp. 

Anonymkode: f094e...eca

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...