Gå til innhold

Jeg gjorde det slutt men hvorfor lar hun meg bare gå?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Mange stiller dessverre forventninger til en oppførsel til partner som de ikke har til seg selv. De kan slå opp fordi det kjentes rett og gå videre men dersom kjæresten ikke viser sterk lojalitet tom lenge etter et brudd som de ikke ville ha, sier de til seg selv: kjærlighet, høh. Vedkommende ligger jo ikke langvarig søvnløs med livet i grus og tårevått ansikt, på en sånn måte at jeg kan vite det! Så da elsket de nok ikke på ordentlig, og det var bra at jeg slo opp. Jeg, som vet hva kjærlighet er...

Anonymkode: 617a0...113

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min partner gjorde det slutt med meg for noen uker siden, jeg har enorm kjærlighetssorg, men aldri om jeg vil ha han tilbake hvis han skulle ombestemme seg.

Forholdet vårt kunne ikke vart uansett, pga div omstendigheter, det var jeg klar over fra dag 1. Det varte i 6 år, mange gode fine minner, men også minner som er langt fra gode. Jeg er, heldigvis, godt voksen og vet at kjærlighetssorgen vil slippe taket. I mens har jeg fokus på meg selv, er sosial, og det er en god følelse at menn flørter med meg og ber meg ut. Ikke at jeg takker ja, det er jeg ikke klar for ennå, men det gir en selvtillitsboost opp i alt.

TS angrer nok på valget sitt, men jeg håper kvinnen han dumpet har selvrespekt nok til å fortsette livet sitt uten han.

Anonymkode: 053d6...454

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke noe valg enn å la deg gå! Da det skjedde hos meg så ble jeg så ødelagt at jeg først jobbet hardt med å få ordne ting og jobbe på jobb at til slutt traff jeg veggen. Det er jo en livskrise, jeg fikk 5 break downs å gikk ned 6kg på ei uke pluss at en turnus lege satte meg på sovemedisin sånn at jeg kom meg på bena igjen for å kunne spise igjen. Etterpå så tok jeg kontakt med ei jeg har kjent i 5år, vi holder sammen nå fordi hun vil hjelpe meg opp igjen på bena. Om det blir noe mer mellom meg å henne vet jeg ikke men håper det da vi passer sammen fra dag en faktisk og forrige kjæreste vet ikke en gang hvorfor jeg er sykemeldt etter så mange år sammen og hun bryr seg ikke heller dessverre 

Anonymkode: 6b2b8...51d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er du seriøs? Du har gjort det slutt og sitter nå og sutrer over at dama har gått videre 🤦🏻‍♀️ Bli voksen a!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk sånn at menn ofte er mer spontane i sine valg om å slå opp, mens kvinner har tenkt på det i lengre tid...

Dette kan dermed skape ulike problemer i etterkant som nok passer TS godt; For mannen som slår opp kommer gjerne anger, tanker om "hva om" og kjærlighetssorg på etterskudd, og etter litt tid vil det gå opp for dem hva de faktisk hadde, og selv valgte å gi slipp på... Og av og til kommer bearbeidelse ovenfor kvinnen som ikke lengter seg syk etter dem, som kjemper for dem osv, fordi de angrer på sitt eget valg, eller pga vondt i egoet sitt...

Kvinner derimot har ofte vært igjennom, og bearbeidet følelsene, og kjærlighetssorgen/ har forberedt seg for hva som kommer... Og håndterer derfor bruddet bedre når de selv slår opp, fordi det er ett gjennomtenkt valg.

Ekskjæresten din forsøkte å be deg om å bli, men du avviste henne, og hun måtte derfor innse realiteten, begynne bearbeide bruddet du selv sto for, bearbeide følelsene sine og håndtere kjærlighetssorgen for seg selv... Etter 6 uker har hun fått god tid til å tenke realistisk på situasjonen, hvordan hun føler nå kan bare hun vite, men samtidig er hun klar over hvordan situasjonen er, og vanligvis er hun nå i en tilstand hvor hun innser at en person som dumper henne slik, ikke er verdt å ønske tilbake, fordi det kun vil skape problemer og usikkerhet om man skulle prøve igjen... Hvorfor skulle hun ønske å krype for det?

Endret av SiljeO
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 2.45):

Jeg gjorde det slutt med dama for 6 uker siden. Hun ble ødelagt. Tryglet meg om å ikke gå. Men jeg var bestemt enda jeg var usikker inni meg. 

Etter det har vi ikke hatt kontakt. Jeg blir litt stressa av at hun bare ser meg gå? Hvorfor kjemper hun ikke for meg og oss? Betyr det at hun anerkjenner og godtar bruddet da? Så ikke akkurat dette komme, forventer jo at siden hun elsker meg så vil hun jobbe for å unngå brudd? 

Er det ikke litt merkelig at hun sier hun elsker meg når hun lar meg bare gå? Ganske sårende egentlig. 

Anonymkode: 03245...282

Du dumpet henne, hun tryglet deg om å ikke gå men du gikk likevel. Så mener du at hun ikke kjempet for deg? Voksne mennesker snakker sammen og finner ut av problemene sine, man dumper ikke noen for så å bli skuffet over at den dumpede ikke kjemper nok i etterkant. Hva er forresten nok for deg, TS?

Anonymkode: 596b0...746

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri tryglet en mann om å komme tilbake om han gjorde det slutt. Kanskje hvis jeg elsket ham høyt, hadde jeg spurt om å jobbe mer med tingene mm, men hadde han likevel bestemt seg for å gå, hadde jeg da selvfølgelig respektert dette, og aldri mer tatt kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 2.45):

Jeg gjorde det slutt med dama for 6 uker siden. Hun ble ødelagt. Tryglet meg om å ikke gå. Men jeg var bestemt enda jeg var usikker inni meg. 

Etter det har vi ikke hatt kontakt. Jeg blir litt stressa av at hun bare ser meg gå? Hvorfor kjemper hun ikke for meg og oss? Betyr det at hun anerkjenner og godtar bruddet da? Så ikke akkurat dette komme, forventer jo at siden hun elsker meg så vil hun jobbe for å unngå brudd? 

Er det ikke litt merkelig at hun sier hun elsker meg når hun lar meg bare gå? Ganske sårende egentlig. 

Anonymkode: 03245...282

Hun tryglet deg jo mer g det hjalp ikke. Hva mer skal hun gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 3.38):

Nekter å tro at en mann har skrevet dette innlegget. 

Anonymkode: c8f2e...de5

Mer guttunge

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...