Gå til innhold

Jeg gjorde det slutt men hvorfor lar hun meg bare gå?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg gjorde det slutt med dama for 6 uker siden. Hun ble ødelagt. Tryglet meg om å ikke gå. Men jeg var bestemt enda jeg var usikker inni meg. 

Etter det har vi ikke hatt kontakt. Jeg blir litt stressa av at hun bare ser meg gå? Hvorfor kjemper hun ikke for meg og oss? Betyr det at hun anerkjenner og godtar bruddet da? Så ikke akkurat dette komme, forventer jo at siden hun elsker meg så vil hun jobbe for å unngå brudd? 

Er det ikke litt merkelig at hun sier hun elsker meg når hun lar meg bare gå? Ganske sårende egentlig. 

Anonymkode: 03245...282

Hvorfor kjempet ikke du for forholdet? Hvorfor slo du opp om du egentlig ville fortsette?

Anonymkode: 3a904...0a5

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det slutt med dama for 6 uker siden. Hun ble ødelagt. Tryglet meg om å ikke gå. Men jeg var bestemt enda jeg var usikker inni meg. 

Etter det har vi ikke hatt kontakt. Jeg blir litt stressa av at hun bare ser meg gå? Hvorfor kjemper hun ikke for meg og oss? Betyr det at hun anerkjenner og godtar bruddet da? Så ikke akkurat dette komme, forventer jo at siden hun elsker meg så vil hun jobbe for å unngå brudd? 

Er det ikke litt merkelig at hun sier hun elsker meg når hun lar meg bare gå? Ganske sårende egentlig. 

Ingen med en brøkdel av sunn fornuft ønsker å være sammen med noen som må overtales til det.

Du slo opp og er nå grinete over at hun tok deg på ordet og respekterte valget ditt. Hun er smart som har valgt å fokusere på seg selv, bearbeide bruddet og jobbe med å gå videre.

Om man elsker noen og de ønsker å slå opp, så lar man de gå, ja. Det man IKKE gjør når man elsker noen, er å trakassere de i et forsøk på å tvinge de til å bli værende. 

Anonymkode: 4e962...8dc

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en enorm psykisk belastning å leve  i et forhold der man blir dumpet i tide og utide. Det er smart å stenge den døra og kaste nøkkelen.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tryglet deg. Så hvor mange ganger nå hun gjøre det??

Du gjorde det slutt🤷‍♀️

Anonymkode: 04a56...98e

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk noen som har såpass respekt for seg selv at de ikke gjør seg så desperat at de sloss for en som ikke vil ha de. 🤷🏻‍♀️ Så da bruker de heller tid på selvpleie, gode venninner og har det gøy istedenfor. 🤷🏻‍♀️ Så du trenger å vokse opp og slutte å oppføre deg som en manne baby. 🤷🏻‍♀️

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dummeste jeg har hørt er min første reaksjon. Men det er mye dumt, så jeg nyanserer det litt og sier at det ligner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nekter å tro at en mann har skrevet dette innlegget. 

Anonymkode: c8f2e...de5

Ekskjæresten min vr sånn her, han er en mann. 

Anonymkode: 9da16...89d

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst ts. Kjempe for deg? Ønsker du å knuse henne mest mulig?  Med tiden vil hun kanskje være glad det ikke ble dere allikevel. Hun møter nok noe bedre. 

Altså, du kunne vært bra type selv om du slo opp, for det er en ærlig sak. Men du ønsker at hun skal kjempe for deg når du allerede har gjort det krystallklart at det er slutt. Kom deg videre!

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo ikke noe å kjempe for når en slår opp.

Jeg elsker kjæresten min ekstremt mye. Hadde han plutselig kommet og sagt at han ville gjøre det slutt hadde jeg ikke enngang spurt om hvorfor. Jeg hadde bare latt han gå. 

For meg handler ekte partnerskap om at vi prater og kommuniserer sammen. Er det ting som skurrer eller en går igjennom vanskelige ting så prater vi om det uansett hvor vanskelig det er. Vi tar hverandre med i hverandres følelser og tanker. 

Vi er begge klar på at «pauser» eller at en av oss slår opp er uakseptabelt om målet er oss to. For oss vil det være et stort tillitsbrudd og for min del hadde det ikke vært mulig å reparere om han hadde slått opp uten noe forvarsel eller at vi hadde pratet om det.

Jeg har lagt hele sjelen og hjertet mitt i denne mannen. Om han virkelig elsker meg og vil ha meg gjør han det samme. Om ikke så er jeg ikke den rette for han og da vil jeg heller gå videre med livet mitt enn å kjempe for noe som egentlig alltid var dødfødt.

Anonymkode: db1bb...8f8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva søren? Du slår opp, dama ber om en sjangse til og du bare går og SÅ, etter på er du furt fordi hun ikke "Kjempet" for deg og LOT DEG GÅ ? ? ? 

Må være rimelig selvsentrert for å se det slik tenker jeg.. Så mitt svar er "nei, det er ikke rart i det hele tatt at hun ikke jakter på deg.." 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun lar deg gå fordi du ikke er noe å samle på. Hun så hva slags person du er, og hun vil ikke være med deg. 

Mer komplisert enn det er det ikke. 

Kvinner flest kan velge blant mange menn. Det er bortkastet tid å forsøke å være med en person som gjør det slutt. Det stod mange menn i kulissene som nå kan vise sin interesse og som hun kan velge å være med om hun har lyst.

Du er ikke aktuell.

Anonymkode: e65fb...99d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har  selv svært litte behov for å trygle noe som helst. 

Om min partner  ønsker  å gå, så går han. Selvfølgelig kjipt det,  men jeg trygler ingen om å bli.

Skal det være noen håp for å reparere, må det ved da bruddet være enige å møtes etter litt tid og ta en prat. Er den døra stengt, så åpnes den heller ikke på ny. Fordi det handler også om tilitt jeg skal ha til denne partneren. Er det takk for meg hadebra, har min tilitt fått en knekk iht at sånt ikke skal skje igjen. Og sånn usikkerhet ønsker ikke jeg i mitt liv. Og vil skape en usikkerhet,  som vil påvirke meg og forholdet i en negativ retning. 

For meg er et seriøst forhold et forhold man står i problemet sammen og løser det sammen. Blir konflikten stor pg uløselig,  da må man enten bli enige om at det kan vi leve med å være uenig, eller at man må gå hvert til sitt. 

Hvis min partner  går og forventer  at jeg ringer og maser,  da har han bommet helt. For det  skjer ikke, og det  vet han også. Vi hadde brudd tidlig i forholdet. Det var pga bosituasjon jeg måtte ut av. Og sa fra. Han fikk tilbudet om å bli med, ville ikke, lot han få tid til å ombestemme seg, gjorde det ikke. Snakket  ikke sammen på flere år, og møttes i en ny tid med nye muligheter.  Og har hatt mange år samnen nå.  Det var ingen trygling ene eller andre veien. 

Anonymkode: 2038d...776

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle hun kjempe for deg når du gjorde det slutt? Hvis du virkelig elsker noen, så sett de fri sies det

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun ikke maser betyr bare at hun respekterer deg. Du har valgt at du ikke vil være sammen med henne og hun kan jo ikke gjøre annet enn å godta det.

Merkelig å forvente noe annet. Mentalt friske mennesker aksepterer å bli dumpet selv om de ikke liker det.

Anonymkode: 4bd48...272

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjempa jo for forholdet og deg, hun trygla deg når du ville slå opp.

Om du var så usikker inni deg selv når du slo opp, hvorfor slo du opp? Og hvorfor forventer du at noen som forsøkte å trygle deg i etterkant nå skal komme flere måneder etterpå og trygle mer?

Det her leses som at du var så innmari usikker, gjorde en greie du angrer på og nå som eksen din er på vei til å gå videre, så angrer du bittert. Lykke til med det.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...