Gå til innhold

Jeg gjorde det slutt men hvorfor lar hun meg bare gå?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde det slutt med dama for 6 uker siden. Hun ble ødelagt. Tryglet meg om å ikke gå. Men jeg var bestemt enda jeg var usikker inni meg. 

Etter det har vi ikke hatt kontakt. Jeg blir litt stressa av at hun bare ser meg gå? Hvorfor kjemper hun ikke for meg og oss? Betyr det at hun anerkjenner og godtar bruddet da? Så ikke akkurat dette komme, forventer jo at siden hun elsker meg så vil hun jobbe for å unngå brudd? 

Er det ikke litt merkelig at hun sier hun elsker meg når hun lar meg bare gå? Ganske sårende egentlig. 

Anonymkode: 03245...282

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjorde det slutt med dama for 6 uker siden. Hun ble ødelagt. Tryglet meg om å ikke gå. Men jeg var bestemt enda jeg var usikker inni meg. 

Etter det har vi ikke hatt kontakt. Jeg blir litt stressa av at hun bare ser meg gå? Hvorfor kjemper hun ikke for meg og oss? Betyr det at hun anerkjenner og godtar bruddet da? Så ikke akkurat dette komme, forventer jo at siden hun elsker meg så vil hun jobbe for å unngå brudd? 

Er det ikke litt merkelig at hun sier hun elsker meg når hun lar meg bare gå? Ganske sårende egentlig. 

Hvis hun har tryglet deg om å ikke gå er det åpenbart at hun ikke er over deg enda. Dette handler om hennes evne til å kjempe imot egne følelser og impulser med egen stolthet som årsak. Hun er tydligvis veldig sterk på dette feltet også ettersom det du beskriver her i innlegget.

Det er også en psykologisk manipuleringsteknikk å gi motparten den såkalte silent treatment og ignorere din eksistens. Dette gir akkurat det resultatet vi ser hær og nå i skrivende stund: du begynner å tenke og gruble over dette fordi det ikke gir mening for deg logisk sett. Desto mer du tenker på noen/en situasjonen med noen desto mer tilknytter du deg til henne emosjonellt.

Som mange ikke er klare over hvor powerful det virker på din underbevissthet. endten hun er klar over dette eller ikke har hun tatt et mektig psykologisk trekk mot deg for å snu situasjonen i eget fravør.

Anonymkode: a43dc...4bb

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo 100% skrevet av en kvinne. Slutt å tvil på deg selv.

Anonymkode: 6dbde...31e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du avsluttet forholdet, hun tryglet der og da, men har ellers respektert at du ikke ville være sammen med henne. 

Eller har du tenkt på at når hun fikk en pause fra deg, når du gjorde det slutt, så kom hun frem til at bruddet var det beste som hadde skjedd fordi du er toxic, manipulerende og usikker?

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis hun har tryglet deg om å ikke gå er det åpenbart at hun ikke er over deg enda. Dette handler om hennes evne til å kjempe imot egne følelser og impulser med egen stolthet som årsak. Hun er tydligvis veldig sterk på dette feltet også ettersom det du beskriver her i innlegget.

Det er også en psykologisk manipuleringsteknikk å gi motparten den såkalte silent treatment og ignorere din eksistens. Dette gir akkurat det resultatet vi ser hær og nå i skrivende stund: du begynner å tenke og gruble over dette fordi det ikke gir mening for deg logisk sett. Desto mer du tenker på noen/en situasjonen med noen desto mer tilknytter du deg til henne emosjonellt.

Som mange ikke er klare over hvor powerful det virker på din underbevissthet. endten hun er klar over dette eller ikke har hun tatt et mektig psykologisk trekk mot deg for å snu situasjonen i eget fravør.

Anonymkode: a43dc...4bb

Oj, bare nei, dette er her er bare tull.

Anonymkode: 71632...836

• Liker 21
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hun kan ikke jobbe for å unngå brudd. Du har gjennomført et brudd, og understreket at du virkelig mente det. Så sitter du på KG og sutrer over at hun ikke trygler deg om flere sjanser 2 mnd seinere. Skjerp deg. Jeg hadde heller pult halve bygda enn å ta deg tilbake.

Anonymkode: 617a0...113

• Liker 18
  • Nyttig 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun kan ikke jobbe for å unngå brudd. Du har gjennomført et brudd, og understreket at du virkelig mente det. Så sitter du på KG og sutrer over at hun ikke trygler deg om flere sjanser 2 mnd seinere. Skjerp deg. Jeg hadde heller pult halve bygda enn å ta deg tilbake.

Anonymkode: 617a0...113

Du ser da vel på ordleggingen og skrivemåten at HI er skrevet av en kvinne? Menn føler de også, men de ordlegger seg ikke slik.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du gjorde det slutt. Ingen med vettet i behold vil være sammen med noen som ikke vil være sammen med dem

Anonymkode: a867b...05b

• Liker 14
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjempet for å unngå brudd, du var uansett fast bestemt på at du ville ha brudd. Hun har akseptert at DU ønsket brudd. Du har fått det som du pnsket, hun respekterer dine ønsker, selv om du ikke hørte på hennes ønsker.

Hvorfor skal hun kjempe videre? Du mener hun skal kjempe videre hvis hun elsker deg, hva med deg? Hvordan har du kjempet videre for dere? Hvis du elsker henne så lar du vel ikke henne gå?

Anonymkode: e0feb...ce2

• Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du ser da vel på ordleggingen og skrivemåten at HI er skrevet av en kvinne? Menn føler de også, men de ordlegger seg ikke slik.

Hilsen Sherlock.

Anonymkode: 9ce68...1e5

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra at hun respekterer avgjørelsen din, og går videre med livet sitt. Hun er nok tilbake på Tinder. Koser seg som singel.

At du angrer, er ikke hennes problem. 

Anonymkode: 6e720...1a6

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skal hun kjempe for deg? Du har gjort det slutt! 

Mente du det ikke? Var det bare en test? Sånn kan du ikke behandle folk rundt deg. Å gjøre det slutt er en stor og endelig avgjørelse, det er ikke en lek.

Jeg har aldri tatt tilbake noen som har gjort det slutt med meg, og slett ikke prøvd å kjempe for å beholde dem. Klarer du ikke å se verdien i den du har, så er det for sent etterpå.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn må slutte å være narsissistiske. Ingen damer i 2024 gidder å krype på sine knær for å kjempe for en mann som har dumpet dem. Ingen med selvrespekt i behold. Du dumpet henne. Hun prøvde å få deg til å ombestemme deg. Du avviste henne. Da er hun ferdig med deg. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No contact rule. Når man er dypt nede i driten, så begynner man å google selvhjelp om så bare for trøst, og enten man googler "how to get ex back" eller "how to get over ex", så havner man ofte på det virker å ha blitt nærmest hovedregelen etter et brudd - IKKE ta kontakt. Hold deg unna.

Beste man kan gjøre etter et brudd, både for å lege seg selv og komme over det fortere, OG for å få mannen tilbake, er å ikke trygle og be men å ikke ta noe kontakt og gå videre livet.

Da blir den som slo opp usikker og sitter og skriver innlegg på KG om det. 

Uansett om det er den type taktikk eller ei... hva ellers skal man gjøre. Du har jo dumpet personen. Det er knusende å trygle og be, jeg har vært der, selv om du får den andre bittelitt på gli, så smadrer det hele selvtilliten og følelsen av trygghet å være i den posisjonen.

Så til alle dere som går gjennom brudd - ikke ta kontakt, gå videre i livet. Den som dumpet får heller "kjempe" for det om de ombestemmer seg.

Anonymkode: 75885...5e4

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slutt da. Vær så snill

Anonymkode: 130bf...8c8

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du hørt uttrykket «om du elsker noen, la dem gå». I dette ligger det at man ikke ønsker å kontrollere den man elsker, at man ønsker den man elsker alt godt, og minst av alt prøve å holde tilbake den man elsker når denne personen ikke ønsker å være der lengre. 
Det er nok heller slik at hun respekterer ditt valg, og slipper deg fri. Om du angrer deg så er det du som må ta kontakt. Om noe skulle vært annerledes er det du som har ballen. Jeg vet ikke hva du hadde forventet av reaksjoner fra henne, men virker som du har litt modning å gjøre fortsatt

Anonymkode: 0163f...694

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke merkelig i det hele tatt. Man vil ikke være sammen med en som går i fra deg eller er usikker på følelsene sine. Man aksepterer det og går videre i livet. Det enkleste er å kutte all kontakt.

Å «kjempe» for noen er for mange helt uaktuelt. 

Anonymkode: bf10d...00d

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!

så du skal ha retten til å såre, trur med brudd og å faktisk gå fra henne, så blir det HENNES oppgave å fikse egoet ditt i ettertid fordi hennes reaksjon ikke var slik DU fortjener i et brudd.🤣🤣

Dette må være et tulleinnlegg. Finnes det slike mannebabyer?? Huff, jeg synes så inderlig synd på kvinner som er ute etter å finne en mannlig partner.

Hvis dette er sant, håper jeg hun ser dette og innser hva slags sutrete egoistisk forvokst baby hun unnslapp.

Håper det dukker opp en ekte mann på hennes vei.

Anonymkode: 19e48...497

• Liker 15
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...