Gå til innhold

Personer du kanskje kjenner på facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting. Har hørt tidligere at spalten med «personer du kanskje kjenner» som kommer opp på facebook er folk som har stalket, gått inn på profilen din. Vet noen om dette stemmer? Er til tider folk som kommer opp der som jeg har 0 felles venner med, og som er fra andre byer osv. Og noen ganger det er også folk jeg «føler» har vært inne og sett på profilen min som kommer opp der… Bare ren nysgjerrighet 😅

Anonymkode: 2ba39...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stemmer, men er ikke alle som kommer opp som foreslått som har stalket. Kan være det bare er pga mange felles venner.

Anonymkode: 21348...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp mennesker jeg vagt vet hvem er, men som ikke vet hvem jeg er. Jeg får også opp absurd mange mennesker som jobber på kjøpesenteret på andre siden av gata, trolig fordi mobilene våre befinner seg i nærheten av hverandre. I tillegg får jeg opp massevis av russere med små veske- og sofabikkjer. Jeg har ikke hund, liker ikke hund og har ikke noe spesielt nært forhold til Russland eller russere. Ikke bor jeg i Finnmark heller. 

Så ikke anta at du forstår hvorfor folk dukker opp der. 

Anonymkode: 5f961...050

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklarer hvorfor jeg nesten aldri har noen nye 😅 Har nesten ingen aktivitet foruten noen bursdagshilsner til mine nærmeste. Har ikke profilbilde heller, så 100 prosent ustalkbar profil.

Men på en annen side, så ble jeg fortalt av noen at de søkte meg opp forran dem, å den personen har aldri dukket opp hos meg. De jeg får opp er bare tilfeldige som kjenner noen jeg kjenner, tviler sterkt på at de noen sinne har besøkt profilen. 

Anonymkode: 75fe0...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en liste med mennesker du føler har søkt deg opp.

Anonymkode: 78ce3...ea0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det handler om fells venner, grupper og aktivitet på Fb. Og om mobilene har vært i nærheten av hverandre ofte

Anonymkode: cdd9a...b3f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Det handler om fells venner, grupper og aktivitet på Fb. Og om mobilene har vært i nærheten av hverandre ofte

Hvordan vet Facebook om telefonene våre er i nærheten av hverandre 😳? Høres creepy ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (2 timer siden):

Hvordan vet Facebook om telefonene våre er i nærheten av hverandre 😳? Høres creepy ut

De fleste apper bruker gps-data

Anonymkode: c7500...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (2 timer siden):

Du har gitt tilgang…

Alle apper har stedsposisjon, man kan skru det av.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være folk man følger eller har felles interesser med på instagram. 
Eller likt/deltatt på samme arrangementer eller følger samme sider. 

Anonymkode: 8cbf8...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er en blanding. Ser folk jeg har stalket og folk jeg antar har stalket meg, dukker opp, i tillegg til felles kjente, noen som er i samme grupper/fellesskap jeg er med i osv.

Andre ganger tenker jeg at det er rart at folk jeg antok ville dukke opp som forslag, ikke gjør det.

Anonymkode: 62c9b...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...