Gå til innhold

Tips til hva jeg kan gjøre for å få i gang fødselen? 3 dager til termin nå og er så lei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier så holder jeg ikke ut lenger! Sist fødte jeg tre uker før termin, denne gangen er det ingen tegn til fødsel. Og jeg er 39 uker og 4 dager på vei! Har bekkenløsning, kynnere, halsbrann og sure oppstøt. Tungt å gå og tungt å vøre i aktivitet pga bekkenløsningsmerter. Har knasket dadler siden uke 37 uten annen effekt enn kraftig halsbrann. Noen tips til en desperat kvinne??

Jeg er vektig liten og nett, 159cm høy. Babyen i magen var estimert til å bli ganske stor, han var estimert til 3,5 kg i uke 38. Er så redd for at jeg får en 4 kgs baby som tar knekken på bekkenet og hele understellet mitt. Eller verre, sitter fast under fødsel og pådrar seg skader…

Anonymkode: 7c67f...1a2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et kjerringråd jeg har hørt er å spise mye ananas. Så kjøp deg en hel ananas og spis i vei :)

Ellers er det jo vist at fødsel gjerne starter når man er minst stresset i løpet av dagen, så derfor skjer det ofte ila kvelden eller natta. Så det å ikke stresse generelt sett vil nok i alle fall gjøre at kroppen setter i gang når den er klar. 

Anonymkode: dde66...756

Skrevet

Min var også estimert til over 3.5 i uke 38. Da han kom til dager over termin veide han ikke mer enn 3525.. 

Istedet for. Stresse med å få barnet ut nå så fokuser på å slappe av og nyte stillheten før stormen. Lad opp batteriene.

Barnet kommer når det er klart.

Anonymkode: b8c5a...37e

Skrevet

Ti dager over termin skulle det stått.

Anonymkode: b8c5a...37e

Skrevet

Samleie

er selv 38 uker og begynner å bli ganske desperat selv

Anonymkode: 111ea...f19

Skrevet

Som en som prøvde ALT og likevel måtte settes i gang 42+0, så vil jeg påstå at kjerringråd ikke fungerer😂 Skjønner likevel at du vil prøve, det er tungt på slutten! 

Støtter forslaget om å forsøke å slappe mest mulig av. Du har født før og kroppen din vet hva den skal gjøre, og det vil den når baby er klar for å komme ut. Få partner til å varte deg opp litt, en god massasje og slappe av sammen. Om det ikke setter i gang fødsel så kan det uansett gjøre den siste tiden litt bedre❤️

Ting jeg prøvde:

Gå tur (mye ulendt terreng, har hørt fortauskant også skal være en greie)

Sex

Dadler, ananas, bringebærblad-te

Stripping på trivselskontroll 

Sterk mat

Anonymkode: 56b1c...a9e

Skrevet

Håndmelke?

Anonymkode: 160a8...1e3

• Liker 1
Skrevet

Du har jo så å si 17 dager igjen. Barnet kommer når kroppen er klar.

Anonymkode: 449c3...19d

Skrevet

Ser du skriver at du har bekkenløsning, så tipset mitt er kanskje ikke aktuellt? 

Men, hopp. 50 hopp etter du har tisset, 50 hopp før du spiser, 50 hopp eter du har spist. Så setter du deg ned og slenger beina på bordet og venter. Funker som ei kule.

Anonymkode: db1be...afc

Skrevet

Start på julevask, ta rom for rom fra gulv til tak.

Anonymkode: c9867...297

Skrevet

Orgasme. Helt seriøst. Vannet mitt gikk etter en heftig orgasme. Kan selvsagt være tilfeldig, men skjedde ikke noe mer enn at vannet gikk. Ingen rier eller noe. Og da ble jeg satt i gang dagen etter 😄

Anonymkode: c68ca...228

Skrevet

Prøvde seriøst alle råd som er å oppdrive, men måtte bli satt i gang…. Kroppen er ikke klar før den er klar💜💜

Anonymkode: feacb...026

Skrevet

Sex hvor han kommer inni deg, og du får orgasme selv. Funka fjell for meg da tredjemann lot vente på seg. Riene begynte halvannen time senere.

Tredjemann ble estimert til å bli over 4 kilo i uke 38. Han kom ut 3,2 kg, født 9 dager på overtid.

Jeg ble strippet med førstemann og kjente modningsriene så å si minuttet senere. Grusomme modningsrier. Tok dessverre tre dager før det var aktiv fødsel, så det var fælt. Med andremann ble jeg også strippet, og slimproppen gikk noen timer etterpå, men fødsel skjedde ikke før fem dager senere.

Lykke til med fødsel.

Anonymkode: d8f0a...89b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Et kjerringråd jeg har hørt er å spise mye ananas. Så kjøp deg en hel ananas og spis i vei :)

Ellers er det jo vist at fødsel gjerne starter når man er minst stresset i løpet av dagen, så derfor skjer det ofte ila kvelden eller natta. Så det å ikke stresse generelt sett vil nok i alle fall gjøre at kroppen setter i gang når den er klar. 

Anonymkode: dde66...756

Jeg er veldig allergisk mot ananas ellers hadde jeg definitivt spist det..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Orgasme. Helt seriøst. Vannet mitt gikk etter en heftig orgasme. Kan selvsagt være tilfeldig, men skjedde ikke noe mer enn at vannet gikk. Ingen rier eller noe. Og da ble jeg satt i gang dagen etter 😄

Hos meg gikk vannet etter at jeg så to episoder med Kongen Befaler! Lo altså så hardt av det, at jeg tror oxytosinet mitt peaket så hardt at fødselen startet. 😂 

Anonymkode: be677...4fb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her :) 

Dagen etter god sex, våknet jeg kl 8 og hadde barnet mitt kl 10 i armene ❤️ Litt heftig, men greit nok i ettertid. 

Anonymkode: d5634...3d1

Skrevet

Jeg fødte for 6 uker siden, førstegangs, så har ikke så mye erfaring. Men det jeg «tror» funka med meg, var å sitte på i traktor og kjørte over en del fartshumper🙈 Dagen etter startet riene her. Samme kveld som riene startet hadde jeg spist meg stappmett på taco (elsker taco), så føler kroppen var så godt forberedt som den kunne bli den kvelden😅

Anonymkode: 63e2d...db4

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Som overskriften sier så holder jeg ikke ut lenger! Sist fødte jeg tre uker før termin, denne gangen er det ingen tegn til fødsel. Og jeg er 39 uker og 4 dager på vei! Har bekkenløsning, kynnere, halsbrann og sure oppstøt. Tungt å gå og tungt å vøre i aktivitet pga bekkenløsningsmerter. Har knasket dadler siden uke 37 uten annen effekt enn kraftig halsbrann. Noen tips til en desperat kvinne??

Jeg er vektig liten og nett, 159cm høy. Babyen i magen var estimert til å bli ganske stor, han var estimert til 3,5 kg i uke 38. Er så redd for at jeg får en 4 kgs baby som tar knekken på bekkenet og hele understellet mitt. Eller verre, sitter fast under fødsel og pådrar seg skader…

Fysisk aktivitet kan jo hjelpe, men ikke så lett når du har bekkensmerter. Prøve en tur i svømmehallen?

Anonymkode: b36f2...a83

Skrevet

OPPDATERING: Får masse slim og litt blod nå. Virker som det er slimproppen som løsner, så da nærmer vi oss..? 

• Liker 2
Skrevet

Hater sure ting men prøvde en dadle med Fizzy smak ca 21. Kl 23 startet riene. Mest sannsynlig tilfeldighet men ganske komiskt. 

Anonymkode: 77009...ba8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...