AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg har ikke sett vanlig cottage cheese siden lenge før høstferien. Jeg går på keto, dette er et problem. Jeg kan få tak i mager cottage cheese, men den smaker ikke det samme og jeg trenger mer fett, ikke mindre. Er det noen som har sett det? Jeg bor i Bjørnefjorden kommune utenfor Bergen. Jeg har sett i alle butikker. Er det slik at noen deler av landet får men andre ikke? Eller har butkkken her fått men de blir utsolgt med en gang? Jeg skjønner ikke. Er det så vanskelig å få tak i????? Anonymkode: 525a6...db2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Del Skrevet 21. oktober 2024 pga en Tik-Tok hype så selges det mye. Tine må legge om og produsere mer. Anonymkode: e6694...e2a 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #3 Del Skrevet 21. oktober 2024 https://www.nrk.no/innlandet/cottage-cheese-gar-viralt-pa-sosiale-medier_-klarer-ikke-a-dekke-ettersporselen-1.16923459 Anonymkode: e6694...e2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #4 Del Skrevet 21. oktober 2024 Folk tror på noe som er totalt overdrevent…. For en saueflokk, sier nå jeg! Anonymkode: 118d7...45c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #5 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg har hørt om denne wrapen, men jeg skjønner ikke hvorfor man gidder å lage det hvis man ikke går på lavkarbo eller noe. Anonymkode: 525a6...db2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #6 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har ikke sett vanlig cottage cheese siden lenge før høstferien. Jeg går på keto, dette er et problem. Jeg kan få tak i mager cottage cheese, men den smaker ikke det samme og jeg trenger mer fett, ikke mindre. Er det noen som har sett det? Jeg bor i Bjørnefjorden kommune utenfor Bergen. Jeg har sett i alle butikker. Er det slik at noen deler av landet får men andre ikke? Eller har butkkken her fått men de blir utsolgt med en gang? Jeg skjønner ikke. Er det så vanskelig å få tak i????? Anonymkode: 525a6...db2 Har vært null problem å finne de gangene jeg har kjøpt for å bake brød av. Men glutenfrie havregryn, det leiter jeg etter i alle butikker jeg kjører forbi og må inn og se, for å finne tomme hyller. Anonymkode: 672d9...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Del Skrevet 22. oktober 2024 Kesam har vel ca samme næringsinnhold som CC. Anonymkode: d77cd...d64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #8 Del Skrevet 25. oktober 2024 Hytteost er harry influensemat med ekkel konsistens. Og sauene følger etter influenserne mens influenserne ler hele veien til banken 🐑🐑🐑 Kesam er mye bedre. Anonymkode: f5afa...242 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 26. oktober 2024 #9 Del Skrevet 26. oktober 2024 Ikke mangel her jeg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 26. oktober 2024 #10 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hytteost er harry influensemat med ekkel konsistens. Og sauene følger etter influenserne mens influenserne ler hele veien til banken 🐑🐑🐑 Kesam er mye bedre. Anonymkode: f5afa...242 Har spist Cottage Cheese siden før influenserne ble født. Og følger ingen av dem. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #11 Del Skrevet 26. oktober 2024 Lag selv. Så enkelt atte https://www.coop.no/oppskrifter/ost/hjemmelaget-cottage-cheese Anonymkode: 60e2e...7a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #12 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg ser at butikken jeg er ansatt i har muligheter for å bestille inn Røros cottage cheese. Usikker på fettinnholdet i denne men det kan du jo Google deg fram til. Spør en ansatt neste gang, men er ikke alle butikker som har dette i sortiment/har muligheter å ta inn 👍🏻 Anonymkode: ed70c...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #13 Del Skrevet 26. oktober 2024 Jeg har kjøpt fra Rørosmeieriet på Meny, den er på tilbud nå. Den er litt saltere, og jeg synes den er god. Så også på Obs sist jeg var der (Tine sin). Anonymkode: 09dbe...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 26. oktober 2024 #14 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Lag selv. Så enkelt atte https://www.coop.no/oppskrifter/ost/hjemmelaget-cottage-cheese Anonymkode: 60e2e...7a9 Hvor mye cottage cheese blir det av denne oppskriften? Har hørt at CC ikke er et spesielt miljøvennlig produkt fordi man må bruke mye ressurser for å få lite produkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #15 Del Skrevet 26. oktober 2024 Blåttvann skrev (4 minutter siden): Hvor mye cottage cheese blir det av denne oppskriften? Har hørt at CC ikke er et spesielt miljøvennlig produkt fordi man må bruke mye ressurser for å få lite produkt. Det blir endel væske/myse av å lage ost, den kan drikkes eller brukes i f.eks bakervarer. Anonymkode: d6b8b...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #16 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hytteost er harry influensemat med ekkel konsistens. Og sauene følger etter influenserne mens influenserne ler hele veien til banken 🐑🐑🐑 Kesam er mye bedre. Anonymkode: f5afa...242 Dette er kanskje den tiende gangen hytteosten er i vinden. Det går over dette også. Anonymkode: f1fb0...498 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #17 Del Skrevet 26. oktober 2024 Blåttvann skrev (4 minutter siden): Hvor mye cottage cheese blir det av denne oppskriften? Har hørt at CC ikke er et spesielt miljøvennlig produkt fordi man må bruke mye ressurser for å få lite produkt. ja det går med mye melk. Vanskelig å si hvor mye man får ut av det, men det blir ikke rimeligere å lage selv enn å kjøpe. Men væsken som blir igjen kan man fint bruke til bakst feks. Noen mener også at den man lager selv er sunnere. Leste på en blogg at en fyr av 2 liter melk og 7 dl kefir fikk 2 dl cottace cheese. Finnes utrolig mange oppskrifter, så mulig ulike fremgangsmåter kan gi ulik mengde 🤷🏼♀️ Anonymkode: 60e2e...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #18 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ja det går med mye melk. Vanskelig å si hvor mye man får ut av det, men det blir ikke rimeligere å lage selv enn å kjøpe. Men væsken som blir igjen kan man fint bruke til bakst feks. Noen mener også at den man lager selv er sunnere. Leste på en blogg at en fyr av 2 liter melk og 7 dl kefir fikk 2 dl cottace cheese. Finnes utrolig mange oppskrifter, så mulig ulike fremgangsmåter kan gi ulik mengde 🤷🏼♀️ Anonymkode: 60e2e...7a9 Altså, i industrien gjør de akkurat det samme som du ville gjort hjemme på kjøkkenet, bare med større mengder melk i større gryter (tanker). De tilsetter en syrekultur til melken som gjør at det blir til cottage cheese, og så tilsetter de en del melk eller lignende etterpå for at det ikke skal bli tørt. Kefir er også surmelk med syrekultur. Samme er sitron. Cottage cheese er ikke ultraprossesert. Problemet er at TINE ikke har nok produksjonskapasitet siden etterspørselen har økt enormt over natta, men det produseres for full maskin og mer enn noen gang. Spør i butikken når de får levert varer og dukk opp da - da kan det hende du kommer før alle andre. Det er jo garantert tendenser til hamstring som gjør det enda mer vanskelig å få tak i. Du kan også prøve kesam, det er nesten like mye protein i det. Anonymkode: ac37d...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2024 #19 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså, i industrien gjør de akkurat det samme som du ville gjort hjemme på kjøkkenet, bare med større mengder melk i større gryter (tanker). De tilsetter en syrekultur til melken som gjør at det blir til cottage cheese, og så tilsetter de en del melk eller lignende etterpå for at det ikke skal bli tørt. Kefir er også surmelk med syrekultur. Samme er sitron. Cottage cheese er ikke ultraprossesert. Problemet er at TINE ikke har nok produksjonskapasitet siden etterspørselen har økt enormt over natta, men det produseres for full maskin og mer enn noen gang. Spør i butikken når de får levert varer og dukk opp da - da kan det hende du kommer før alle andre. Det er jo garantert tendenser til hamstring som gjør det enda mer vanskelig å få tak i. Du kan også prøve kesam, det er nesten like mye protein i det. Anonymkode: ac37d...5a1 Ja jeg har jo ikke påstått annet 🤷🏼♀️ men noen hevder at den er bedre siden man slipper unna konserveringsmidler og kunstige tilsetningsstoffer de bruker i industri. Man kan også benytte den melken man ønsker for å justere fettinnhold, og justere syrlighet selv. Anonymkode: 60e2e...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 26. oktober 2024 #20 Del Skrevet 26. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 23.25): Jeg har hørt om denne wrapen, men jeg skjønner ikke hvorfor man gidder å lage det hvis man ikke går på lavkarbo eller noe. Anonymkode: 525a6...db2 Jeg er ikke på TikTok, så lager nok ikke den, men det er mange andre grunner til å bruke cottage cheese. Jeg har for eksempel cøliaki og lager proteinrundstykker som holder seg lenge som niste. Kan brukes i mye forskjellig (men det er tomt her i området også). 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå