AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Skrevet 21. oktober 2024 https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/KMWRO6/men-du-ser-ikke-syk-ut-er-saart-aa-hoere-for-ufoere Mye hets av uføre fra føre på dette forumet, her er nyttig lesing for både uføre og føre. Stikkordet er vel respekt for andre mennesker? Anonymkode: ddfb6...31d 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Skrevet 21. oktober 2024 Hvorfor sprer du denne hetsen videre til dette forumet, hvor uføre allerede har blitt hetset ihjel over en lav sko i årevis? Slike diskusjoner er alltid giftig, unødvendig, kunnskapsløst, og respektløst. Anonymkode: c801e...287 4
Daria Skrevet 21. oktober 2024 #3 Skrevet 21. oktober 2024 Som ufør føler jeg meg mer latterliggjort, undervurdert og sett ned på og satt i bås av sånne typer innlegg enn jeg gjør i vanlige samtaler med både kjente og ukjente. Det er ikke noe i veien med hodet mitt, jeg er fullt i stand til å føre en normal samtale, inkludert spørsmål om jobb, og trenger ikke spesialbehandling eller at folk går på eggeskall rundt meg. De fleste mennesker jeg snakker med er også såpass oppegående at de ikke mister all sosial kompetanse i det øyeblikket de oppdager at jeg er ufør. 7 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #4 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvorfor sprer du denne hetsen videre til dette forumet, hvor uføre allerede har blitt hetset ihjel over en lav sko i årevis? Slike diskusjoner er alltid giftig, unødvendig, kunnskapsløst, og respektløst. Anonymkode: c801e...287 Leste du linken, før du svarte? Forstod du budskapet fra den uføre som har skrevet linkens innhold? Anonymkode: ddfb6...31d 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #5 Skrevet 21. oktober 2024 Jeg synes det er greit at vi får kjenne litt på det. Det skal følge med en form for bismak å måtte leve på samfunnets almisser. Jeg gjør ihvertfall alt som står i min makt for å bli frisk nok til å komme meg ut av AAP. At det å bli ufør er forbundet med et stempel jeg ikke vil ha er definitivt en av flere faktorer som motiverer til å komme meg tilbake i jobb. Samfunnet trenger at folk er i jobb. Anonymkode: 5ddc5...0d7 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #6 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes det er greit at vi får kjenne litt på det. Det skal følge med en form for bismak å måtte leve på samfunnets almisser. Jeg gjør ihvertfall alt som står i min makt for å bli frisk nok til å komme meg ut av AAP. At det å bli ufør er forbundet med et stempel jeg ikke vil ha er definitivt en av flere faktorer som motiverer til å komme meg tilbake i jobb. Samfunnet trenger at folk er i jobb. Anonymkode: 5ddc5...0d7 Så du tror ikke de som er ufør har gjort "alt i sin makt" for å komme seg ut av aap? Tror du ikke at de aller fleste helst vil unngå dette stempelet? Det er ikke frivillig å bli syk! Anonymkode: b37bf...133 6 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #7 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Så du tror ikke de som er ufør har gjort "alt i sin makt" for å komme seg ut av aap? Tror du ikke at de aller fleste helst vil unngå dette stempelet? Det er ikke frivillig å bli syk! Anonymkode: b37bf...133 Tenk om du hadde tatt de rettebrillene på og lest med de istedenfor nå når du leser med de vrange brillene. Og det er like mye «pek» til de føre i det avisinnlegget skrevet av en ufør. Anonymkode: ddfb6...31d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #9 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leste du linken, før du svarte? Forstod du budskapet fra den uføre som har skrevet linkens innhold? Anonymkode: ddfb6...31d Linkens innhold var helt latterlig. Skulle tro det var skrevet av et barn. Anonymkode: a0940...53b 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #10 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er greit at vi får kjenne litt på det. Det skal følge med en form for bismak å måtte leve på samfunnets almisser. Jeg gjør ihvertfall alt som står i min makt for å bli frisk nok til å komme meg ut av AAP. At det å bli ufør er forbundet med et stempel jeg ikke vil ha er definitivt en av flere faktorer som motiverer til å komme meg tilbake i jobb. Samfunnet trenger at folk er i jobb. Anonymkode: 5ddc5...0d7 Her er jeg enig. Det er helt ok at folk reagerer på oss. For meg har det ingenting å si, da jeg gir blaffen i slikt. Men skjønner deres ståsted. Anonymkode: a0940...53b 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #11 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så du tror ikke de som er ufør har gjort "alt i sin makt" for å komme seg ut av aap? Tror du ikke at de aller fleste helst vil unngå dette stempelet? Det er ikke frivillig å bli syk! Anonymkode: b37bf...133 Her er det nok både hummer og kanari. Anonymkode: a0940...53b 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #12 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Leste du linken, før du svarte? Forstod du budskapet fra den uføre som har skrevet linkens innhold? Anonymkode: ddfb6...31d Jeg er ikke vedkommende siterte og jeg er selv uføretrygdet, men har man vært på forum med lenge nok så vet man at slike tråder som dette fort ender opp i hets,og drittslenging Anonymkode: da14c...255 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #13 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg er kronisk syk og gradert ufør jeg har ALDRI opplevd at noen har sagt at jeg ikke ser syk ut eller mistrodd meg.Hva folk tenker om meg og kanskje sier bak min rygg har jeg ikke kontroll over. Har jeg vært veldig heldig? Kan dette ha sammenheng med at jeg velger min omgangskrets med omhu? Og det at man spør hva folk jobber med er jo bare en inngangsfrase for å bli bedre kjent. Det betyr ikke nødvendigvis at personen ser ned på deg om svaret er at du står utenfor arbeidslivet. Jeg har selv spurt nye folk om dette. Ikke vondt ment, bare en frase for å ha noe å snakke om. Du trenger heller ikke si at du er ufør, bare at du ikke jobber for tiden. Og kaster du et spørsmål tilbake slipper du følelsen av at det kan bli pinlig stille. Det kan det fort bli om personen svarer litt kort og du får følelsen av at du har kommet inn på et sensitivt tema. Noen råd har jeg fått fra venner og noen bekjente, og det har ikke handlet om grønnkål. Jeg måtte si stopp til slutt fordi det ble for mye fokus på mine symptomer. Men jeg tillegger ikke folk negative hensikter fordi de har kommet med råd. De som har gitt meg råd mener det bare vel, men det kan bli for mye av det. Konklusjon: Jeg kjenner meg ikke igjen. Anonymkode: 00db4...bce 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #14 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg er ufør pga psykisk sykdom, og har aldri opplevd at folk har spurt noe mer etter jeg har sagt diagnosen min. Sikkert fordi den er såpass alvorlig at folk skjønner hborfor jeg ikke kan jobbe. Jobber litt frivillig da. Anonymkode: 19a3b...97a 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #15 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er ufør pga psykisk sykdom, og har aldri opplevd at folk har spurt noe mer etter jeg har sagt diagnosen min. Sikkert fordi den er såpass alvorlig at folk skjønner hborfor jeg ikke kan jobbe. Jobber litt frivillig da. Anonymkode: 19a3b...97a Nå ble jeg litt nysgjerrig her. Hvilken diagnose har du, om jeg tør spørre? Anonymkode: 00db4...bce
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er ikke vedkommende siterte og jeg er selv uføretrygdet, men har man vært på forum med lenge nok så vet man at slike tråder som dette fort ender opp i hets,og drittslenging Anonymkode: da14c...255 Det er en enorm overdrivelse av hvor mye av dette som egentlig forekommer. Anonymkode: a0940...53b
Rhodiola Skrevet 25. oktober 2024 #17 Skrevet 25. oktober 2024 Tråden er ryddet for brukerangrep. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #18 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 13.16): Det er en enorm overdrivelse av hvor mye av dette som egentlig forekommer. Anonymkode: a0940...53b Er det? Når jeg var ny på forumet satt jeg med hakeslepp. Hadde aldri hørt så mye tull og rare fordommer. Tråden som ble opprettet i går ble stengt, antar den modereres, der var det mye rart. Anonymkode: 43a52...5e2 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #19 Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er det? Når jeg var ny på forumet satt jeg med hakeslepp. Hadde aldri hørt så mye tull og rare fordommer. Tråden som ble opprettet i går ble stengt, antar den modereres, der var det mye rart. Anonymkode: 43a52...5e2 Likevel overdrives det svært mye. Ting som ikke er i nærheten av hets, blir kalt hets. Anonymkode: a0940...53b
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #20 Skrevet 25. oktober 2024 Det sitter bl.a noen på kvinneguiden og utgir seg for å være noen helt annen enn hva de er, og de rakker ned på uføre. Klikka 3 i natt så var det skikkelig raljering fra noen som påsto at hun var enslig mor til 4 barn i grunnskolen, og hadde mastergrad og jobb. Hun hakket løs bl.a på det at uføre er på fjelltur. Slik det var skrevet, så skinte det igjennom av vedkommende ikke hadde peiling i det hele tatt på hva hen påsto, bl.a at hen tjente 8000kr mer på å uføretrygde seg. Vedkommende er nok bare en stakkarslig sjel med et hat og en bitterhet. Skribleriet minnet mer om f.eks den anonyme brevsenderen fra Valdres enn en oppegående, enslig mor i full jobb. Slike mennesker er det nok som hakker løs på uføretrygdede. Synd at slike tråder blir moderert når man begynner å få trollene til å sprekke. Men når sannheten kommer fram, så er det vel ikke så sikkert at det er folk flest har et hat mot uføretrygdede. Det er nok kun snakk om noen få sjeler som det egentlig er mest synd på… Anonymkode: f4e7e...2de 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå