Gå til innhold

Hvilket bitt kan dette være? Veggedyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste par ukene merka at jeg har blitt bitt av noe, jeg antar det er om natta. Bittene ligner myggstikk, og jeg har fått fire stk (på foten, rett over rumpa, i håret og på hofta). De har kommet med noen dagers mellomrom, og ikke vært plagsomme samtidig. Kan det være veggedyr?

Vi har ikke reist noen steder utenom på hytta i sommer, så synes det er veldig rart om vi skulle fått veggedyr! Det taler også mot at det er veggedyr mtp at jeg har blitt bitt på rumpe og hofte, i og med at jeg sover med pyjamas og de ofte biter på utildekkede områder (slik jeg har skjønt det). Men hva annet kan det være? Alt for langt utpå høsten for mygg? Fuglelopper kommer på våren? Hjelp?

Anonymkode: aff9c...14a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fuglelopper kan også komme på høsten! Jeg fikk skikkelig mange bitt over hele meg, og set har i oktober for noen år siden. Jeg trodde også det var veggdyr og ringte pelias i full panikk 😂 en veldig hyggelig mann forklarte meg at fuglelopper har en runde på høsten, særlig etter vind. 
i tillegg sa han at fuglelopper trives i varmen under dyna, mine bitt var på størrelse med klinkekuler. Klødde helt intenst mye. 
sjekk madrassen etter spor fra veggdyr, eller så kan det faktisk være fuglelopper fremdeles! 

Anonymkode: 09e85...98b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bitt av veggedyr er gjerne noe mindre enn myggstikk, og har man veggedyr får man gjerne flere bitt på en gang, ikke ett annenhver dag. Men vanskelig å si sikkert.

Her i Oslo har det vært såpass mild høst at det fremdeles er noe mygg og knott som holder stand, så avhengig av hvor du bor kan det være det. 

• Liker 1
Skrevet
Myrmica skrev (10 minutter siden):

Bitt av veggedyr er gjerne noe mindre enn myggstikk, og har man veggedyr får man gjerne flere bitt på en gang, ikke ett annenhver dag. Men vanskelig å si sikkert.

Her i Oslo har det vært såpass mild høst at det fremdeles er noe mygg og knott som holder stand, så avhengig av hvor du bor kan det være det. 

Bittene er litt mindre enn myggstikk! Hjelp! Men jeg får riktignok ofte litt store myggstikk. Jeg synes også det er snodig at det kommer ett og ett stikk med par dagers mellomrom — utypisk veggedyr, slik jeg har skjønt det …

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fuglelopper kan også komme på høsten! Jeg fikk skikkelig mange bitt over hele meg, og set har i oktober for noen år siden. Jeg trodde også det var veggdyr og ringte pelias i full panikk 😂 en veldig hyggelig mann forklarte meg at fuglelopper har en runde på høsten, særlig etter vind. 
i tillegg sa han at fuglelopper trives i varmen under dyna, mine bitt var på størrelse med klinkekuler. Klødde helt intenst mye. 
sjekk madrassen etter spor fra veggdyr, eller så kan det faktisk være fuglelopper fremdeles! 

Anonymkode: 09e85...98b

Takk for innspill! Skal sjekke madrass osv nøye, og håper at det er fuglelopper🤞🏼

Skrevet

Sikkert fuglelopper.

Støvsug madrass og vask sengetøyet.

Jeg hadde dette i sommer, fikk sikkert 30 stikk over hele kroppen i løpet av få dager, klødde intenst i over 3 uker - det gir seg liksom aldri med den kløen....hadde hatt katten i senga når det startet....

Anonymkode: f0847...f6c

Skrevet

Fuglelopper, ja. De overlever ikke på menneskeblod

Anonymkode: cd089...58c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...