AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg er i gang med hormonstimulering v Riksen og har satt sprøyter i en ukes tid nå. Har enda ikke vært inne til UL eller fått noen behandlingsplan, kun beskjed via HelseNorge om når jeg skulle starte med hormonene. Er dette normalt? Ble lovet at de skulle sende en plan i forrige uke men den kom aldri (har purret). Vet ikke hvor jeg vil med dette annet enn å lufte litt frustrasjon. Synes hele prosessen til Riksen er så frustrerende at jeg vurderer å gå privat. Umulig å få tak i dem når man har spørsmål, de glemmer å gi essensiell informasjon og jeg får skikkelig samlebåndsfølelse hver gang jeg er der… Anonymkode: 97e40...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg er i gang med hormonstimulering v Riksen og har satt sprøyter i en ukes tid nå. Har enda ikke vært inne til UL eller fått noen behandlingsplan, kun beskjed via HelseNorge om når jeg skulle starte med hormonene. Er dette normalt? Ble lovet at de skulle sende en plan i forrige uke men den kom aldri (har purret). Vet ikke hvor jeg vil med dette annet enn å lufte litt frustrasjon. Synes hele prosessen til Riksen er så frustrerende at jeg vurderer å gå privat. Umulig å få tak i dem når man har spørsmål, de glemmer å gi essensiell informasjon og jeg får skikkelig samlebåndsfølelse hver gang jeg er der… Anonymkode: 97e40...865 Jeg angrer på at vi ikke gikk privat med én gang. Riksen er helt grusom!! Anonymkode: 61c88...d35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #3 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er i gang med hormonstimulering v Riksen og har satt sprøyter i en ukes tid nå. Har enda ikke vært inne til UL eller fått noen behandlingsplan, kun beskjed via HelseNorge om når jeg skulle starte med hormonene. Er dette normalt? Ble lovet at de skulle sende en plan i forrige uke men den kom aldri (har purret). Vet ikke hvor jeg vil med dette annet enn å lufte litt frustrasjon. Synes hele prosessen til Riksen er så frustrerende at jeg vurderer å gå privat. Umulig å få tak i dem når man har spørsmål, de glemmer å gi essensiell informasjon og jeg får skikkelig samlebåndsfølelse hver gang jeg er der… Anonymkode: 97e40...865 Det høres ikke riktig ut at du har begynt med hormonbehandling uten å være på undersøkelser eller fått en plan, så her virker det som de har surra det til det. Nå er det et år siden jeg var hos Riksen (tatt pause og gått privat en runde), men syns det fungerte noen lunde å sende melding via elektronisk dialog? Anonymkode: 7bb13...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det høres ikke riktig ut at du har begynt med hormonbehandling uten å være på undersøkelser eller fått en plan, så her virker det som de har surra det til det. Nå er det et år siden jeg var hos Riksen (tatt pause og gått privat en runde), men syns det fungerte noen lunde å sende melding via elektronisk dialog? Anonymkode: 7bb13...52a Enig, men det er uten tvil bevisst og det de har lagt opp til. Det skal sies at jeg har vært gjennom dette flere ganger så jeg er ingen «nybegynner» men det er første gang jeg ikke er innom og tar en UL og får en plan etc. Har etterspurt mer info via Helse-Norge og fått svar at de ikke har hatt tid til å sende behandlingsplanen enda… Mitt inntrykk siden jeg startet med behandling første gang for flere år siden er at oppfølgingen blir dårligere og dårligere, dessverre. Anonymkode: 97e40...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #5 Del Skrevet 22. oktober 2024 Slik var det for oss også med riksen. Helt håpløst. Gikk over til privat, ble da gravid på første forsøk. Riksen gjorde mye rart Anonymkode: f1b79...81b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Slik var det for oss også med riksen. Helt håpløst. Gikk over til privat, ble da gravid på første forsøk. Riksen gjorde mye rart Anonymkode: f1b79...81b Så kjipt at du også hadde en dårlig opplevelse! Men bra at det ordnet seg for dere da dere gikk privat ❤️ Vi vurderer veldig å gå privat om det ikke funker denne gangen. Gjorde de noe annerledes på den private klinikken som kan ha økt sjansene for at dere lykkes? Var det veldig dyrt? Anonymkode: 97e40...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Enig, men det er uten tvil bevisst og det de har lagt opp til. Det skal sies at jeg har vært gjennom dette flere ganger så jeg er ingen «nybegynner» men det er første gang jeg ikke er innom og tar en UL og får en plan etc. Har etterspurt mer info via Helse-Norge og fått svar at de ikke har hatt tid til å sende behandlingsplanen enda… Mitt inntrykk siden jeg startet med behandling første gang for flere år siden er at oppfølgingen blir dårligere og dårligere, dessverre. Anonymkode: 97e40...865 Dette høres ikke bra ut syns jeg, men dessverre er jeg heller ikke overrasket etter mine egne erfaringer, men jeg trodde ikke de hadde kommet til det punktet at de igangsatte behandlingen uten UL og behandlingsplan. Det er faktisk en risiko ved å gjennomgå denne behandlingen, og det virker rett og slett ikke forsvarlig. Jeg har som sagt hatt en runde hos det private nå, og de tok blodprøver både før behandlingen ble startet, og de tok også prøver før uttak for å se om om jeg var på kanten til å bli overstimulert, og de skulle fryse ned. Dette har jeg ikke opplevd hos Riksen. Behandlingsplanen var klar i god tid før jeg skulle begynne, og planen var gjennomgått med meg som pasient. Jeg vet ikke om det kanskje kan være en ide å snakke med en pasientforening her? Når det er sagt vet jeg ikke om det finnes en egen pasientorganisasjon for oss som holder på med IVF forsøk? 😕 Anonymkode: 7bb13...52a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så kjipt at du også hadde en dårlig opplevelse! Men bra at det ordnet seg for dere da dere gikk privat ❤️ Vi vurderer veldig å gå privat om det ikke funker denne gangen. Gjorde de noe annerledes på den private klinikken som kan ha økt sjansene for at dere lykkes? Var det veldig dyrt? Anonymkode: 97e40...865 Ja, fikk andre medisiner, både under forsøk og som støttemedisiner. Jeg hadde hatt 6 aborter, mente selv at jeg trengte blodfortynnende og prednisolon, noe riksen lo av. Fikk dette på privatklinikken og har nå ei jente på 10 uker 💕 betalte vel 40.000 ca for et forsøk. Virkelig verdt det! Anonymkode: f1b79...81b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #9 Del Skrevet 24. oktober 2024 Risken er dessverre ubrukelig når det kommer til ivf.. Har du forresten sjekket journalen din på helsenorge? Planen kan ligge der. Der ble mine lagt iallefall og da får man ikke varsel om at den er lagt inn dit... Du har rett på fritt sykehusvalg, og kan bytte offentlig klinikk også. Anonymkode: fce07...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #10 Del Skrevet 24. oktober 2024 Oj, det høres ikke riktig ut. Har helt annerledes opplegg ved St. Olavs. Hender de glemmer noen småting av og til - men med en gang jeg ringer inn mensen får jeg satt opp ultralydtimer og behandlingsplanen får jeg god tid i forkant. De svarer raskt på Crypho og tlf innen 3-ish dager. Du må jo ha ultralydtime, helst innen dag 8, slik at de kan følge med på hvordan folliklene dine vokser. Anonymkode: ceeb6...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå