AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Skrevet 21. oktober 2024 Tips for å slutte å snuse… Har snusa i flere år men føler at jeg blir bare slapp og sliten hver gang jeg snuser… Anonymkode: 69ddb...903
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Skrevet 23. oktober 2024 Snuse faktisk. Prøv å legg det i munnen i stedet for å dra Nikotin gjennom nesen. Snusing er kjent for å både virke å være mer ubehagelig enn å ha det under leppa de siste 500 årene. Anonymkode: 8f81d...b1e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #3 Skrevet 27. oktober 2024 Sannsynligvis øker snus risiko for kreft i spiserør og bukspyttkjertel. 14,7 % av de som blir diagnostisert med kreft i spiserøret lever etter 5 år, mens tallet er 25% for kreft i bukspyttkjertelen. Disse faktaene i boka Snusfri (Øyvind Hammer) fikk meg til å prøve å slutte i går. Anonymkode: 10fe8...96d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #4 Skrevet 27. oktober 2024 Viljestyrke. Sluttet etter 12 år. Men man må ville det, da Anonymkode: ad044...09b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #5 Skrevet 27. oktober 2024 Har måtte slutte tre ganger før jeg klarte det. Brukte den slutta-appen for å få litt motivasjon, men egentlig var det viljestyrke som var cluet. Er vel 5 år siden jeg sluttet sist, og jeg har fortsatt ekstremt lyst på snus i perioder. Har til og med prøvd, men blir jo så dårlig. Så bruker det som motivasjon nå, kroppen reagerer jo med fysisk ubehag fordi snus ikke tilfører kroppen noe den trenger. Anonymkode: 8f738...af9
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #6 Skrevet 27. oktober 2024 Sluttet 3 ganger. Første gangen var jeg 14 mnd, 2 år og 6 år snusfri da jeg sluttet med snus. Jeg sluttet på dagen alle tre gangene, ingen sprekker eller tilbakefall. Jeg startet ikke opp fordi jeg sprakk, men fordi jeg ville. Man må ha lyst til å slutte for å klare å slutte. Det er ikke så vanskelig når man faktisk vil. Det er stor forskjell på å måtte slutte og å ville slutte. Jeg måtte slutte i lang tid før jeg faktisk sluttet. Ofret både tennene, medisiner og mat. Hadde ikke økonomi til å kjøpe både snus og medisiner/mat og valgte snus hver gang. Tannkjøttet har trukket seg tilbake på flere tenner og begge gangene jeg sluttet, var dager etter at tannkjøttet trakk seg tilbake på en ny tann. Siste gangen var bare fordi, jeg bare ville slutte fordi jeg var lei av snus (avhengigheten og alt som kommer med). Anonymkode: d28c1...a89
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #7 Skrevet 27. oktober 2024 Ble gravid og da gikk det helt uproblematisk Anonymkode: 4c65d...cd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå