AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Skrevet 21. oktober 2024 Hei. Etter to tidlige spontanaborter, har jeg hatt litt mer uro så langt i svangerskapet enn jeg har hatt før. Har nå kommet meg til uke 11 - kan jeg begynne å senke skuldrene? Hva er sjansen for at det går bra herfra? Jeg skjønner det ikke finnes garantier. hvilken uke fant du roen i? Anonymkode: 8a627...969 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Skrevet 21. oktober 2024 I uke 20 fant jeg roen. Jeg turte ikke si noe før det var åpenbart at jeg var gravid. Jeg tok sikkert 100 ultralydundersøkelser Anonymkode: 088af...d63
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #3 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I uke 20 fant jeg roen. Jeg turte ikke si noe før det var åpenbart at jeg var gravid. Jeg tok sikkert 100 ultralydundersøkelser Anonymkode: 088af...d63 Forstår deg så godt. Jeg har latt være å ta UL så langt, for jeg hadde nok bare blitt like urolig dagen etter igjen. Så jeg prøver å bare ta ting som det kommer. Tolv uker blir en milepæl, så er det jo NIPT og deretter OUL som skal gjøres. Håper virkelig jeg er gravid i morgen også. Slitsomt å ha det sånn til uke 20 ❤️ Anonymkode: 8a627...969
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #4 Skrevet 21. oktober 2024 Uke 15, tørr ikke glede meg enda.. Anonymkode: 60de7...99a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #5 Skrevet 21. oktober 2024 Hvis du har vært på privat TUL så er det statistisk sett veldig lite sannsynlig at det ikke går bra når du har sett hjertebank etter uke 8. Nærmere bestemt er da sjansen for spontanabort 2%, så det betyr 98% sannsynlig at det går bra. 98% var grunn nok for meg til å senke skuldrene i alle fall. Anonymkode: 8ac8a...e93 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #6 Skrevet 21. oktober 2024 Jeg hadde mange blødninger og minst like mange UL mens jeg gikk gravid. Senket garden og slappet av rett etter fødsel. Var et lite vindu der jeg tenkte at "alt går bra nå". 16 år senere går jeg fremdeles og holder pusten fra tid til annen. Anonymkode: 30375...321
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #7 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hei. Etter to tidlige spontanaborter, har jeg hatt litt mer uro så langt i svangerskapet enn jeg har hatt før. Har nå kommet meg til uke 11 - kan jeg begynne å senke skuldrene? Hva er sjansen for at det går bra herfra? Jeg skjønner det ikke finnes garantier. hvilken uke fant du roen i? Anonymkode: 8a627...969 Jeg var roligere etter nipt, men ikke fullt ut rolig før etter OUL i uke 19 Anonymkode: efe3f...e61
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #8 Skrevet 21. oktober 2024 Om du har sett et levende foster i uke 11 ville jeg roet meg ned. Jeg personlig mistet da jeg var akkurat 11 uker, fosteret døde i løpet av uke 9. Nå er jeg 13 uker, vært på TUL og venter svar på NIPT. Når jeg får svaret på den føler jeg at jeg kan slappe mer av. Men har også hjulpet mye å sett at alt så tilsynelatende ok ut på TUL og babyen hoppet og danset rundt der inne. Anonymkode: 32411...e82
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #9 Skrevet 22. oktober 2024 Ts her. Takk for svar. Jeg hadde trolig fått ro av å ta UL privat tidligere, men tiden har ikke strukket til. Jeg har vært veldig dårlig og med barn i hus og full jobb, har UL blitt nedprioritert. Jeg skal på sykehuset for UL og NIPT i uke 13. håper å få se et levende foster da. nipt og OUL henger der og truer. Håper jeg kan tro på dette etter det. Er synd å gå glipp av gleden fordi muligheten for SA eller sykt barn overskygger. Anonymkode: 8a627...969
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #10 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Takk for svar. Jeg hadde trolig fått ro av å ta UL privat tidligere, men tiden har ikke strukket til. Jeg har vært veldig dårlig og med barn i hus og full jobb, har UL blitt nedprioritert. Jeg skal på sykehuset for UL og NIPT i uke 13. håper å få se et levende foster da. nipt og OUL henger der og truer. Håper jeg kan tro på dette etter det. Er synd å gå glipp av gleden fordi muligheten for SA eller sykt barn overskygger. Anonymkode: 8a627...969 Min offisielle TUL var da jeg var akkurat 12 uker, ellers fikk jeg litt ekstra oppfølging hos privat gynekolog (henvisning fra fastlege). Så har vært på flere ultralyder. Det hjelper mye på å se et foster som lever. På jobben min får vi fri for å dra til lege så har ikke brukt noe mer tid av dagen uansett. Nå er det ikke lenge til ultralyd da for din del😊 Anonymkode: 32411...e82
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg tok UL i uke 6 grunnet blødning. Kunne se hjerte slå. Men klarte ikke slappe av. Tok UL fordi jeg gjerne ville konstantere SA. Tok så UL i uke 11 da det ikke passet oss pga reise i uke 12. Fortalte nærmeste familie i uke 12. Resten fortalte vi etter OUL i uke 18. Grunnen var dersom baby av ulike grunner ikke var levedyktig eller med mange problemer slik at abort kanskje ville vært det beste. Nå gikk alt bra, men om ikke, så hadde det ikke vært så gøy å fortelle "hele verden" som hadde fått vite om graviditet at vi måtte ta abort. Men jeg slappet egentlig godt av da vi kom til uke 12. Og enda mer etter UL i uke 18. Anonymkode: 0522f...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå