Gå til innhold

Er det tøffere for kvinner og oppleve en mann som ikke ønsker sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 20.50):

Jeg forstår at det påvirker alle parter, at det påvirker humør og trivsel til både menn og kvinner ++
Men jeg har en mann som ikke tar initiativ til sex, og som trenger mer overskudd, søvn og være 100 % i balanse før sex er noe han tenker på i det hele tatt.

Jeg kjenner det påvirker selvtilliten min sånn. Jeg er utseendemessig ok nok, er ganske trent og føler meg fin selv enklere dager. Ikke alle dager med småbarnsliv og alt som hører med det 😅

Men vi var bortreist i helga, og jeg kjøpte nytt undertøy og pyntet meg litt ekstra for at det kanskje kom til å bli noe i helga, men ingenting. Han strøyk med kanskje litt på rumpa, men så snudde han seg og sov. 

Ååå. Jeg kommer til å bruke mine beste år i seksualiteten på kun egen nytelse. Blir så påvirket selvtillitsmessig. Føler meg som verdens mest uattraktive kvinne. 

Så tror dere det påvirker selvtilliten til kvinner mer enn menn? 

Anonymkode: 19529...0fb

Ja. Kvinner vinner også offer konkurransen når det er snakk om nevnt problemstilling. De er offer når mannen ikke vil ha sex med de og de er offer når mannen vil ha sex med de. Stakkars kvinner 😅

Anonymkode: ed7f6...278

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 21.47):

Som om jeg skulle skrevet det selv, det du beskriver gjelder mitt ekteskap i over tjue år. Etter fire (!) år uten en eneste runde i halmen, ikke tilbud om å stille opp på andre måter seksuelt heller, bestemte jeg meg for å skaffe meg en ung elsker. Dette ble redningen for meg.

k50

Anonymkode: afb08...a21

Så godt og fint å lese! ❤️

Anonymkode: 49196...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja. Kvinner vinner også offer konkurransen når det er snakk om nevnt problemstilling. De er offer når mannen ikke vil ha sex med de og de er offer når mannen vil ha sex med de. Stakkars kvinner 😅

Anonymkode: ed7f6...278

Er offerrolle det samme som at det påvirker selvtilliten?

Anonymkode: 19529...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (På 25.10.2024 den 11.32):

Noen kvinner tar det som et stort nederlag å bli avvist. Akkurat som noen menn gjør det. Så kommunikasjon i et parforhold/samboer eller ekteskap er veldig viktig. Klarer man å kommunisere godt sammen, så klarer man å løse de fleste floker 😂

Å kommunisere om ulikt behov for sex er en stor fallgrube. Problemet er at hvis du forklarer partneren at du trenger mer sex for å være påkoblet som partner så får partneren din mindre lyst på deg.

Det er litt som å være på sjekkeren og utbasunere at du har lyst på en partner å få 3 barn med. Det er avtennende.

Anonymkode: 1378d...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Å kommunisere om ulikt behov for sex er en stor fallgrube. Problemet er at hvis du forklarer partneren at du trenger mer sex for å være påkoblet som partner så får partneren din mindre lyst på deg.

Det er litt som å være på sjekkeren og utbasunere at du har lyst på en partner å få 3 barn med. Det er avtennende.

Anonymkode: 1378d...b90

Det kommer jo an på partneren man har valgt det. Hva er vitsen med å ha en partner om man ikke kan klare å kommunisere behov i forhold til sex? 

Det er ikke hva du kommuniserer, det er hvordan du kommuniserer det tenker jeg. 

Jeg tenker slik at jeg er ikke så glad i å bli avvist, så om min partner har lavere sexlyst enn det jeg har, så er det mer naturlig at han tar initiativ. Jeg avviser veldig sjeldent initiativ til sex. Så er jeg glad i å flørte med humor. Noen par har feks et eget tegn de bruker for å vise den andre at det ikke er tvil om at nå har jeg lyst på deg. Det er jo helt supert 👏👏👏👏

Syns det er flott om mennesker er bevisst på hva de liker, og vil ha jeg. Det synes jeg er tiltrekkende. Så er det forskjell på å uttrykke hva man liker, og feks mase om barn. Det siste virker mer som desperasjon. Det er ikke attraktivt. En mann som er så åpen han klarer, gir informasjon, og viser meg med ord eller bilder hva han liker syns jeg er flott 🤩

Mulig jeg har sett for mye på jakten på kjærligheten 😂. Jeg er en håpløs romantiker 😂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...