AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Skrevet 21. oktober 2024 Er enkelte ting jeg kanskje ikke har lyst å ta med videre. Har hørt de kan overføre elektronisk eller at jeg kan få papir kopi å selv velge hva jeg gir videre? Anonymkode: 13213...d6a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er enkelte ting jeg kanskje ikke har lyst å ta med videre. Har hørt de kan overføre elektronisk eller at jeg kan få papir kopi å selv velge hva jeg gir videre? Anonymkode: 13213...d6a Nå overfører de elektronisk. Mange år siden jeg hørte om noen som overførte papirkopi. Anonymkode: 6d049...b49
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #3 Skrevet 21. oktober 2024 Det er ikke slik at du får velge hva du skal gi videre til neste lege.... Enten overføres hele eller ingenting. Anonymkode: 6bf33...9b0 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #4 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er enkelte ting jeg kanskje ikke har lyst å ta med videre. Har hørt de kan overføre elektronisk eller at jeg kan få papir kopi å selv velge hva jeg gir videre? Anonymkode: 13213...d6a Dette finnes det mengder av tråder på. Hvordan ditt gamle fastlegekontor løser dette må du spørre dem om. Noen overfører elektronisk, andre på papir. Ring og spør, bare de kan gi deg det svaret du trenger. Anonymkode: 8bea5...bd9 1
ajarRun Skrevet 21. oktober 2024 #5 Skrevet 21. oktober 2024 Hvorfor overføre noe som helst? Jeg forteller ny fastlege hva jeg føler er relevant, og så fører han det inn i journalen. Reservert mot kjernejournal.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Skrevet 22. oktober 2024 Når jeg skiftet fastlege grunnet flytting, fikk jeg bare beskjed om selv å ta kontakt med den tidligere fastlegen for at de skulle overføre til nytt legekontor. Blandet meg ikke inn i hva de overførte, går jo ut fra at de sendte alt de hadde, jeg ønsker selvsagt at ny fastlege skal få full oversikt. Anonymkode: ca017...f67 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Skrevet 22. oktober 2024 ajarRun skrev (4 timer siden): Hvorfor overføre noe som helst? Jeg forteller ny fastlege hva jeg føler er relevant, og så fører han det inn i journalen. Reservert mot kjernejournal. Altså, de kan ikke ta alt en pasient forteller dem for god fisk. Legen ønsker naturligvis en oversikt over hva tidligere fastlege har av dokumentasjon. Anonymkode: ca017...f67 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg hadde også ting jeg ikke ville skulle videreføres da jeg byttet fastlege for fem år siden. Hadde gjort noen dumme valg i forhold til arbeidsplassen i forbindelse med en sykemelding (for noe absolutt relevant, altså!), slet med å dra tilbake til jobb pga vanskelig sjef (opplest og vedtatt på NAV-møte med fastlege og sjef, NAV-menneskene ba sjefen min gå etter hvert), men turte ikke be om forlengelse av sykemeldingen allikevel. Lang historie... Ihvertfall, ville ikke at ny fastlege skulle tro jeg var "sånn", fordi jeg var egentlig ikke det. Fikk ny jobb, byttet fastlege, og har ikke sett meg tilbake siden. Ikke oppført meg i nærheten av på den måten heller. Ny fastlege spurte første gang jeg var der om journal, jeg ga et litt flytende svadasvar at jeg ikke hadde tenkt på det, så gikk det så lang tid før jeg var der neste gang at det ikke har vært noe tema siden. Hadde jeg hatt noen kroniske, alvorlige sykdommer, så hadde jeg kanskje måttet. Men tror ikke man kan velge hva som overføres, det er vel enten alt eller ingenting. Anonymkode: 71c22...72a
ajarRun Skrevet 22. oktober 2024 #9 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Altså, de kan ikke ta alt en pasient forteller dem for god fisk. Legen ønsker naturligvis en oversikt over hva tidligere fastlege har av dokumentasjon. Anonymkode: ca017...f67 Aldri opplevd at det har vært et aktuelt tema. Jeg forteller det jeg vil fortelle, og hva de måtte ønske er ikke mitt problem. Jeg ønsker meg mange ting som jeg ikke kommer til å få, og jeg driter litt i hva fastlegen min ønsker. Han jobber for meg, og jeg har ingen forpliktelse til å godgjøre han. Å kreve irrelevante notater for å yte helsehjelp er både ulovlig og i strid med det hipokratiske ed. Hvis legen min mangler moralske skrupler bytter jeg lege.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Skrevet 23. oktober 2024 Problemet er at det står et par negative ting om meg, noen skrev bla at jeg er sint og uhøflig, etter at jeg klaget på dårlig behandling. Samtidig har jeg hørt at mange leser journalene med en klype salt. Anonymkode: 13213...d6a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Problemet er at det står et par negative ting om meg, noen skrev bla at jeg er sint og uhøflig, etter at jeg klaget på dårlig behandling. Samtidig har jeg hørt at mange leser journalene med en klype salt. Anonymkode: 13213...d6a Da kan du vise med måten du er på at det ikke stemmer. De færreste leger leser hele journalen din. Anonymkode: 6d049...b49 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå