Gå til innhold

Here we go again, han trekker meg inn..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så flink og lyttet til dere. Jeg trakk meg unna kollegaen min som jeg er svært tiltrukket av, og det gikk bra i over to måneder. Vi har jo tross alt partnere på hver vår kant, og det rette er helt klart å ikke dyrke disse følelsene og impulsene noe mer.

MEN! Da jeg endelig følte at jeg fikk kontroll på lysten og følelsene mine så øker han på med sitt initiativ mange hakk og trekker meg inn i kaoset på nytt. De siste ukene dukker han opp overalt med soveromsblikket og det lure smilet. Han prater, ler og byr på komplimenter. Åpenbart interessert i noe mer. Han foreslår til og med ting vi bør finne på sammen. Jeg er seriøst så hektet nå at jeg ikke aner hva jeg skal foreta meg. 

Hjelp! 🙈

Anonymkode: 5f986...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelt. Ta ansvar og sett grenser. Avvis han. Be han stoppe. Dere er kolleger, og har partnere hjemme begge to. Drep det han holder på med. Virker jo nesten plagsomt. Men noe sier meg at du ikke føler deg plaget siden du tillater at det skjer... Og da er du jo delaktig du også, hvor du må ta deg sammen. Går ikke an å late som at du er uskyldig i at han liksom trekker deg inn i noe når du er med på det.

Bare for å komme med en skjenneprek.

Jeg synes ærlig talt synd på typen din som sitter uvitende om dette hjemme. Du er jo emosjonelt utro.

Endret av Bombasi
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da jeg endelig følte at jeg fikk kontroll på lysten og følelsene mine så øker han på med sitt initiativ mange hakk og trekker meg inn i kaoset på nytt.

Jeg er seriøst så hektet nå at jeg ikke aner hva jeg skal foreta meg. 

Ikke skyld på andre. Det er du som må stanse dette.

Anonymkode: c52da...090

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (8 minutter siden):

Enkelt. Ta ansvar og sett grenser. Avvis han. Be han stoppe. Dere er kolleger, og har partnere hjemme begge to. Drep det han holder på med. Virker jo nesten plagsomt. Men noe sier meg at du ikke føler deg plaget siden du tillater at det skjer... Og da er du jo deltaktig du også, og du må ta deg sammen. Går ikke an å late som at du er uskyldig i at han liksom trekker deg inn i noe når du tillater det å skje.

Bare for å komme med en skjennepreik ;) 

Jeg synes ærlig talt synd på typen din som sitter uvitende om dette hjemme.

Du har helt klart rett i dette. Jeg nyter oppmerksomheten og lar meg forlede. Han er så digg og sjarmerende, og en liten del av meg vil bare hive alt av skam og kaste meg over ham 🤪 

Takk for du og flere her gidder å være litt strenge. Det trengs 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk, hvis du får avstand til han i et halvt år vil du, ikke usannsynlig syns han er heslig... been there done that. 

Anonymkode: b38e5...71c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har helt klart rett i dette. Jeg nyter oppmerksomheten og lar meg forlede. Han er så digg og sjarmerende, og en liten del av meg vil bare hive alt av skam og kaste meg over ham 🤪 

Du har nok overromantisert og ihjelbrygget han og dere såpass at skulle du rive opp forhold, hus og hjem for å kose deg med kollegaen, så er sjansen stor for at du kommer til å få et magaplask av en skuffelse.

En hekt er mye fantasibasert, og det er ingenting å la seg forføre av. Så skjerp deg! Du har full makt over situasjonen, og er ikke den hjelpeløse hønsa du tror du er. ;) Du kan tilogmed mentalt snu om og begynne å irritere deg over han, hans pågåenhet og "falske" sjarm. For du kan hekte deg på en egenskapt illusjon om at fyren er et nek også om du ellers bare vil!

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ikke få noen på kroken, som ikke lar seg bli hektet. Hold deg unna. Si i klar tekst at han skal slutte å flørte 

Anonymkode: 4f0f8...e92

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hull på byllen og fortell det hjemme. 100% helt åpen og ærlig til din partner. Ta avvæpner du hele greia, og kanskje det ikke er så "spennende" mer med han på jobben som prøver å ødelegge ditt samliv. 

Anonymkode: 3d664...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed til nærmeste leder om upassende oppførsel, komplimenter og flørting på arbeidsplassen.

Gi beskjed til partneren hans 

Gjør du disse ringene er jeg ganske sikker på at problemet ditt blir løst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han foreslår til og med ting vi bør finne på sammen.

Det er da du klart og tydelig skal si i fra at det ikke er aktuelt. Sett grensen, helt krystallklart tidlig!

Anonymkode: 87f55...bde

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PhilosopherSe7en skrev (1 minutt siden):

Gi beskjed til nærmeste leder om upassende oppførsel, komplimenter og flørting på arbeidsplassen.

2 av 3 ting der er ofte helt greit på arbeidsplassen!! Just saying.

Upassende oppførsel skal ofte være trakasserende eller ekstremt tydelig upassende. 

Anonymkode: 3d664...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PhilosopherSe7en skrev (3 minutter siden):

Gi beskjed til partneren hans 

Gjør du disse ringene er jeg ganske sikker på at problemet ditt blir løst 

Det er ikke et lederproblem om TS er med på leken, noe TS er. 

Men det kan bli et lederproblem om TS setter klare grenser og trekker seg unna, der han ikke har vett til å stoppe og det fortsetter utover lengre tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Det er ikke et lederproblem om TS er med på leken, noe TS er. 

Men det kan bli et lederproblem om TS setter klare grenser og trekker seg unna, der han ikke har vett til å stoppe og det fortsetter utover lengre tid.

Uenig.

TS skriver følgende, noe jeg helt klart vil si er upassende oppførsel på arbeidsplassen 

Sitat

MEN! Da jeg endelig følte at jeg fikk kontroll på lysten og følelsene mine så øker han på med sitt initiativ mange hakk og trekker meg inn i kaoset på nytt. De siste ukene dukker han opp overalt med soveromsblikket og det lure smilet. Han prater, ler og byr på komplimenter. Åpenbart interessert i noe mer. Han foreslår til og med ting vi bør finne på sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PhilosopherSe7en skrev (3 minutter siden):

Uenig.

TS skriver følgende, noe jeg helt klart vil si er upassende oppførsel på arbeidsplassen 

TS skriver også:

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og da er det ikke et lederansvar. Men det kan bli det om TS gir klar beskjed og han fortsetter over tid. Da faller det inn under seksuell trakassering. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, har du stoppet litt opp for å tenke over hans respekt for andre?

Ikke respekterer han samboer/kone hjemme når han flørter vilt med deg og viser at han vil ha sex med deg.

Ikke respekterer han egen familie.

Ikke respekterer han deg når han forsøker å få deg til å være utro og på den måten ødelegge ditt forhold og din familie.

Når du trakk deg unna, så tok han tydeligvis det som en utfordring og forsterket flørtingen og forsøket på å forføre deg, noe som bare understreker at han heller ikke respekterer dine grenser.

Og når han ikke respekterer noe av dette, da er han en mann som faktisk ikke vil deg godt.

Se ham for den han faktisk er, og det er en mann som ikke har ekte omtanke for de han burde ha vært glad i. Er det en slik mann du vil ha? Er det en slik mann du vil ha sex med?

Anonymkode: df080...aed

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett klare grenser og be han stoppe og holde avstand. Hvis han ikke respektere dine grenser bør du faktisk se han for den drittsekken han er. Da fortjener han din forakt.

Hvis du ikke klarer å sette ord på og sette tydelige grenser så har du litt å jobbe med.

Neste gangen han ser på deg med soveromsblikket bør du se tilbake på han med et litt oppgitt blikk og si «Bare slutt med det der. Det plager meg.»

Anonymkode: 7e0db...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts, har du stoppet litt opp for å tenke over hans respekt for andre?

Ikke respekterer han samboer/kone hjemme når han flørter vilt med deg og viser at han vil ha sex med deg.

Ikke respekterer han egen familie.

Ikke respekterer han deg når han forsøker å få deg til å være utro og på den måten ødelegge ditt forhold og din familie.

Når du trakk deg unna, så tok han tydeligvis det som en utfordring og forsterket flørtingen og forsøket på å forføre deg, noe som bare understreker at han heller ikke respekterer dine grenser.

Og når han ikke respekterer noe av dette, da er han en mann som faktisk ikke vil deg godt.

Se ham for den han faktisk er, og det er en mann som ikke har ekte omtanke for de han burde ha vært glad i. Er det en slik mann du vil ha? Er det en slik mann du vil ha sex med?

Anonymkode: df080...aed

Veldig godt poeng! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...