Gå til innhold

Drømmer stadig om han jeg var forelsket i på barneskolen for 15(!) år siden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var forelsket i samme gutt store deler av barneskolen. Altså, for ca 15 år siden. Denne gutten drømmer jeg om, på sitt meste, opptil flere ganger i måneden. Og disse drømmene har stort sett romantisk innhold.

Jeg har drømt om han jevnlig (sikkert omtrent hver måned i snitt) siden vi sluttet på skole sammen for ja… 15 år siden. Jeg har omtrent ikke sett han siden, og forstår ikke hvorfor jeg fortsetter å drømme om han H E L E tiden!? 

Hva er greia? 😳 flere som har det slik?

Anonymkode: a0926...fd5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det var en ukomplisert, barnlig forelskelse. Altså uten alle de kompliserende faktorene man opplever som voksen.
Forelskelser man har som barn oppleves kanskje som tryggere enn de man har i tenårene hvor ting står litt mer på spill og man har mer følelser og hormoner i sving.

Så tipper dette ikke handler om selve personen du drømmer om, men heller tiden du drømmer om. Kanskje du opplever at voksenlivet er mer krevende og komplisert enn du hadde sett for deg? 

Anonymkode: c70ba...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse er sterke følelser som lager sterke minner og du sier du var forelsket i han i store deler av barneskolen. Dette er en tid hvor hjernen er spesielt formbar, man lærer og utvikler seg mye. Ting fester seg godt i hodet! 15 år er ikke spesielt gamle minner for hjernen sin del. I tillegg får du dem frisket opp hver gang du drømmer. Egentlig er vel ikke dette så rart da?

Anonymkode: 13d6f...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Gøy å høre deres tanker om det. Er jo absolutt ikke et problem i den forstand (heller et luksusproblem), mer at jeg blir nysgjerrig på årsaken. Men det er kanskje noe i det at det da var relativt ukomplisert og at jeg var kjempeforelsket i han store deler av noen viktige år i barndommen.

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var forelsket i samme gutt store deler av barneskolen. Altså, for ca 15 år siden. Denne gutten drømmer jeg om, på sitt meste, opptil flere ganger i måneden. Og disse drømmene har stort sett romantisk innhold.

Jeg har drømt om han jevnlig (sikkert omtrent hver måned i snitt) siden vi sluttet på skole sammen for ja… 15 år siden. Jeg har omtrent ikke sett han siden, og forstår ikke hvorfor jeg fortsetter å drømme om han H E L E tiden!? 

Hva er greia? 😳 flere som har det slik?

15 år siden? ikke 13?

Anonymkode: 88708...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er drømmer når du sover vet jeg ikke, men om det er dagdrømmer så tror jeg du som jeg gjør noe som heter maladaptive daydreaming.

Det føles ut som en forelskelse, men det er jo egentlig mer en avhengighet av å dagdrømmer og rømme fra virkeligheten. Nå har du ikke møtt han på 15 år, du har kanskje opplevd mer med din egen versjon i hodet enn du noen sinne har med faktisk han. På den måten handler det ikke egentlig om han, selv om du har laget plass for han i 15 år.

Bruker å ha oppheng i folk og det varer lenge, fra noen måneder til 1 år, min nyeste rundt 3 år og det er sykt slitsomt og venter så sårt på at denne skal forvinne. Men har aldri hørt noen ha noen i 15 år. Føler med deg. 

Har du hatt et kjærlighetsliv før? Vet man kan tenke på andre samtidig, det har jeg gjort for tror ikke egentlig jeg har vært forelsket på ekte før og rømmer fra hverdagen. Sykt trist for ex'er. Hjernen er så slitsom..

Det føles godt å drømme. Det er så dumt.

Anonymkode: 57ada...294

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

15 år siden? ikke 13?

Anonymkode: 88708...121

Nei? 🤔

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om det er drømmer når du sover vet jeg ikke, men om det er dagdrømmer så tror jeg du som jeg gjør noe som heter maladaptive daydreaming.

Det føles ut som en forelskelse, men det er jo egentlig mer en avhengighet av å dagdrømmer og rømme fra virkeligheten. Nå har du ikke møtt han på 15 år, du har kanskje opplevd mer med din egen versjon i hodet enn du noen sinne har med faktisk han. På den måten handler det ikke egentlig om han, selv om du har laget plass for han i 15 år.

Bruker å ha oppheng i folk og det varer lenge, fra noen måneder til 1 år, min nyeste rundt 3 år og det er sykt slitsomt og venter så sårt på at denne skal forvinne. Men har aldri hørt noen ha noen i 15 år. Føler med deg. 

Har du hatt et kjærlighetsliv før? Vet man kan tenke på andre samtidig, det har jeg gjort for tror ikke egentlig jeg har vært forelsket på ekte før og rømmer fra hverdagen. Sykt trist for ex'er. Hjernen er så slitsom..

Det føles godt å drømme. Det er så dumt.

Anonymkode: 57ada...294

Det er når jeg sover, ja.

Har kjæreste, og har vært i samme forhold i over 10 år. Likevel er det denne gutten fra barneskolen som stadig dukker opp i drømmene mine (innimellom andre gutter jeg har vært forelsket i, men aldri så kontinuerlig som han her).

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...