Zidji Skrevet 21. oktober 2024 #1 Del Skrevet 21. oktober 2024 Flyttet inn i ny bolig og denne hang i gangen. Noen som vet hva det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Del Skrevet 21. oktober 2024 Dørklokke? Altså den delen som gir lyd inne når noen ringer på. Anonymkode: 2c127...1f9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 21. oktober 2024 #3 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dørklokke? Altså den delen som gir lyd inne når noen ringer på. Anonymkode: 2c127...1f9 Ser sånn ut ja… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #4 Del Skrevet 21. oktober 2024 Den som sier ding dong hvis ringeklokkeknappen fortsatt er tilkoblet via kabel. Anonymkode: de882...391 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 21. oktober 2024 #5 Del Skrevet 21. oktober 2024 Ikke vondt ment, men synes det er litt moro at vi nå er kommet til en generasjon som ikke har sett ei dørklokke før 😛 22 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #6 Del Skrevet 21. oktober 2024 endo skrev (1 time siden): Ikke vondt ment, men synes det er litt moro at vi nå er kommet til en generasjon som ikke har sett ei dørklokke før 😛 Ikke mye moro når til og med elektrikeren er så ung at han ikke vet hva det er. Jeg sitter i rullestol og trenger derfor hjelp med alt sånt som er oppe i høyden. Bestilte elektriker til å bytte lysstoffrør og ba også om hjelp med ringeklokken. Da sendte de ut en på 20 år. Selv da jeg satt rett under og pekte på den og sa «ringeklokke» skjønte han ikke hva det var. Han gikk bare inn igjen i stuen og spurte hvor jeg hadde den. Jeg brukte nesten et kvarter på å forklare hvordan en ringeklokke med klangplater virker, og selv da virket det egentlig ikke som at han skjønte det. Anonymkode: 6e333...9f7 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #7 Del Skrevet 21. oktober 2024 Det er ringeklokka… Anonymkode: a66ce...959 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 21. oktober 2024 #8 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke mye moro når til og med elektrikeren er så ung at han ikke vet hva det er. Jeg sitter i rullestol og trenger derfor hjelp med alt sånt som er oppe i høyden. Bestilte elektriker til å bytte lysstoffrør og ba også om hjelp med ringeklokken. Da sendte de ut en på 20 år. Selv da jeg satt rett under og pekte på den og sa «ringeklokke» skjønte han ikke hva det var. Han gikk bare inn igjen i stuen og spurte hvor jeg hadde den. Jeg brukte nesten et kvarter på å forklare hvordan en ringeklokke med klangplater virker, og selv da virket det egentlig ikke som at han skjønte det. Anonymkode: 6e333...9f7 Nå føler jeg meg gammel 🙈, men har ikke unge folk ringeklokke på døra? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #9 Del Skrevet 21. oktober 2024 Hateridioter skrev (4 minutter siden): Nå føler jeg meg gammel 🙈, men har ikke unge folk ringeklokke på døra? Elektronisk ringeklokke. Sender f.eks. til mobilen. Anonymkode: 6e333...9f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 21. oktober 2024 #10 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Elektronisk ringeklokke. Sender f.eks. til mobilen. Anonymkode: 6e333...9f7 Men har de ikke vokst opp med sånn? Og bor alle i leilighet med så moderne løsninger? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #11 Del Skrevet 21. oktober 2024 Hateridioter skrev (26 minutter siden): Nå føler jeg meg gammel 🙈, men har ikke unge folk ringeklokke på døra? Alle hus budet siste mannsalder har dørtelefon. Alternativt ringeklokke til mobilen. Ringeklokker av denne typen er minst fra 1970 tallet. Anonymkode: 6fa2a...568 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 21. oktober 2024 #12 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle hus budet siste mannsalder har dørtelefon. Alternativt ringeklokke til mobilen. Ringeklokker av denne typen er minst fra 1970 tallet. Anonymkode: 6fa2a...568 Ingen jeg kjenner med hus bygget på 90-tallet har dørtelefon - alle har slik ringeklokke. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #13 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hateridioter skrev (På 21.10.2024 den 19.44): Nå føler jeg meg gammel 🙈, men har ikke unge folk ringeklokke på døra? Joda, unge folk har ringeklokke på døra, men ikke gamletypen som det står Friedland inni. De har trådløse batteridrevne som er mye mindre og ser helt annerledes ut - hvis de ikke har høyteknologisk med kamera tilkoblet telefon osv. Anonymkode: bc020...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 23. oktober 2024 #14 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, unge folk har ringeklokke på døra, men ikke gamletypen som det står Friedland inni. De har trådløse batteridrevne som er mye mindre og ser helt annerledes ut - hvis de ikke har høyteknologisk med kamera tilkoblet telefon osv. Anonymkode: bc020...23f Bor alle unge i tipp, topp moderne leiligheter eller pusser de opp alt til siste skrik selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #15 Del Skrevet 23. oktober 2024 Leiligheten min,bygget i 92 har sånn ringeklokke. Anonymkode: bff1e...580 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Del Skrevet 23. oktober 2024 Hateridioter skrev (4 minutter siden): Bor alle unge i tipp, topp moderne leiligheter eller pusser de opp alt til siste skrik selv? Nei, de går på Clas og kjøper nevnte batteridrevne sak dersom Friedland'en er borte. Koster en fjert og ingenting såvidt jeg vet. Anonymkode: bc020...23f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. oktober 2024 #17 Del Skrevet 23. oktober 2024 Boligen her er bygget i 2012 og har den typen ringeklokke. Naboene også fra ca samme tid. Eneboliger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereGoesBob Skrevet 23. oktober 2024 #18 Del Skrevet 23. oktober 2024 Ser sansynligvis slik ut på innsiden. Plass til 4 stk D batterier inni der mener jeg. Plingedingdong elementene er de lange tynne sorte dingsene helt ute på sidene som klinger når en aktuator støter mot de. Ganske fascinerende egentlig. 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #19 Del Skrevet 23. oktober 2024 ThereGoesBob skrev (6 timer siden): Plingedingdong elementene er de lange tynne sorte dingsene helt ute på sidene som klinger når en aktuator støter mot de. Klangplatene. Anonymkode: 6e333...9f7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #20 Del Skrevet 23. oktober 2024 ehh da tipper jeg en av naboene dine vet hva det er🤣 Anonymkode: b0108...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå