AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Skrevet 21. oktober 2024 Hei. Dere som bruker linser for skjeve hornhinner, ser dere perfekt med linser? Eller blir ting litt blurry av og til? Ser dere like bra med linsene som brillene? Driver å tester ut forskjelliger linser med forskjellig styrke for skjev horhinne (samt for nærsynhet), men er ikke fornøyd så langt. Anonymkode: a6d0c...17e
Mojjom Skrevet 21. oktober 2024 #2 Skrevet 21. oktober 2024 Hei, jeg har veldig skeive hornhinner, og har prøvd flere forskjellige linsetyper opp gjennom årene. Ser bedre med briller, alltid litt uklart med linser, og har stort sett bare linsene på når jeg «må». Min optiker sier at jeg aldri vil kunne se like bra med linser som med briller, så jeg har bare innfunnet meg med det, og glad for at jeg linser som funker sånn passe bra 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #3 Skrevet 21. oktober 2024 Mojjom skrev (1 time siden): Hei, jeg har veldig skeive hornhinner, og har prøvd flere forskjellige linsetyper opp gjennom årene. Ser bedre med briller, alltid litt uklart med linser, og har stort sett bare linsene på når jeg «må». Min optiker sier at jeg aldri vil kunne se like bra med linser som med briller, så jeg har bare innfunnet meg med det, og glad for at jeg linser som funker sånn passe bra Helt likt for meg også! Anonymkode: 84b97...076
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #4 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg ser ok med linser. Det er kanskje litt bedre med briller, men ikke nok til at jeg bruker briller fremfor linser. Synet på hvert øye enkeltvis er så som så, men samsynet er bra. Jeg hadde problemer tidligere med at linsene vridde seg på øyet slik at aksen ble feil og ting ble uklart, men så fikk jeg ny optiker som ga meg litt andre akser enn det som er målt, så nå er det bra! Anonymkode: 2e33f...57f
Gjest Nelliken Skrevet 22. oktober 2024 #5 Skrevet 22. oktober 2024 Jeg prøvde linser for skjeve hornhinner for flere år siden men kuttet det ut for jeg følte de var tykkere og irriterte øyet. Gikk over til linser som ikke korrigerte skjeve hornhinner.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #6 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ser ok med linser. Det er kanskje litt bedre med briller, men ikke nok til at jeg bruker briller fremfor linser. Synet på hvert øye enkeltvis er så som så, men samsynet er bra. Jeg hadde problemer tidligere med at linsene vridde seg på øyet slik at aksen ble feil og ting ble uklart, men så fikk jeg ny optiker som ga meg litt andre akser enn det som er målt, så nå er det bra! Anonymkode: 2e33f...57f Hvordan måler man hvilken akse det er på? Anonymkode: 886f5...315
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #7 Skrevet 22. oktober 2024 Har prøvd og det fungerte ikke så bra her, og jeg syntes det ble dyrt også. Måtte ha veldig dyre linser for å korrigere. Jeg har ekstremt skjeve hornhinner. Omtrent så skjevt det går an å bli, samt en del annet med synet, så både synsmessig og økonomisk er det best med briller. Brukt briller siden jeg var liten, så briller er en del av meg, og det går helt fint. Har vurdert i det siste om kanskje jeg skulle prøvd linser igjen for trenger nye briller, men det blir dyrt med både nye briller og linser, også spørs det hvor mye jeg vil bruke linsene, og jeg vil ikke se så bra som med briller. Anonymkode: cb530...626
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei. Dere som bruker linser for skjeve hornhinner, ser dere perfekt med linser? Eller blir ting litt blurry av og til? Ser dere like bra med linsene som brillene? Driver å tester ut forskjelliger linser med forskjellig styrke for skjev horhinne (samt for nærsynhet), men er ikke fornøyd så langt. Anonymkode: a6d0c...17e Jentungen min har ekstremt dårlig syn, - 5 og +4 i skjelve hornhinner. Hun bruker linser og ser veldig bra. Men hun tester litt og optikern er flink. Disse koster mer enn vanlig siden de er spesial laget. Anonymkode: f07e8...0f3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #9 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan måler man hvilken akse det er på? Anonymkode: 886f5...315 Det aner jeg ikke, men optikeren vet det Anonymkode: 2e33f...57f 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #10 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd og det fungerte ikke så bra her, og jeg syntes det ble dyrt også. Måtte ha veldig dyre linser for å korrigere. Jeg har ekstremt skjeve hornhinner. Omtrent så skjevt det går an å bli, samt en del annet med synet, så både synsmessig og økonomisk er det best med briller. Brukt briller siden jeg var liten, så briller er en del av meg, og det går helt fint. Har vurdert i det siste om kanskje jeg skulle prøvd linser igjen for trenger nye briller, men det blir dyrt med både nye briller og linser, også spørs det hvor mye jeg vil bruke linsene, og jeg vil ikke se så bra som med briller. Anonymkode: cb530...626 Hvordan ser man når man har bra og korrigert nærsyn, men ikke har korrigert de skjeve hornhinnene? Anonymkode: 886f5...315
Gjest Nelliken Skrevet 22. oktober 2024 #11 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan ser man når man har bra og korrigert nærsyn, men ikke har korrigert de skjeve hornhinnene? Anonymkode: 886f5...315 Jeg bruker linser uten korrigering og merker ærlig talt ingen forskjell. Mulig mine ikke er så skjeve - finner ikke skjemaet hvor det står.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #12 Skrevet 22. oktober 2024 Ser helt klart best med briller ja. Men jeg bruker bare linser når jeg trener og når jeg skal ut på festligheter. Jeg kjører bil med briller. Anonymkode: 1b20b...6a2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #13 Skrevet 22. oktober 2024 Hva koster linser for skjeve hornhinner ca? Anonymkode: d1d54...b91
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #14 Skrevet 22. oktober 2024 Dere som er fornøyd, hvilken type bruker dere? Jeg har også prøvd, men valgt det bort. Er nærsynt og bruker linser, sliter veldig med å venne meg til briller evt, så hornhinnene mine får enn så lenge være skjeve i fred... Anonymkode: 988ab...5ea
PusheenPusheen Skrevet 22. oktober 2024 #15 Skrevet 22. oktober 2024 Taklet det ikke, ble blurry og "trekete" uansett hvilke jeg prøvde. Astigmatismesyn...
Mojjom Skrevet 22. oktober 2024 #17 Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva koster linser for skjeve hornhinner ca? Anonymkode: d1d54...b91 Jeg bruker Dailies total1 for astigmatisme. Kjøpte hos optiker før, men nå kjøper jeg på nett i stedet. Sparer mye på det! Prisen varierer litt, men sist betalte jeg rett under 2000,- for 3mnd forbruk. Jeg bruker riktignok ikke linser hver dag, og kan derfor ha de lenger enn en om jeg hadde brukt månedslinser. Et årsforbruk for meg ligger på rundt 8000kr. Med månedslinser hadde jeg betalt mye mer!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #18 Skrevet 23. oktober 2024 Fungerte veldig dårlig for meg, er avhengig av å lese korrektur på jobb, og det var helt krise. Alt fløt utover og jeg klarte ikke å fokusere i det hele tatt annet enn et par sekunder av gangen. Så bedre uten linser egentlig. Kastet hele pakken og gikk tilbake til briller Anonymkode: 452d5...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå