Gå til innhold

Noen som ikke har fått skattepengene enda?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har jo gått et halv  år!! Siden jeg mottok skattemeldingen. Ja jeg vet melding og oppgjør er ikke det samme. Men herregud, det er snart  november. 

Fikk min melding som alle andre, i starten av april. Og vet at noen måtte vente helt til november. Det er helt absurd å vente så lenge. 

Jeg får igjen ca 10k. Men har gjort endring, som ja, gjør at det tar lengre tid. Endringen er at jeg søker om å få tilbake 9k pga lite tjeningsevne ett eller annet, fordi jeg går på aap ig har veldig lav inntekt. 

Men. Er der andre enn meg som ikke har fått tilbake enda?

Anonymkode: e2dc0...5b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går også og venter. Leverte også ganske raskt etter at jeg fikk den. MEN er både selvstendig næringsdrivende og har levert et særfradrag som de fleste andre ikke leverer. Mulig det er noe de går nøyere etter i sømmene i år? 

Anonymkode: 16a80...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått igjen. Men det har vært masse tull med skattemeldingen min siden jeg fikk feilutbetalt et beløp fra nav som ble trukket direkte fra skatt tilgode og etter det igjen har Skatteetaten forandret skatten min fra 2021 som gjorde at jeg skulle få 1500kr igjen. De pengene har jeg ikke sett noe til og aner egentlig ikke om jeg kommer til å gjøre det heller🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 6422e...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke fått igjen. Men det har vært masse tull med skattemeldingen min siden jeg fikk feilutbetalt et beløp fra nav som ble trukket direkte fra skatt tilgode og etter det igjen har Skatteetaten forandret skatten min fra 2021 som gjorde at jeg skulle få 1500kr igjen. De pengene har jeg ikke sett noe til og aner egentlig ikke om jeg kommer til å gjøre det heller🤷🏼‍♀️

Svindle nav, da blir det trukket fra evt for mye betalt skatt ja. Skatteetaten derimot forandrer ikke på skatten din. Der har du ansvaret.

Anonymkode: a2dd8...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke fått jeg heller. Har 20 000kr til gode!!! Sjekker hver dag.

Anonymkode: 3bfb2...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Svindle nav, da blir det trukket fra evt for mye betalt skatt ja. Skatteetaten derimot forandrer ikke på skatten din. Der har du ansvaret.

Hvis det dukker opp nye opplysninger, som f.eks. at det blir innrapportert et fradrag fra en kredittinstitusjon eller veldedig organisasjon som man selv har glemt å føre opp, så kan Skatteetaten gå inn og justere skatten iht. til dette. NAV gjør også av og til feil og det er ikke sånn at det nødvendigvis er enkelt å rette opp igjen. Det betyr ikke at man har prøvd å svindle til seg penger. 

Jeg har for øvrig heller ikke fått skattepengene mine enda og har ingen forhåpninger om å få dem før i siste runde heller for jeg regner med at jeg er trukket ut til manuell kontroll. 

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortsatt ikke fått jeg heller. Har 20 000kr til gode!!! Sjekker hver dag.

^ Og jeg gjorde ingen endringer. Godkjente den like etter jeg fikk den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Feilutbetalingen i 2022 gjorde at skattetrekket for 2021 var for stort. Derfor ble det forandret av Skatteetaten. 
Det var en feilutbetaling av pleiepenger. Arbeidsgiver og nav betalte ut lønn for samme mnd selv om arbeidsgiver hadde sagt at de forskutterte og det er ikke sånn at nav har en konto du bare kan betale tilbake på. Du må vente på vedtak og blabla. Det tok et og et halvt år før det vedtaket kom. Kall meg en svindler, men det var ikke jeg som gjorde feilen, noe nav også skrev i vedtaket sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Feilutbetalingen i 2022 gjorde at skattetrekket for 2021 var for stort. Derfor ble det forandret av Skatteetaten. 
Det var en feilutbetaling av pleiepenger. Arbeidsgiver og nav betalte ut lønn for samme mnd selv om arbeidsgiver hadde sagt at de forskutterte og det er ikke sånn at nav har en konto du bare kan betale tilbake på. Du må vente på vedtak og blabla. Det tok et og et halvt år før det vedtaket kom. Kall meg en svindler, men det var ikke jeg som gjorde feilen, noe nav også skrev i vedtaket sitt. 

Det skjønte jeg ikke.

Hvis skattetrekket er for høyt får man tilbake penger på skatten.

Skatteetaten får ikke gjort ned med skattetrekk for 2021 i 2022.

Anonymkode: ec9b6...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sørget for å ikke betale for mye skatt i år, så du slipper det samme neste år?

Anonymkode: 867d8...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skattetaten xD

Trikset er å sette trekkprosenten så lav som skjema lar deg, da sitter de med skjegget i postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. I fjor fikk jeg tilbake i mai, og for to år siden fikk jeg tilbake allerede i mars. Ingenting har forandret seg av inntekter etc.

Anonymkode: 811f7...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (5 timer siden):

Skattetaten xD

Trikset er å sette trekkprosenten så lav som skjema lar deg, da sitter de med skjegget i postkassa.

Hvordan sitter vi med skjegget i postkassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det skatteoppgjøret som er mottatt - og evt. skatt til gode som ikke er kommet inn på konto? I såfall skal det vel ligge ett vedtak om motregning i AltINN?. 

Anonymkode: 7a2f7...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ajarRun skrev (9 timer siden):

Skattetaten xD

Jeg setter skattetrekket mitt til 5% hvert år, men det er da ikke noe skatteetaten bryr seg om, så lenge jeg betaler restskatten jeg skal.

Anonymkode: cb37f...b50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det skatteoppgjøret som er mottatt - og evt. skatt til gode som ikke er kommet inn på konto? I såfall skal det vel ligge ett vedtak om motregning i AltINN?. 

Anonymkode: 7a2f7...46e

Nei, vedkommende har ikke mottatt skatteoppgjøret ennå.

Anonymkode: ce3de...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan sitter vi med skjegget i postkassa?

Fordi da slipper man å vente på å få tilbake pengene sine, men må heller betale tilbake det "rentefrie lånet" på konkrete datoer.

Anonymkode: e54dd...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi da slipper man å vente på å få tilbake pengene sine, men må heller betale tilbake det "rentefrie lånet" på konkrete datoer.

Anonymkode: e54dd...635

Men vi (skatteetaten) sitter ikke med skjegget i postkassa av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fått heler. Leverte inn raskt etter fikk. Verken jeg eller gubben har fått noe enda. Står oktober november her på begge

Anonymkode: 75038...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg setter skattetrekket mitt til 5% hvert år, men det er da ikke noe skatteetaten bryr seg om, så lenge jeg betaler restskatten jeg skal.

Anonymkode: cb37f...b50

Hvorfor setter du skattetrekket så lavt og velger å betale restskatt? Investerer du dem på noe vis i mellomtiden? 

Bare nysgjerrig. Aldri hørt om før.

Anonymkode: 51536...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...