Gå til innhold

Når henger dere opp julelys ute?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen dager før jul, og så henger de ut mars, eller til midten av april. 

Anonymkode: 00179...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blokkområdet mitt er tidlig ute med dette. Vi reiste bort siste helga i oktober for et par år siden, og merket stor forskjell på balkongbelysning da vi kom hjem kontra hvordan det var da vi dro. Vi bytter fra sommerbelysning (store lyspærer) til julebelysning i starten av november antar jeg.

Anonymkode: bc4da...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En gang mellom midt i november og 1. desember.

Anonymkode: 5cc4f...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Blokkområdet mitt er tidlig ute med dette. Vi reiste bort siste helga i oktober for et par år siden, og merket stor forskjell på balkongbelysning da vi kom hjem kontra hvordan det var da vi dro. Vi bytter fra sommerbelysning (store lyspærer) til julebelysning i starten av november antar jeg.

Anonymkode: bc4da...bf0

Bor også i nabolag der man er tidlig ute. Skikkelig hyggelig, synes jeg. Særlig siden det kan være litt mørkt her rundt omkring, så hyggelig for barna som løper mellom husene :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det titalls hus med lysene på i trærne allerede. Mangel kaller det å lyse opp mørketiden mer enn julelys. Det er ikke nisser med lys på før i advendstiden altså. Her har vi tradisjon med å slå det på kvelden etter Halloween, så 1. november er  alt lys på som ikke har rødt i seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naboene satte opp i går! 
Skikkelig koselig å gå ut om morgenen og se varme, gule lys fra et tre borti veien 🤩

Anonymkode: 18ddd...484

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det går så klart bra å henge opp lysa no. Eg heng dei opp når advent startar, dvs første søndag i advent eller 1.12, alt ettersom.

Anonymkode: 4df0e...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er kjekt med «vinterlys». Nå i disse mørke tider. Henger ikke opp julenisse, og tydelige julelys. Men de der hvite/gule lys lenkene, det skaper bare stemning. Forbinder dem ikke direkte med jul.

Anonymkode: 9b6fb...5a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver å unngå lysforurensing og henger de ikke opp før tidligst 1.søndag i advent. 

Anonymkode: 967dc...763

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...