AnonymBruker Skrevet 21. oktober #21 Del Skrevet 21. oktober Blir nok utover i november nå. Alltid hatt det 1. Desember, men jeg blir alltid like deppa hver gang, fordi jeg syns det varer så kort. Så for å prøve å dempe vinterdepresjonen i år, skal jeg prøve å glede meg mer lit jul, samt henge opp lys/pynte litt tidligere enn jeg har gjort før. 😊 Anonymkode: db18c...720 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #22 Del Skrevet 21. oktober Noen som husker at folk begynte å henge opp ekstra tidlig i 2020? Antagelig formå lyse opp litt ekstra i ett vanskelig år med pandemi og nedstengning. Noen begynte å henge opp allerede i slutten av september. Ellers mange i oktober/starten av november. Var spent på hvordan det ble de neste årene, men her henger de fleste opp fra slutten av november begynnelsen av desember igjen nå. Når folk måtte ønske å få opp litt mer lys i tilværelsen burde være 100% opp til den enkelte. Har aldri skjønt meg på dem som lar seg irritere over at andre starter med å pynte tidlig, enten det er jul, Halloween eller påske. Har en ‘fargerik’ litt alternativ dame i nabolaget som faktisk kjører julepynt året rundt. Barna syns det er like morsomt og stas hver gang vi går for forbi det og vi trekker alltid på smilebåndet. Hun har både julete hagenisser og julekrans med bjeller på døra. Det er alltid fint og pyntet i hagen forøvrig med sesongens blomster. Noe som røper at julepynten ikke skyldes at hun er lat eller forsømmer noe. Julepynten året rundt er bare hennes greie😊 Anonymkode: 9c95e...661 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #23 Del Skrevet 21. oktober November. Verden trenger lys som aldri før. Anonymkode: ba1f1...9b0 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #24 Del Skrevet 21. oktober AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er så mørkt, trist og deprimerende ute nå, så jeg kløøøør i fingrene etter å pynte med lys på rekkverk og verandaen. Vet det er for tidlig NÅ, men er det innafor i november? Bor i en gate med bare 2 andre hus, men huset vårt syns godt fra gata nedenfor. Har nettopp flytta hit og vil unngå være "hun lysdama". Anonymkode: de2bf...5e4 Etter at vi har skrudd klokka tilbake en time til helga. Og når noen gidder å gjøre jobben med mørketidslysene. Julelys, hadde vi før, nå heter det mørketidslys som kan opp før og ned senere enn julelys. Anonymkode: 97597...804 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #25 Del Skrevet 21. oktober Søndag 1. desember. Nå har jeg det hengende en stund ut i januar, da. Røsker ikke alt ned like etter julaften Anonymkode: 82843...ec2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober #26 Del Skrevet 21. oktober Jeg henger det opp en "godværsdag" uken før første helgen i advent. Siden jeg bor på vestlandet så vil jeg helst ikke stå ute og holde på med lys når det regner sidelengs 🙃 Anonymkode: cae91...ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 22. oktober #27 Del Skrevet 22. oktober Sjekker været på yr og sørger for at alt er på plass før det eventuelt er snø og is på bakken (trenger stige). Det skjer engang i siste halvdel av november. Skrur det på 1. desember eller1. advent alt hva som kommer først. Så er det på til 20. dag jul. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #28 Del Skrevet 22. oktober Våre henges opp i November. Ene naboen setter liksom litt standarden, for de liker å henge opp i goood tid før jul, så når de henger opp, henger vi opp 😂 Omvendt når de skal ned, da tar vi alltid ned først (i februar en gang), så følger naboene etter. Blitt en litt sånn rar, søt greie. Anonymkode: 707bb...c58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #29 Del Skrevet 22. oktober Vi har faktisk hengt opp litt lys allerede, men det er fordi inngangspartiet er ganske mørkt (og fordi jeg liker å se ut på det). Det blir hengende til kveldene lysner. Mer julete lys i slutten av november/begynnelsen av desember, men lurer på om jeg skal bare omfavne konseptet mørketidslys og ha mer lys oppe hele sesongen! Neste år har vi forhåpentligvis somlet oss til å montere mer permanent hagebelysning:) Anonymkode: 85726...2d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober #30 Del Skrevet 22. oktober Begynnelsen av desember. Anonymkode: e9551...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. oktober #31 Del Skrevet 22. oktober Siste helgen i november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeKP68 Skrevet 22. oktober #32 Del Skrevet 22. oktober Starten av desember 🎄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nelliken Skrevet 22. oktober #33 Del Skrevet 22. oktober 1. desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 22. oktober #34 Del Skrevet 22. oktober (endret) På plassen begynner folk å tenne lysene fra 1. november av. I nabolaget mitt begynner folk å tenne rundt 15. november, og da tenner jeg også. Jeg liker å være tidlig ute, men ikke først... Dog var jeg først i fjor den 15. november, men iløpet av 1 døgn hadde to naboer rundt meg gjort det samme. Virker egentlig som om naboer sitter og venter på hverandre. Når ene tenner så tenner alle Så mulig jeg gir blaffen og tenner først den 15. november i år også om ikke andre har tent før meg. Tiden er moden og lysene innenfor da, tenker jeg. Endret 22. oktober av Bombasi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet 22. oktober #35 Del Skrevet 22. oktober Tente lyslenkene på både buskene og juletrærne i hagen i helgen som var. Bor landlig til med 4 andre hus spredt litt rundt oss, og det er veldig mørkt, så trenger litt lys 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #36 Del Skrevet 23. oktober Klokkeblomst_85 skrev (12 timer siden): Tente lyslenkene på både buskene og juletrærne i hagen i helgen som var. Bor landlig til med 4 andre hus spredt litt rundt oss, og det er veldig mørkt, så trenger litt lys Er det batteridrevet lyslenker eller på strøm? Anonymkode: eb0b4...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #37 Del Skrevet 23. oktober Leo skrev (På 21.10.2024 den 18.24): Jeg har 31. oktober som "frist" for å ha alt i hagen klart for vinteren og det siste jeg gjør er alltid å henge opp/slå på vinterlys i hagen. Disse er ikke så veldig julepreget så de får stå på til kveldene blir lysere igjen. Mer juleaktige lyslenker etc. kommer opp 1. desember. Veldig deilig å slippe og stå på gardintrapp i snø og vind og prøve å få hengt opp greiene uten å fryse hendene av seg Samme her. Lys som ikke er veldig "julete" henges opp fra begynnelsen av november. Julelys, (i praksis bare treet i hagen) tennes første desember men henges på plass i november. Anonymkode: 9c682...58e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet 23. oktober #38 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det batteridrevet lyslenker eller på strøm? Anonymkode: eb0b4...469 Vet ikke helt hva det har å si, men de går på strøm?! Kobles fra når det lysner, så står kun på når det er mørkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 23. oktober #39 Del Skrevet 23. oktober Vi har hengt opp vinterlys nå, men kobler ikke på strømmen før 1. november. Må liksom ha unna Halloween først synes jeg. Julelys (som i god jul-skilt og reinsdyr med lys) kommer opp adventshelgen. Her er det mannen som kunne ha vært han "lys-mannen", for han vil helst ha på alt lyset allerede nå 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #40 Del Skrevet 23. oktober Vet ikke hvorfor, men så for meg masse sure kjefteinnlegg om at lys skal opp 01.12, så er nå veldig positivt overraska! Takk for alle svar! Jeg har nå hengt opp, men ikke skrudd på. Skrur på 01.11 😃 Elsker belysning ute i hagen, så veldig glad for at flere tenker det samme som meg! Anonymkode: de2bf...5e4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå