AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Del Skrevet 21. oktober 2024 Vi har ofte besøk etter jobb/barnehage, bor i borettslag der unger ringer på. Leilighet på 100 kvadrat. Ofte er det løping i stuen, roping. Jeg sier ofte at de må være på rommet, eller gå ut - jeg er sliten etter jobb og orker ikke masse unger som løper, herjer, hoier rundt meg. Hva slags regler har dere? Anonymkode: 40013...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Del Skrevet 21. oktober 2024 De får ikke springe rundt og de må være forsiktige så de ikke ødelegger noe, men litt herjing og hoiing må man påregne. De er barn og de leker og jeg tenker at mitt ønske om ro er mindre viktig enn mitt barns behov for å være sosial. Alternativet, det å aldri ha venner som kommer på besøk, hadde vært mye verre. Husk også at dette bare er midlertidig, når barnet blir eldre er det mye mindre støy. Anonymkode: 24258...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 21. oktober 2024 #3 Del Skrevet 21. oktober 2024 De får lov til å rope og leke en del, men om det eskalerer veldig må de gå inn på rommet. Som regel får de leke ganske fritt så lenge de ikke ødelegger noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #4 Del Skrevet 21. oktober 2024 Du må jo selv kjenne på hva du synes er greit, og sette grenser på en god måte. Du må også husk at særlig yngre barn gjerne ønsker å leke i nærheten av voksne. Dette skaper trygghet og den voksne kan hjelpe til dersom det blir ugreit og konflikt. Anonymkode: 0e250...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #5 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har ofte besøk etter jobb/barnehage, bor i borettslag der unger ringer på. Leilighet på 100 kvadrat. Ofte er det løping i stuen, roping. Jeg sier ofte at de må være på rommet, eller gå ut - jeg er sliten etter jobb og orker ikke masse unger som løper, herjer, hoier rundt meg. Hva slags regler har dere? Anonymkode: 40013...fb6 Sender de ut om de herjer for mye. Anonymkode: d0921...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #6 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har ofte besøk etter jobb/barnehage, bor i borettslag der unger ringer på. Leilighet på 100 kvadrat. Ofte er det løping i stuen, roping. Jeg sier ofte at de må være på rommet, eller gå ut - jeg er sliten etter jobb og orker ikke masse unger som løper, herjer, hoier rundt meg. Hva slags regler har dere? Anonymkode: 40013...fb6 Det er barnas hjem like mye som de voksnes hjem. Barn skal ikke kastes ut av sitt eget hjem og henge på gata. De får ikke ha mengder av barn på besøk samtidig. Men vi har rolige barn som sitter og leker med ulike ting, de løper ikke rundt. Så her får du justere litt både på holdninger og mengden som får være inne samtidig. Gutter du har? Anonymkode: 77d97...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #7 Del Skrevet 21. oktober 2024 Her har det gått hardt utover alt av sofaputer og pledd, les hyttebygging og «gulvet er lava». Lego overalt, bilbaner og brio. Har derfor med vilje ikke kjøpt dyrt interiør. Nå er minsten 9 år, og leken har roet seg betraktelig. Ikke at jeg savner all herjingen, men er glad for alle lykkelige barneansikter som har vært innom her og som fremdeles er innom nå som de er større. PS! Hvis du kan, så innred soverommet ditt fint. Der kan du ha din egen oase som alltid er rent og fresht! Anonymkode: c67bc...c95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #8 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har ofte besøk etter jobb/barnehage, bor i borettslag der unger ringer på. Leilighet på 100 kvadrat. Ofte er det løping i stuen, roping. Jeg sier ofte at de må være på rommet, eller gå ut - jeg er sliten etter jobb og orker ikke masse unger som løper, herjer, hoier rundt meg. Hva slags regler har dere? Anonymkode: 40013...fb6 Håper ikke dere har naboer under dere 🙈 Anonymkode: c4f44...fd6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #9 Del Skrevet 21. oktober 2024 Kun på soverommet eller ute. Har ungene 40 kvadratmeter å bråke på så det får de bare leve med. Stua er for de som vil slappe av. Anonymkode: 7e33c...4eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #10 Del Skrevet 21. oktober 2024 Ungene får bruke hele huset, kanskje med unntak av vårt soverom. Det blir ofte mye rot, men de vet at de må gjøre hovedvekten av ryddingen. Det lærte de fra de var liten, og både de og gjestene er flinke til det (de må riktignok minnes på det, men da gjør de det) Veldig voldsom lek og hoying over tid derimot aksepterer jeg ikke. Litt går greit, men holder de på over tid må de ut. Anonymkode: cfc91...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #11 Del Skrevet 21. oktober 2024 De får ikke rope, skrike, løpe, kaste ball, se på skjerm, eller spise andre steder enn ved matbordet. Men de får lov å le høyt, klatre (vi har klatretau, ribbevegg, monkeybars etc), slå hjul og turne på matterommet (judomatter), bygge hytte i sofaen, og mye annet moro. Og så kan de gå ut om de vil hoppe på trampoline, sykle, stå på skateboard og rulleskøyter, klatre i trær, gå på ski, akebrett, leke med vannsprut… Anonymkode: 7c75e...850 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #12 Del Skrevet 21. oktober 2024 Ingen løping, ballek, roping og skriking inne. Spising kun ved spisebordet. De får selvsagt bruke hele huset, men de får ta det mest høylytte inne på rommene sine eller ute, i fellesareal tar vi hensyn til hverandre. Anonymkode: 77285...d76 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå