Gå til innhold

Gjemt Hdmi inngang.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal prøve å forklare. Har fått en tv. Tanken er å koble chromecast til den. TVen har 3 hdmi utganger. På den ene får jeg feilmelding. Er så hdmi 1 og 2 på baksiden av tv'n, men utgangen sitter litt inn i tv'n slik at jeg ikke får koblet til chromecast. Har lest om hdmi forlengelseskabel. Kan det være en løsning her?

Anonymkode: c231c...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du kan bruke en kort HDMI forlenger men du må dobbeltsjekke at pluggen passer, HDMI kontaktene på tv'n er forresten innganger og ikke utganger.

Hvis kontakten du har nå ikke passer så høres det nesten ut som om det er noe galt med tv'n, kan være at kretskortet som inngangene sitter på har forskjøvet seg.

Anonymkode: 38671...ea1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd at jeg ikke har fått koblet til HDMI. Enig med de andre i at du bør klage på TV-en.

Anonymkode: c5703...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen (eldre) TV'er har så vidt jeg husker en såkalt servicekontakt med HDMI-interface. Kan dette være grunnen til at du ikke får koblet til?

Anonymkode: f96d2...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts.

Takk for svar. Er en tv jeg har fått, skal brukes som ekstra, så har ikke brukt penger på den. At det har forskjøvet seg høres naturlig ut egentlig 

Anonymkode: c231c...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken modell er det? Så kanskje vi finner ut hvilken kontakt som bør brukes

Kan det være at Chromecasten prøver å sende signal i 4K mens du kun har 1080 FullHD på TV'n? 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...