Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt konfliktsky.. Og må øve meg på å si nei. Noen som har noen råd? Gjelder spesielt en venn av meg..

Eksempel: lampen hennes ble ødelagt. Hun tok den ned, kjøpte ny lampe, men tok vare på den gamle. Så skal jeg pusse opp et rom, og hun kommer på døren med denne lampen. Jeg spør om ikke den var ødelagt, men neida joda bare å fikse den litt. Lampen passer ikke I rommet, hverken størrelse eller farge eller stil, men hun ender opp med å legge den igjen. Jeg klarer ikke si nei..

Samme venn kommer med masse gamle malingsrester. En slump her og der i forskjellige farger som har stått i garasjen hennes noen år.. prøver å si fint at jeg har kjøpt maling, mer enn nok, har sikkert rester etterpå også, men det ender opp med å stå igjen når hun går..

Vet ikke om hun ser på meg som en slags avfallsstasjon, eller om hun syns hun er veldig snill, eller hva.. Jeg er glad i gjenbruk, men..

Andre ting hun har kommet med: gamle hårstrikker, rester av kremer og sminke etter hun ryddet badet sitt. 

Heldigvis er det mye hun bare spør om jeg vil ha også, gjerne større ting, slik at jeg faktisk får sagt nei..

Hjelp!

Anonymkode: 6fad4...984

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Takk for tanken, men dette er ikke noe jeg kommer til å bruke.»

Si det høyt for deg selv en del ganger. Og bruk setningen IRL. 

Anonymkode: ef5e0...e8b

• Liker 1
Skrevet

Bare kast det? 

Anonymkode: dd280...c10

• Nyttig 1
Skrevet

Gi det tilbake til henne. Gjorde det med min mor som stadig kom med ting hun tenkte jeg ville ha. Hun tok hintet til slutt. 

Anonymkode: ebdc5...312

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.10.2024 den 21.58):

Bare kast det? 

Anonymkode: dd280...c10

Det er ikke alt det er "bare" å kaste. Langt ifra alt kan hives i restavfallet. 

Både lamper og malingsrester er eksempler på slike ting. Må man på avfalls-stasjonen med ting, må man fort betale for å bli kvitt tingene. 

Det er da ikke ts sitt ansvar å kvitte seg med venninnens avfall, som hun tydeligvis er for lat/kjip til å hive selv. 

Lære seg å si nei er tingen. 

Anonymkode: c8fa3...ed8

Skrevet (endret)

Da tar du det med tilbake og sier "Takk for tilbudet, nå er jeg ferdig å planlegge og dette fikk jeg ikke brukt for." Og så setter du det fra deg i gangen eller garasjen hennes, hva enn som er enklest for deg.

Vil hun kanskje ikke ha det tilbake "Beklager, men jeg har ikke plass til det. Da må du nok heller bare kaste det"

Endret av Me for life
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...