Gå til innhold

Har du fått etter betaling for ung ufør under aap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! De skal nå vurdere om jeg får etterbetaling for ung ufør fra 2016-2020. 

men har lest at skatteetaten kan fordele det bak i tid slik at skatten bli mindre? Isteden for 44% .

dere som har fått etterbetaling hvor mange år fikk dere for? Hva ble summen etter skatt?

Anonymkode: 95c69...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkedykker

De trekker 44% når du får utbetalt pengene. I skatteoppgjøret året etter så ser de om det vil lønne seg for deg å skatte pengene for hvert enkelte år. 

Kona fikk for årene 2013-2021. Det var et karensår inni der, samt 2 perioder med foreldrepenger. Fikk 144k etter skatt. Året etter ble det en god sum tilbake på skatten. Samt 50k ca i renter. 

Endret av Lykkedykker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei! De skal nå vurdere om jeg får etterbetaling for ung ufør fra 2016-2020. 

men har lest at skatteetaten kan fordele det bak i tid slik at skatten bli mindre? Isteden for 44% .

dere som har fått etterbetaling hvor mange år fikk dere for? Hva ble summen etter skatt?

Anonymkode: 95c69...b32

Ja, de trekker 44% når du får utbetalingen og så justerer de skatten året etter så du får tilbake riktig sum da. Jeg fikk tilbakebetalt for feb 2018-juli 2022 og har i år fått tilbake de siste kronene samt rentene. 

Anonymkode: 5d57b...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk etterbetalt for 2012-2018. De trakk 36% skatt i etterbetaling. Fikk også litt ekstra på skatten året etter (sent, ettersom det var en manuell utregning)

Anonymkode: f7f73...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...