Gå til innhold

HPV virus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg har påvist HPV virus og har nylig tatt celleprøve. Den viste ingen celleforandringer, men gynekologen anbefalte nye biopsi prøver, så jeg skal dit neste uke. Er litt nervøs for at det skal bli celleforandringer, og lurer på om det er flere som har HPV og hvordan dere har det? Er det noen som har tatt biopsi og blitt kvitt viruset? Takknemlig for alle svar ☺️

Anonymkode: 1a749...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest ordner kroppen opp selv, og kvitter seg med det viruset. 

Anonymkode: fe430...8d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som oftest ordner kroppen opp selv, og kvitter seg med det viruset. 

Anonymkode: fe430...8d1

Ja er klar over det, men er nå 5 år siden jeg fikk det. 

Skrevet

Jeg hadde det i fem år, men på forrige kontroll var det borte. Tok vaksinen etter råd fra gynekologen. Mulig det hjalp kroppen å bli kvitt det, men det er iallfall borte😊

Anonymkode: 2f1ca...25a

Skrevet

Jeg hadde det i fem år, men på forrige kontroll var det borte. Tok vaksinen etter råd fra gynekologen. Mulig det hjalp kroppen å bli kvitt det, men det er iallfall borte😊

Takk for tips. Da blir det vaksine ☺️

• Hjerte 1
Skrevet

Har selv. Tatt 2 ganger. Fortsatt positiv på hpv virus. Men en så lenge ingen celle endringer. Blitt anbefalt å ta vaksinen . Så har nå tatt 1 av 3. Dyrt 1600kr gangen.

Fått beskjed å må ta prøver hver 6 mnd til negative prøver

Anonymkode: bbe57...e2f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde det in noen år, det forsvant av seg selv. Jeg har ikke tatt vaksinen.

Anonymkode: 46d9a...65b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har selv. Tatt 2 ganger. Fortsatt positiv på hpv virus. Men en så lenge ingen celle endringer. Blitt anbefalt å ta vaksinen . Så har nå tatt 1 av 3. Dyrt 1600kr gangen.

Fått beskjed å må ta prøver hver 6 mnd til negative prøver

Anonymkode: bbe57...e2f

Ja det koster. Krysser fingrene at viruset blir borte hos deg til slutt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk påvist hpv16 uten celleforandringer. Jeg skal til gynekologisk avd på sykehuset i desember. Aner ikke hva som venter meg 

Anonymkode: b92b3...6df

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk påvist hpv16 uten celleforandringer. Jeg skal til gynekologisk avd på sykehuset i desember. Aner ikke hva som venter meg 

For meg så satte de bedøvelse og tok små biopsier (små biter) av livmor. Merket ikke noe da det ble utført. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips. Da blir det vaksine ☺️

Jeg fikk beskjed fra min gynekolog at vaksine ikke hadde noe for seg så lenge viruset enda var aktiv i kroppen. Så blir du kvitt det, er det ikke vaksinen sin skyld i så fall, men den kan hindre deg i få det på nytt. Men for å bli kvitt det, må kroppen visstnok fikse det selv. Og har du en fast partner som også har viruset, bør de også ta vaksinen.

Anonymkode: 52227...d70

Skrevet

Hei. 
Jeg har påvist HPV virus og har nylig tatt celleprøve. Den viste ingen celleforandringer, men gynekologen anbefalte nye biopsi prøver, så jeg skal dit neste uke. Er litt nervøs for at det skal bli celleforandringer, og lurer på om det er flere som har HPV og hvordan dere har det? Er det noen som har tatt biopsi og blitt kvitt viruset? Takknemlig for alle svar ☺️

Ja. Hadde alvorlig HPV og tok biopsi. Tok prøver et par år senere. Da var det ingenting. I fjor hadde jeg HPV, men et annet virus. 

Anonymkode: 71956...14f

Skrevet

Ja. Hadde alvorlig HPV og tok biopsi. Tok prøver et par år senere. Da var det ingenting. I fjor hadde jeg HPV, men et annet virus. 

Anonymkode: 71956...14f

Hva er alvorlig hpv?

Anonymkode: 2fb9d...62c

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For meg så satte de bedøvelse og tok små biopsier (små biter) av livmor. Merket ikke noe da det ble utført. 

Huff jeg gruer meg så veldig. Var det vondt? Hva slags bedøvelse brukte de?

Skrevet

Huff jeg gruer meg så veldig. Var det vondt? Hva slags bedøvelse brukte de?

Ikke grue deg, dette går helt fint. Det var ikke vondt i det hele tatt. Satte sprøyte med lokalbedøvelse helt oppi det aller helligste, men den kjente jeg ikke. 

Skrevet

Jeg har hpv 16 og 18, og fikk i sommer vite jeg hadde forstadier til kreft. Koniserte og fikk frie render. Vaksinerer meg nå, i håp om ikke å få viruset igjen. Tok første hpv- celleprøve i alder av 37, så gudene vet hvor lenge jeg har båret rundt på smitte. 

Anonymkode: 0315f...44f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk beskjed fra min gynekolog at vaksine ikke hadde noe for seg så lenge viruset enda var aktiv i kroppen. Så blir du kvitt det, er det ikke vaksinen sin skyld i så fall, men den kan hindre deg i få det på nytt. Men for å bli kvitt det, må kroppen visstnok fikse det selv. Og har du en fast partner som også har viruset, bør de også ta vaksinen.

Anonymkode: 52227...d70

Min gynekolog sa at hun hadde villet tatt den om hun var i min situasjon. Jeg er kvitt det nå. Kan være tilfeldig så klart, men det er under 5000kr for å kanskje slippe kreft. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har hpv 16 og 18, og fikk i sommer vite jeg hadde forstadier til kreft. Koniserte og fikk frie render. Vaksinerer meg nå, i håp om ikke å få viruset igjen. Tok første hpv- celleprøve i alder av 37, så gudene vet hvor lenge jeg har båret rundt på smitte. 

Så bra, samme med meg. Fikk testet og påvist som 37-åring, muligens hatt det i årevis. Vaksine tok jeg, og i sommer var det negativ prøve. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min gynekolog sa at hun hadde villet tatt den om hun var i min situasjon. Jeg er kvitt det nå. Kan være tilfeldig så klart, men det er under 5000kr for å kanskje slippe kreft. 

Enig. Både jeg og partner tar vaksinen, så vi kanskje kan slippe smitte frem og tilbake.  Vanskelig når menn ikke kan sjekkes for dette, så da kjører vi full vaksine på begge to. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra, samme med meg. Fikk testet og påvist som 37-åring, muligens hatt det i årevis. Vaksine tok jeg, og i sommer var det negativ prøve. 

Å, så fantastisk! 
hvor ofte ble du bedt om å teste deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...