Gå til innhold

Boikotte McDonalds pga Israels krigføring?

Thyra

Anbefalte innlegg

Er i utganspunktet posetiv til at forbrukere bruker forbrukermakt politisk til å boikote! Men det er så mange år siden jeg var på Mc Donalds at jeg ikke tror de vil nerke så mye til om jeg boikoter eller ikke....

Jeg tror ikke det er på grund av Israelsk eierskap men støte til Israel de blir boikotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julebrunost skrev (På 21.10.2024 den 18.45):

Hull i hodet med de boikottene. Samme med Starbucks. Det er bare dumme folk som tror de gjør noe SÅ flott og fantastisk med å boikotte, men alt de bidrar til er at det går utover lavtlønnede arbeidere. Gremmes over de idiotene som stod og brølte mot Starbucks-ansatte i Oslo. De hadde iPhones og Nike-sko (🫠), og ropte «From the river to the sea» og annet rask, og tenåringene som jobbet der stod skrekkslagne og ble redde for å gå hjem fra jobb. I Israel finnes ikke en eneste Starbucks, så hva det har med Israel og ikke med jøder å gjøre må noen gjerne forklare meg! 

Boikoten av Starbucks har blant annet å gjøre med at de har tatt avstand fra en fagforening som viste sympati for Palestina. Det handler også om fagforenings knusing... Jeg forstår ikke hvordan du kan tolke det til å handle om jøder?

"Opprøret stammer blant annet fra en melding på sosiale medier fra en fagforening for Starbucks ansatte, som tidligere i høst viste sympati for Palestina. Foreningen, som kaffegiganten har tatt avstand fra, autoriserte aldri meldingen og slettet den derfor etter kort tid."

https://sol.no/siste/starbucks-sjefen-har-fatt-nok-feilinformasjon/80717720

Endret av Pippi Lotta
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Boikotter MacDonalds fordi det er helseskadelig søppel som smaker vondt.

Men hadde med glede spist på en ordentlig god restaurant samme hvem som finansierte den; Hamas, IDF, Putin, Erdogan, Musk… Jeg velger ikke restauranter ut i fra politisk ideologi. Men kanskje jeg skal slutte og handle på Rema fordi butikksjefen stemmer på et annet parti enn meg, eller bytte frisør siden han er ekstremt pro palestina, eller ta ungen min ut av barnekoret fordi dirigenten er katolikk og i mot abort? Litt av et samfunn man ender med da, polarisering og hat over en lav sko - goals!

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...