Gå til innhold

Regntøy som ikke er klamt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går en del tur i regnet, men jeg blir så klam! Regntøyet mitt er riktignok gammelt, så jeg vil gjerne oppgradere det. Jeg ser etter en bukse og jakke som tåler regn og ikke blir så klamt. Dame 40 år. 

Anonymkode: aca00...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke vil bli klam må du gå for skallklær som har godt med lufting i form av glidelåser under armer og i armhule/bryst. 

Arcteryx er desidert best på slitestyrke og vil vare i mange tiår dersom du vasker og impregnerer nok. De har gode hetter med god sikt når man snørper igjen. Minus: dyrt og lite lommer på klærne

Norrøna er også bra, men med litt dårligere slitestyrke enn Arcteryx. De har flere lommer, men det vil også bli et mulig svakhetspunkt.

ellers: kjøp goretex. Trenger ikke å være goretex pro, kan godt være paclite eller performance alt etter bruk. Jeg er selv superfornøyd med min norrøna trollveggen serie til gåturer og arcteryx alpha til klatring og topptur

Anonymkode: ec916...3e4

Skrevet

Jeg ville gått for gore-tex.

Anonymkode: efb53...c2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg går en del tur i regnet, men jeg blir så klam! Regntøyet mitt er riktignok gammelt, så jeg vil gjerne oppgradere det. Jeg ser etter en bukse og jakke som tåler regn og ikke blir så klamt. Dame 40 år. 

Anonymkode: aca00...b71

Skikkelig regntøy som koster en del, blir du ikke klam i. Har blant annet Bergens sin jakke og bukse, i tynn og lett gortex. 
Har og hatt Haglöfs men dette holdt dårlig på tapen på sømmene og sølmmene gnagde på tøyet under både med og uten tapen på plass. 
men skal du unngå å bli klam, så må der og være plass under regntøyet til at der er luft. Mange kjøper regntøyet så trangt at det ser ut som ullundertøy.
Ulltøy under regntøy vi og gjøre deg mindre klam.

Anonymkode: 677e0...b0e

Skrevet

Jeg kjøpte en Nike Windbreaker som er ganske lett og holder ute en del regn. Nå går jeg ikke veldig lenge ute om det sprutregner, men fungerer utmerket til mitt bruk. Har som regel en ganske pustende Adidas treningsjakke under. 

Anonymkode: fa444...300

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...