Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det verdt det? Startet fødsel? 

Anonymkode: da240...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: ca05b...713

Skrevet

Ble strippet på trivselskontroll 41+2. Gjorde kjempevondt. Null effekt, og måtte settes i gang 42+0.

Som med mange andre tips som kan sette i gang fødsel tipper jeg du får mange forskjellige svar her. Jeg anbefaler det i alle fall ikke.

Anonymkode: a61f1...eb1

Skrevet

Jeg har blitt det begge gangene. Ene gangen var fødsel egentlig i gang med 4 cm og stoppet opp, så tror fødsel hadde skjedd ila neste døgn uansett. Andre gang på trivselskontroll, ingen effekt selv med 3 cm åpning, igang satt noen dager senere. Var vondt å bli strippet, men om det har effekt aner jeg ikke, ikke noe merkbart på meg iallefall.

Anonymkode: da4f4...a12

Skrevet

Ble strippet på termin, var ikke vondt i det hele tatt, bare litt smått ubehagelig. Fødsel startet samme kveld.

Anonymkode: de2cb...66d

Skrevet

For meg var det ikke så vondt, men jeg hadde allerede 2 cm åpning. Tror ikke det hadde noe særlig effekt, men det er vanskelig å vite. Vet det kan sette i gang vonde kynnere, så for noen gjør det kanskje bare at man blir mer sliten før fødsel kommer i gang. Tror likevel jeg ville gjort det igjen, om det var en god grunn til å prøve å få i gang fødsel. 

Anonymkode: 5bcd8...b89

Skrevet

Ble strippet 3 ganger ved forrige graviditet. De to første hadde ingen effekt, men tredje gangen på trivselskontroll (41+2) hadde det god effekt etterfulgt av kyster. Fikk rier med en gang, men var 5 cm åpen så var jo veldig klar da. 

Anonymkode: 01e7b...103

Skrevet

Glemte å si at de to første gangene var ganske vonde, men tredje gang var det bare som kraftige menssmerter. 

Anonymkode: 01e7b...103

Skrevet

Har blitt strippet ved to fødsler. Det gjorde veldig vondt, men hjalp begge gangene. 

Anonymkode: cd87a...60b

Skrevet

Funka ikke.

Anonymkode: 1a45f...089

Skrevet

Ble strippet ved forrige svangerskap. Gjorde ikke vondt, men utgjorde heller ingen forskjell.

Måtte settes i gang med ballong noen dager senere.

Anonymkode: 42dda...84f

Skrevet

Nei, bare dritt. Fikk maserier og en slitsom

fødsel da kroppen ikke var klar for det. 

Anonymkode: cdccd...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...