Gå til innhold

Stekepanne

PurpleTuliip

Anbefalte innlegg

Heisann

hva er den beste stekepannen du har brukt? Må ha ny da forrige begynner bli utslitt. Men er lei av stekepanner som blir utslitt etter få mnd. 

Hvilket merke anbefaler du? Pris har ikke så mye å si sålenge den varer lenge med rett pleie. 

og dere som tenkte foreslå IKEA kan vennligst bare la være å kommentere ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stekepanner med belegg blir fort slitt om man behandler dem feil. Rask oppvarming er den største fienden, sammen med stålredskaper. Da jeg kjøpte min forrige panne fikk jeg beskjed om å sette panna på koketoppen med styrke 2 (av ti) og la den stå der i 4-5 minutter før man økte til 4 etpar minutter til, og så har man i litt olje og øker videre til ønsket temperatur. Da blir belegget varmet forsiktig opp, og nonstick holder lenger. 

Nå omtrentlig et år senere er fortsatt pannen fin og nonstick. 

Bruker en Jamie-panne. De er relativt billige, steker bra. Og den nye generasjonen har ikke teflonbelegg, men mineralbasert antislippbelegg uten PFAS

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt til sitt bruk. Quickslip, støpejern, karbonstål, grillpanne og pannekakepanne. Skulle jeg bare valgt én, tror jeg kanskje jeg hadde tatt en stekepanne i karbonstål. For eksempel fra de Buyer. 

Anonymkode: 21aab...d93

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PurpleTuliip skrev (4 timer siden):

Heisann

hva er den beste stekepannen du har brukt? Må ha ny da forrige begynner bli utslitt. Men er lei av stekepanner som blir utslitt etter få mnd. 

Hvilket merke anbefaler du? Pris har ikke så mye å si sålenge den varer lenge med rett pleie. 

og dere som tenkte foreslå IKEA kan vennligst bare la være å kommentere ☺️

Kjøp enten stålpanne, dersom du klarer å bruke dem, eller Woll sine dyreste. (Kommer på tilbud inni mellom blant annet på Jernia). 

Anonymkode: 28855...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for forslag. Jeg tar godt vare på stekepannen mine men likevel har jeg vært skikkelig uheldig med siste stekepannen jeg har kjøpt. 

Har ikke enormt kjøkken med mye skapplass så prøver holde meg til maks to stekepanner. Har en jernpanne som jeg arvet av min bestemor (😂) som jeg elsker. Men den blir tung å dra frem hver eneste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har et par panner fra Hexclad som er veldig gode. Fordel at du kan bruke stålredskap oppi.

Anonymkode: 04f88...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Le Creuset foretrekker jeg.

Anonymkode: 1d18d...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jamie Oliver hos Europris? Bruker aldri smør eller olje og har hatt den i 7 år. Like god enda :) 

Ser at de har den hos Clas Ohlson for 399 nå

Anonymkode: c0f80...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler jern. Teflonpanner blir fort slitte og ødelagte, uansett merke, synes jeg. Og nå har det jo blitt fokus på at de er helseskadelige også...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bare stekepanner på Ikea. De varer den tiden de varer uansett. 

Når til og med Bent Stiansen sier han kjøper stekepannene sine på Ikea, ja da gjør jeg det og 😂

Dyrest er ikke alltid best 👏👏👏👏. Stekepanne i jern har man livet ut om man behandler den bra. 

Jeg har jerngryte, og elsker den ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jernpanne, uten tvil...

Anonymkode: f7306...63a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jernpanne har jeg alt, men er ikke Intr i å dra den frem hver eneste gang. Har bare en fungerende arm mange dager så da blir den for tung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Pawn Hearts skrev (2 minutter siden):

Woll. De koster litt, men er f… så bra.

Woll

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 16.27):

Kjøp enten stålpanne, dersom du klarer å bruke dem, eller Woll sine dyreste. (Kommer på tilbud inni mellom blant annet på Jernia). 

Anonymkode: 28855...01e

Kvaliteten på Woll har blitt mye dårligere de siste årene. Før var de kanon og verdt prisen, men nå klarer jeg ikke engang å anbefale de når de er på -50% tilbud. Ja, jeg har lang fartstid i kjøkkenbutikk.

Jeg hadde heller brukt pengene mine på en stålpanne fra f.eks Scanpan. Jeg bruker black iron-serien deres selv. Hvis man vil ha belegg, så er de belagte steikepannene deres også gode.

Anonymkode: 14c6e...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jamie Oliver hos Europris? Bruker aldri smør eller olje og har hatt den i 7 år. Like god enda :) 

Ser at de har den hos Clas Ohlson for 399 nå

Anonymkode: c0f80...711

Er det teflon?

Anonymkode: 0ebec...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kvaliteten på Woll har blitt mye dårligere de siste årene. Før var de kanon og verdt prisen, men nå klarer jeg ikke engang å anbefale de når de er på -50% tilbud. Ja, jeg har lang fartstid i kjøkkenbutikk.

Jeg fikk min Woll-panne i fjor og er superfornøyd. Men dere har kanskje fått mange klager?

EDIT: Det ser ikke ut til at Jernias kunder er enige med deg:

Jernia

Endret av Pawn Hearts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pawn Hearts skrev (2 timer siden):

Jeg fikk min Woll-panne i fjor og er superfornøyd. Men dere har kanskje fått mange klager?

EDIT: Det ser ikke ut til at Jernias kunder er enige med deg:

Jernia

Ser det på antallet reklamasjoner, og kommunikasjon internt i kjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...