Gå til innhold

Lukter det lite av puddel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke bare på "hundelukt", men lukt generelt. Har en i familien med duftallergi, det vil si at vedkommende er svært sensitiv for de fleste lukter. Vi får besøk av vedkommende litt nå og da og ønsker gjerne å fortsette med dette. Er puddelen en rase det generelt lukter lite av? 

Anonymkode: a46eb...f04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, puddel lukter lite. Men whippet lukter etter min erfaring enda mindre, men det er sikkert noe individuelt fra hund til hund også.

Anonymkode: e1b3d...ffc

• Liker 2
Skrevet

Det er svært individuelt hvor mye en hund lukter, og mye har med hva de spiser og hvor ren liggeplassen er. 

Hos meg så luktet puddelen og setteren omtrent like mye, men i og med at puddelen krevde mer pelsstell, så luktet han mindre de gangene han var ganske nybadet. Bruker kun produkter som ikke er (mye) parfymert på hundene, da jeg også har duftallergi. Noen hundeshampoer har vannvittig til lukt! 

Anonymkode: 32e2c...7f3

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du steller og bader pudler som anbefalt så lukter de svært lite. 

Anonymkode: 05518...857

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Vet ikke, men de er jo sykt stygge

Anonymkode: ebc71...79b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra du har gjort deg opp en mening om det, så slipper du å vurdere den hunderasen når du vil ha hund.

Anonymkode: 32e2c...7f3

• Liker 3
Skrevet

De lukter som regel ikke så mye, ettersom det er vanligere å vaske dem relativt ofte. 

Anonymkode: 3057e...734

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De lukter som regel ikke så mye, ettersom det er vanligere å vaske dem relativt ofte. 

Anonymkode: 3057e...734

Vi vasket ikke puddelen vår særlig ofte. Vi holdt pelsen svært kort, så det var ikkje nødvendig med verken dusjing eller børsting. Klipp og vask 4 ganger i året var i grunnen alt. Har hatt schæfer, og den luktet så fælt at vi ikke orket å dele hus med den, dersom den ikke ble dusjet ofte

Anonymkode: 3f3cd...b13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt uenig - syns de er så utrolig fine! Syns spesielt kongepuddel er nydelig :).. Og jeg har ikke puddel...

Anonymkode: f1c16...209

• Hjerte 1
Skrevet

vasker man hund ofte med shampo økes fettproduksjonen i hundens hud og fører til mer "hundelukt".

Anonymkode: 54826...102

• Liker 2
Skrevet

De lukter veldig lite. Har to stk storpudler. Holder dem kortklippet og dusjer dem innimellom.

Anonymkode: 479b5...925

• Liker 1
Skrevet

Unngå hund med pels velg hund med hår dvs en hund man må klippe en som ikke røyter, det er de røytete hundene med pels som stinker bikkje puddel har jår og lukter lite annet enn evnt ørevoks og ånde passer man på det i tillegg så lukter puddel ca ingenting 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

vasker man hund ofte med shampo økes fettproduksjonen i hundens hud og fører til mer "hundelukt".

Anonymkode: 54826...102

Dette gjelder i liten grad for puddel, føler jeg. De fleste jeg kjenner vasker pudler relativt ofte, og jeg har aldri kjent den hundelukta som man får hos en del andre raser. Pelsen til min blir "fet", slik mitt hår blir, men lukter ikke. 

Anonymkode: 111c1...167

• Liker 2
Skrevet

Lukter våt ull når de er våte. Ellers veldig lite.

Anonymkode: 7a758...761

Skrevet

Passet en kongepuddel som ikke ble dusjet særlig mye tror jeg. Den STINKET hund. Så dersom de ikke vaskes med jevne mellomrom kan de også lukte ganske intenst. 

Anonymkode: 372fd...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...