Gå til innhold

Hvordan vedlikeholder dere skjærefjølene i tre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønt de bør settes inn med olje jevnlig. Hvilken olje bruker du?
Vasker du med zalo og vann eller annet?

Anonymkode: 2a35c...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må du slutte med alle disse plast/tre skjærefjøl trådene 🙄

Anonymkode: 00c97...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå må du slutte med alle disse plast/tre skjærefjøl trådene 🙄

Anonymkode: 00c97...ba5

i alle dager?? Jeg har verken skrevet eller kommentert på noen andre tråder om skjærefjøler. Spørsmålet er hvordan DU vedlikeholder trefjøler. Jeg har ikke funnet noen andre tråder om det...

Anonymkode: 2a35c...68e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske i varmt vann, til nød Zalo om nødvendig. Tørk med håndkle.  Aldri olje. Skjønner ikke når noen fant på at det var fint med litt harsk olje på fjøla.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker mine fjøler i tre i oppvaskmaskinen jevnlig, aldri satt de inn med noe. De takler behandlingen greit :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida skrev (24 minutter siden):

Jeg vasker mine fjøler i tre i oppvaskmaskinen jevnlig, aldri satt de inn med noe. De takler behandlingen greit :D 

Du mener mishandlingen? :ler: 

Kommer kanskje an på fjøla, altså hvilket materiale i tre, og størrelse. Min forrige trefjøl (stor, tung) gikk åt skogen fordi jeg var for dårlig med å olje. 

TS, en rens med sitron og salt skal visst være bre for trefjøler! Skjær en sitron i to,  salte, og gni fjøla med den sitronen ned. 

Anonymkode: 91c27...7c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du mener mishandlingen? :ler: 

Kommer kanskje an på fjøla, altså hvilket materiale i tre, og størrelse. Min forrige trefjøl (stor, tung) gikk åt skogen fordi jeg var for dårlig med å olje. 

TS, en rens med sitron og salt skal visst være bre for trefjøler! Skjær en sitron i to,  salte, og gni fjøla med den sitronen ned. 

Jeg har en stor  som jeg ikke vasker i oppvaskmaskinen, mistenker den er for tung. Den skrubbes med zalo og tørkes godt.  Men de andre har overlevd mishandlingen i mange år 😁 Den ene er forresten fra Ikea, så ikke alt derfra er av dårlig kvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rennende varmt vann, zalo og en god skrubb. Tørkes av og lufttørkes godt etterpå.
Har bare trefjøler som tåler behandlingen og ikke slår seg. De som er gode fungerer i mange mange år, men kan være vanskelig å se i butikken hvilke fjøler som ikke slår seg på grund av vannet. 

Anonymkode: 2d6af...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (11 timer siden):

Jeg har en stor  som jeg ikke vasker i oppvaskmaskinen, mistenker den er for tung. Den skrubbes med zalo og tørkes godt.  Men de andre har overlevd mishandlingen i mange år 😁 Den ene er forresten fra Ikea, så ikke alt derfra er av dårlig kvalitet. 

De små lette kan overleve bedre i maskin sånn i forhold til å ikke bøye seg å sprekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan får man fjernet løklukt fra en trefjøl? 

Anonymkode: e5929...22b

Prøv med salt og sitron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...