Elanor Skrevet 25. februar 2006 #1 Skrevet 25. februar 2006 Jeg har problemer med noen funksjoner når jeg surfer for tiden. Her på KG virker f.eks ikke siterings-knappen, hurtigsvar, eller det å legge til smilyes. Jeg har testet det i alle nettleserne jeg har på maskina mi (Firefox, Opera, Explorer), men det funker ikke på noen steder. Jeg har tenkt meg til at det er Java som er problemet. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng med dette, men jeg tok en virusscan for å se om det var noe der som hindret meg, og jommen fant jeg ikke noe tull. Java/OpenStream snek seg inn på maskina mi, en gang hjernen min tok seg en pause. :evil: Men nå har jeg vel blitt kvitt elendigheten, håper jeg... Nå har jeg til og med avinstallert, og lastet ned Java på nytt, men det har ikke blitt noen bedring på surfe-fronten. Er det noen som har noen forslag?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #2 Skrevet 26. februar 2006 Jeg vet ikke hvordan du fikser det, men det er nok javascript og ikke java som er problemet. På en eller annen måte er javascript ikke aktivert, men høres litt rart ut at det er tilfelle i alle nettlesere.
Cata Skrevet 26. februar 2006 #3 Skrevet 26. februar 2006 (endret) Hiver meg på her, Elanor, for jeg har akkurat samme problemet som deg, dvs. når jeg trykker på de "hurtigsmileyene" som står på siden her så virker det ikke, mens når jeg henter opp hele smileylista så funker det - i hvertfall av og til. Hos meg er det også likt enten jeg bruker IE eller Opera. PS. Jeg tror det er Javascripttrøbbel her også, men hvordan fikser man det i såfall? Endret 26. februar 2006 av Cata
Cata Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 Nå har jeg sjekket, og Opera'en min påstår i allfall at Javascript er aktivert.
Gjest ArneP Skrevet 26. februar 2006 #5 Skrevet 26. februar 2006 Dette har nok ikke med java å gjøre, derimot javascript. Java og javascript har ingenting annet enn navnet med hverandre å gjøre, men mange forvirres selvfølgelig av at navnene tilsier at de har med hverandre å gjøre. Iom at du sier det er samme problem i flere forskjellige nettlesere kan jeg tenke meg at det enten har å gjøre med noe luguber brannmurprogrammvare eller en proxyserver som "fjerner" javascript fra sidene før de lastes inn i nettleseren. Dette kan muligens være av sikkerhetshensyn, men det blir litt for dumt, nesten som å fjerne hjulene på en bil for å unngå å kollidere. Sjekk i nettverksinstillingene dine om det er satt opp en proxyserver. Videre kan du sjekke instillingene for eventuell brannmurprogramvare.
Cata Skrevet 26. februar 2006 #6 Skrevet 26. februar 2006 Mener du "Nettverkstilkoblinger" i XP eller mener du noe i nettleseren. Og skal det være eller ikke være proxy? (Tror nemlig ikke jeg har det.)
Gjest ArneP Skrevet 26. februar 2006 #7 Skrevet 26. februar 2006 Mener du "Nettverkstilkoblinger" i XP eller mener du noe i nettleseren. Og skal det være eller ikke være proxy? (Tror nemlig ikke jeg har det.) Med mindre du er tilkoblet via arbeidgiver eller skole eller noe sånn skal du neppe ha satt opp noen proxy. Tror du finner innstillingene under Kontrollpanel->Nettverk->Tilkobling eller noe sånn. Det kan også være verdt å sjekke instillingene til nettleseren for evt proxy.
Cata Skrevet 26. februar 2006 #8 Skrevet 26. februar 2006 Nettleseren er i hvertfall blank på alt det som har med proxy å gjøre, og jeg finner ikke noe om proxy i nettverkstilkoplinger heller. Så den siden av saken skulle være grei.( Men i kveld virker faktisk både smileyer og skriftformatering igjen.) Kan heller ikke se at brannmuren min har stengt for noe Javascript. Faktisk står det i klartekst at den tillater det. Jeg tror muligens jeg blir sprø av dette.
Elanor Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2006 Takknemlig for svar Brannmuren min påstår at den tillater Script. Jeg forsøkte også å slå hele greia av, noe som gjorde at en spørreundersøkelse hvor "Neste"-knappen ikke fungerte, plutselig fungerte likevel. Det syns jeg var høyst interessant, men ingen forandring var å spore her på KG. Når det gjelder proxy, er jeg tilbøyelig til å svare med et stort spørsmålstegn, for så langt strekker ikke datakunnskapene min, men jeg finner som Cata ikke noe om proxy i nettverkstilkoplinger... Dette er utrolig fustrerende! JavaScript Consollen i Firefox, har en liste over feilmedlinger så langt som et vondt år og Explorer forteller om "Feil på siden" nederst i venstre hjørne.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2006 #10 Skrevet 26. februar 2006 Hvis du ikke vet hva proxy er, bruker du det nok helt sikkert ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå