AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Skrevet 21. oktober 2024 Eller mister det sin vanntetthet noe da? Det er jo kun plastik ikke som skallklær hvor jeg har skjønt man ikke bør vaske det for ofte, eller? Regntøyet et alltid så skittent etter en gangs bruk, og det holder ikke å bare spyle det. Anonymkode: 72a6b...3a4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Skrevet 21. oktober 2024 Regntøy ødelegges av å vaskes i maskin. Anonymkode: a41fc...4e9 3
PurpleTuliip Skrevet 21. oktober 2024 #3 Skrevet 21. oktober 2024 Vask det for hånd. Mye snillere mot regntøyet.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #4 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Regntøy ødelegges av å vaskes i maskin. Anonymkode: a41fc...4e9 PurpleTuliip skrev (10 minutter siden): Vask det for hånd. Mye snillere mot regntøyet. Så lenge man ikke sentrifugerer det så spiller det vel i gen rolle. Går jo også å sette det på ullvask som bare vugger det. Blir ikke rent for hånd! Anonymkode: 72a6b...3a4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #5 Skrevet 21. oktober 2024 Vi spyler det, og skyller det ved behov. Det er et ytterlag, og trenger ikke være helt "rent". Det vatterte håndvasker vi hvis det absolutt må vaskes. Anonymkode: 390d4...bb9 1
PurpleTuliip Skrevet 21. oktober 2024 #6 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så lenge man ikke sentrifugerer det så spiller det vel i gen rolle. Går jo også å sette det på ullvask som bare vugger det. Blir ikke rent for hånd! Anonymkode: 72a6b...3a4 Du må jo selvfølgelig bruke såpe selv under håndvask. Hva driver du med i regntøyet ditt som trenger vaskes så ofte? Har du kikket på sånn impregnering som gjør at ting preller av?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #7 Skrevet 21. oktober 2024 PurpleTuliip skrev (48 minutter siden): Du må jo selvfølgelig bruke såpe selv under håndvask. Hva driver du med i regntøyet ditt som trenger vaskes så ofte? Har du kikket på sånn impregnering som gjør at ting preller av? Det er barnet mitt som bruker det og pleier å bokstavelig talt sitte oppi store dammer, så både møkk og vanns etter seg både utenpå og på innsiden. Det e rikke mulig å spyle det av. Enten må det gnis ved håndvask eller så må det i maskinen, lurer nesten på om sistnevnte er mer skånsomt så lenge det ikke sentrifugeres. Anonymkode: 72a6b...3a4
PurpleTuliip Skrevet 21. oktober 2024 #8 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er barnet mitt som bruker det og pleier å bokstavelig talt sitte oppi store dammer, så både møkk og vanns etter seg både utenpå og på innsiden. Det e rikke mulig å spyle det av. Enten må det gnis ved håndvask eller så må det i maskinen, lurer nesten på om sistnevnte er mer skånsomt så lenge det ikke sentrifugeres. Anonymkode: 72a6b...3a4 Har en sånn en jeg og. Direkte godt gjort å klare bli så skitten på innsiden ja. 😅 uten sterk sentrifugering vil jeg tro du får mye samme effekt som i ved håndvask.
Ayesh Skrevet 21. oktober 2024 #9 Skrevet 21. oktober 2024 Visste ikke at regntøy ikke kan vaskes 😳😳😳
Thyra Skrevet 21. oktober 2024 #10 Skrevet 21. oktober 2024 PurpleTuliip skrev (45 minutter siden): Du må jo selvfølgelig bruke såpe selv under håndvask. Hva driver du med i regntøyet ditt som trenger vaskes så ofte? Har du kikket på sånn impregnering som gjør at ting preller av? Regner med det er regntøy til barn, og de ruller jo rundt i søla. Opplever ofte at det blir veldig møkkete på innsiden nederst bak på jakka. Men til ts, jeg har opplevd å ødelegge en regnjakke i vask. Hadde vasket den før, det gikk bra. Men etter siste vask tok den inn vann. Var en brukt jakke, så sikkert vært vasket mange ganger.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #11 Skrevet 21. oktober 2024 Ayesh skrev (12 minutter siden): Visste ikke at regntøy ikke kan vaskes 😳😳😳 Det kan vaskes, slapp helt av. Vask vil slite litt mer på regntøyet enn om du ikke vasker det, men det ødelegges ikke av å vakes. Vi har to barn som begge er "sølerullere", og blir ekstremt skitne på innsiden av regntøyet. Vi vasker regntøy i maskinen minst et par ganger i måneden, og det holder likevel helt fin-fint. Vi bor på vestlandet, så regntøyet blir brukt MYE... Anonymkode: cf039...3f7
Gjest jegerrinne Skrevet 21. oktober 2024 #12 Skrevet 21. oktober 2024 Vi puttet ungene her sitter i maskin på håndvask og kort vask. Og her hadde de arve regntøy og hadde nå blitt vasker ofte. Beste regntøy vi hadde var eldre HH regntøy. Ordentlig gummitøy Ble spylt av i bhg og tok med på fredager å vasket i helg
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #13 Skrevet 21. oktober 2024 Ang skallklær så skal de vaskes mye oftere enn man tror! Dersom man svetter vil svette som ligger lenge løsne opp i limen på innsiden av jakka. De skal helst vaskes 1 gang hver 1.-3. måned, alt etter hvor ofte de brukes. Anonymkode: 0895d...091
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #14 Skrevet 21. oktober 2024 Du KAN vaske det så ofte du vil, men det vil reduserer kvaliteten og vanntettheten over tid. Hvorfor må regntøyet være rent hver dag? Hvorfor er det ikke nok å tørke av det med en fuktig klut? Anonymkode: b39f3...05a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #15 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lenge man ikke sentrifugerer det så spiller det vel i gen rolle. Går jo også å sette det på ullvask som bare vugger det. Blir ikke rent for hånd! Anonymkode: 72a6b...3a4 Hvorfor skulle det ikke bli det? Anonymkode: d31fe...b1c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #16 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor skulle det ikke bli det? Anonymkode: d31fe...b1c Jeg har prøvd, og må gni og skrubbe regntøyet for at møkka skal gå bort. Tenker det da er mer skånsomt å ha det i maskinen. Anonymkode: 72a6b...3a4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #17 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har prøvd, og må gni og skrubbe regntøyet for at møkka skal gå bort. Tenker det da er mer skånsomt å ha det i maskinen. Anonymkode: 72a6b...3a4 På innsiden eller utsiden? Hadde ikke brydd meg hvis det er på utsiden. Anonymkode: 390d4...bb9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #18 Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): På innsiden eller utsiden? Hadde ikke brydd meg hvis det er på utsiden. Anonymkode: 390d4...bb9 Begge deler. Anonymkode: 72a6b...3a4
minister-mio Skrevet 21. oktober 2024 #19 Skrevet 21. oktober 2024 Kan det ikke bare være litt gjørmete?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #20 Skrevet 21. oktober 2024 Har 2 gutter. De har brukt regntøy i 7 år hver seg (gummi). Det var ofte behov for vask etter utelek i bhg/ første klasse. Jeg vasket det i vaskemaskin i «fin vask» «ullvask» på 30 grader sikkert 2-3 ganger i uka på det meste. De begge brukte var kax(?) fra KappAhl. De vokste ut av regntøyet mellom hver sesong så ble uansett kjøpt nytt 1-2 ganger per år 🤷♀️ Anonymkode: f9fa6...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå