Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takke ja til ny jobb med dårligere lønn?

Jobber i kommunal stilling som vernepleier, jobber todelt turnus. Jeg er helt ærlig dritt lei jobben min. Kjeder meg og er umotivert.

Har fått tilbud om en jobb på en barnevernsinstitusjon i det private. Lønna er litt dårligere (10 000 kr mindre), men turnusen er mye bedre og jobben virker mer spennende. Pensjonen er dårligere enn i det offentlige.

Er det dumt å si ja til en jobb med litt dårligere vilkår? 

Anonymkode: 35a0d...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 000,- mindre i året?  Det er småpenger... 
Det er selvsagt du selv som må vurdere, tåler økonomien din noen hundrelapper mindre pr måned? 
Eller mener du det er verdt jobbe dårligere turnus for å tjene noen hundrelapper ekstra pr måned? 

For min del er trivsel på arbeidsplassen, og arbeidstider/oppgaver mye mer avgjørende enn småpenger. 
Jeg hadde aldri takket ja til kjipere arbeidstider for så marginalt bedre lønn. Det er ikke sjans at det er verdt det for meg. 
Hadde man snakket 100 000 i året i forskjell, så hadde det vært en annen sak. 

Anonymkode: 44086...af0

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er snakk om 10 000 så bør det være rom for å forhandle litt. Du må uansett alltid forhandle lønn ved jobbtilbud, det er da du har best kort på hånda. 

Anonymkode: c5bec...7d3

• Liker 2
Skrevet

10 000,- er nada.

Jeg hadde lett gått ned 150-200 000,- for en jobb med bedre work-life balance.

Anonymkode: 28314...8c0

• Liker 1
Skrevet

Trivsel og arbeidsglede betyr sååååå mye mer enn kr 800 i måneden. Lykke til i ny jobb!!! Jeg heier på deg! 

Anonymkode: afbff...dc6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber i barnevernet og har hatt mange kolleger og kjente som har byttet over til barnevernsinstitusjon. 

Cirka ingen har trivdes og blitt der over tid. 

Derfor hadde jeg vært skeptisk, mer enn grunnet lønna. Samtidig er det kanskje greit marked for ny jobb igjen som vernepleier?

Anonymkode: d3b2f...03e

Skrevet

Tenk deg godt om....hva er god turnus?

Anonymkode: 49dff...bf5

Skrevet

Hva skjer den dagen de røde partiene skal fjerne all bruk av private tjenester? Kan det ramme private barneverninstitusjoner?

Anonymkode: 02457...3c8

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takke ja til ny jobb med dårligere lønn?

Jobber i kommunal stilling som vernepleier, jobber todelt turnus. Jeg er helt ærlig dritt lei jobben min. Kjeder meg og er umotivert.

Har fått tilbud om en jobb på en barnevernsinstitusjon i det private. Lønna er litt dårligere (10 000 kr mindre), men turnusen er mye bedre og jobben virker mer spennende. Pensjonen er dårligere enn i det offentlige.

Er det dumt å si ja til en jobb med litt dårligere vilkår? 

Anonymkode: 35a0d...341

10k er nada med mindre økonomien din nå såvidt går rundt. Det jeg stusser over er livslønnen din, siden det er i det private ville jeg prøvd å fremforhandle tilsvarende pensjon som du nå har i det offentlige (vet kjedelig men pensjon blir viktig når den tiden kommer)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...