Gå til innhold

Du som har en Aussie tispe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en australian shepherd tispe på 6 mnd og lurer veldig på hvor stor hun blir som voksen. Nå veier hun 15 kg. 
Hvor tung er din voksne tispe, og husker du hvor tung hun var som 6 mnd?

Vi har ikke kontakt med oppdretter, så vi vet ikke hvor tung moren er. 

Anonymkode: a5ffa...605

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google sier at 16 til 25kg på tisper er vanlig. Har en venninne med fullvoksen tispe aussie som er 20-23kg. 

Anonymkode: 657d7...a4d

• Liker 1
Skrevet

Mellomstore hunder er stort sett utvokste ved 6 mnd høyden på den måten at man er nødt til å virkelig måle for å kunne se der lille de fortsatt vokser, men utvikler kroppen fortsatt med tanken på masse og muskler til halvannet-2 år. 

Anonymkode: 65916...6d5

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Google sier at 16 til 25kg på tisper er vanlig. Har en venninne med fullvoksen tispe aussie som er 20-23kg. 

Anonymkode: 657d7...a4d

Jeg har også googlet at de kan være 16 til 25 kg. Det er et veldig stort sprang. Jeg har ikke klart å finne hva som er mest vanlig innenfor det intervallet.

Skrevet

Min tispe var 22 kg. Hun var ganske stor i omkrets, men slankere enn mange andre aussier. 

Anonymkode: 5bb4e...8e6

• Liker 1
Skrevet

Det er jo basert på størrelsen til foreldrene. Er mor og far store, er det selvsagt større sjanse for at avkommet blir stort. 

Nå har jeg to hanner, han ene veier 19 kg og han andre veier 24. 

Man kan ikke nødvendigvis gjette hva vekta blir som voksen ved å se på hva vekta er i en viss alder ettersom hunder vokser ulikt. 

Anonymkode: 684bf...1ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har også googlet at de kan være 16 til 25 kg. Det er et veldig stort sprang. Jeg har ikke klart å finne hva som er mest vanlig innenfor det intervallet.

Det er nettopp denne intervallene som er vanlig. Det er mindre versjoner ned mot 16, og større versjoner opp mot 25 kg. Alt er normalt og vanlig. Skal du få en pekepinn må du som jeg skrev over se på størrelsen til foreldrene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er nettopp denne intervallene som er vanlig. Det er mindre versjoner ned mot 16, og større versjoner opp mot 25 kg. Alt er normalt og vanlig. Skal du få en pekepinn må du som jeg skrev over se på størrelsen til foreldrene. 

Som nevnt så har jeg ikke kontakt med oppdretter (hun svarer ikke på meldinger) så jeg vet ikke hvor store foreldrene er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...