AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Del Skrevet 21. oktober 2024 Da var eg blitt svindlet, vil bare si vær forsiktig hvis dere skal skal selge ting og facebook. heldigvis klarte de ikke å ta noe. Men prøvde å ta 19000,- Skulle selge en ting, og personen vil ha det via helthjem. Helt supert, men har aldri gjort det før. Så hun sendte hva jeg skulle gjøre og det så helt legit ut, men jeg surret så mye siden jeg aldri har gjort det før. Så sperret banken kort og kodebrikken min. Men dumme meg oppga person nr. Ja jeg vet... De ville at jeg skulle prøve med nytt kort noe jeg ikke gjorde. Ser de har prøvd å komme seg inn i banken men den er sperret. Så vær forsiktig der ute.. Anonymkode: d7c47...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Del Skrevet 21. oktober 2024 Har solgt via fb ja, og når det legges ut på markedplace har jeg alltid fått akkurat to henvedelser fra 'personer' som vil ha det via helthjem. Ser jo på linken at det er bs. Legger aldri noe på markedplace lenger. Anonymkode: c22af...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #3 Del Skrevet 21. oktober 2024 Sluttet selge via facebook for flere år siden når det ble mer vanlig bli kontaktet av svindlere med denne svindelmetoden enn av virkelige kjøpere. Men det hjelper jo ikke advare. Det har vært advart opp og ned i media og i sosiale medier i flere år om denne helthjem-svindelmetoden, likevel går folk på den gang på gang på gang. Helt siden kjøp og salg via nettet ble vanlig for 20 år siden har det vært advart hundretusen ganger om at man ikke skal oppgi personnummer, kontonummer og/eller bank-id, likevel gjør folk det fortsatt... Anonymkode: cea02...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå