Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #1 Skrevet 25. februar 2006 I det siste har pc-en min blitt så treg. Har en bærbar Hp som er 1 1/2 år gammel. Laster aldri ned musikk eller filmer, men surfer mye på nettet. Bruker den til å laste over musikk på mp3 spiller og har bilder på den. Den er så utrolig treg for tiden. Har Norton antivirusprogram, har aldri hatt virus på den. Hørte at det var lurt med diskopprydding, det har jeg aldri gjort. Er skikkelig amatør, så bruk gjerne teskje.
stressball Skrevet 25. februar 2006 #2 Skrevet 25. februar 2006 Diskopprydding? Tro om det er defragmentering du mener. Prøv dette: Åpne et utforskervindu -> Høyreklikk på stasjonen (C:) som skal defragmenteres -> Velg Egenskaper nederst på menyen -> Velg Verktøy-fliken øverst i det nye vinduet -> Trykk Defragmenter knappen. Nå får du vel opp enda et vindu - her mener jeg det skal finnes et valg som heter Defragmenter. Selve prosessen kan ta litt tid, så du burde kanskje velge å gjøre dette når du ikke skal bruke maskinen på en stund (over natten?) - det kan også lønne seg, tidsmessig, å slå av antivirus mens du rydder. _ stressball
Elanor Skrevet 25. februar 2006 #3 Skrevet 25. februar 2006 Og dette er kanskje enda enklere? Klikk på Start-knappen og velg Alle programmer -> Tilbehør -> Systemverktøy -> Diskdefragmentering. Klikk på Analyser for å finne ut om du har behov for defragmentering, og hvis du har behov for det, trykker du på Defragmenter
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2006 #4 Skrevet 26. februar 2006 En liten sjekk etter spyware kan også være lurt dersom du ikke gjør dette jevnlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå