AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #1 Del Skrevet 21. oktober 2024 Er det ofte sånn at man også reagerer på hunder da, eller er det to ulike allergener? Anonymkode: f9eec...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #2 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg har pels allergi og reagerer mer på katt enn jeg gjør på hund. Katter kan jeg nesten ikke være nærheten av, mens hund går helt fint, så lenge jeg ikke har de helt oppe i fjeset. Så lenge hunden er langhåret vel og merke, reagerer mer på korthåret. Tror det er litt individuelt hvordan det fungerer for hver enkelt Anonymkode: fecac...324 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #3 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har pels allergi og reagerer mer på katt enn jeg gjør på hund. Katter kan jeg nesten ikke være nærheten av, mens hund går helt fint, så lenge jeg ikke har de helt oppe i fjeset. Så lenge hunden er langhåret vel og merke, reagerer mer på korthåret. Tror det er litt individuelt hvordan det fungerer for hver enkelt Anonymkode: fecac...324 Men nå er det ikke pelsen man reagerer på det.Allergenet befinner seg i proteinene i dyrets i spytt, talg, urin og hudflass. https://www.nrk.no/livsstil/er-du-allergisk-mot-flass_-1.7369249 Anonymkode: b4509...357 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 21. oktober 2024 #4 Del Skrevet 21. oktober 2024 Det er ulike proteinallergen hos katt og hund. Du kan være allergisk for den ene uten å reagere på den andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #5 Del Skrevet 21. oktober 2024 Reagerer på begge, men ingenting måler seg mot katteallergien. Etter 15 minutter hos noen med katt, som har vasket, støvsugd, tatt katten utenfor, og alle mulige tiltak, så er jeg halvdau. Selv med medisiner, jeg hovner opp i hals, øyne, alt tetter seg, det er helt horribelt. Har endt opp på legevakta utallige ganger pga katt. Mens hunder går som regel greit helt uten medisiner, begynner kanskje å nyse og få mild allergi etter noen timer. Anonymkode: 4d267...2c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå