Gå til innhold

Kraftsvikt - Rygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever å ha vondt i korsryggen (på andre dag) der jeg opplever kraftsvikt i det jeg reiser meg fra sittende stilling eller bøyer meg og skal opp igjen. Føles som ryggen svikter og redd for å miste balansen.

Når jeg går er jeg stiv i ryggen og føler jeg er litt krumrygget men da uten kraftsvikt.

Har gått på ibux i to dager men foreløpig har det ikke gitt seg. Kan kraftsvikt være farlig?

Anonymkode: faa42...6bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på andre året og det er ikke farligere nå, enn i starten, men jeg ville oppsøkt lege om jeg var deg. Hos meg er det grunnet prolaps som overvåkes. 

Skrevet
-venter- skrev (3 minutter siden):

Jeg har det på andre året og det er ikke farligere nå, enn i starten, men jeg ville oppsøkt lege om jeg var deg. Hos meg er det grunnet prolaps som overvåkes. 

Takk for svar. Ok, Har hatt vondt i rygg tidligere men ikke slik som nå der jeg opplever svikt i ryggen. Skal ta det med fastlegen. God bedring til deg videre 🙂

Skrevet

Ta deg en tur til fysioterapeut eller kiropraktor.

Anonymkode: 74a60...eee

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta deg en tur til fysioterapeut eller kiropraktor.

Må man ha henvisning fra fastlege til det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei. Men du bør ha bilde av ryggen før noen begynner å trykke og kna. Er det alvorlig prolaps kan du bli verre. 

Skrevet
-venter- skrev (14 minutter siden):

Nei. Men du bør ha bilde av ryggen før noen begynner å trykke og kna. Er det alvorlig prolaps kan du bli verre. 

ok, hvor får man bilde av rygg? Det må vel kanskje gå via fastlege vil jeg tro..

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ok, hvor får man bilde av rygg? Det må vel kanskje gå via fastlege vil jeg tro..

Ja. Kontakt fastlege. Han vil prøve å finne ut av dette. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...