AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #161 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker mest på om det er bivirkninger. Det har gått litt fort at folk hiver seg på, uten at de har sett langtidseffekten. Mange er ikke engang overvektige. Anonymkode: 239d0...8d0 Man får ikke resept fra legen dersom ikke BMI er over 30 Anonymkode: f72ea...a33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #162 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man får ikke resept fra legen dersom ikke BMI er over 30 Anonymkode: f72ea...a33 De rike gjør det. Anonymkode: f8451...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #163 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tror du overvektige trenger det mer enn andre? De fleste har god kunnskap om dette. Anonymkode: 01a51...f30 Nei, jeg tror ikke overvektige trenger det mer enn andre, jeg tror brukere av enkelte medisiner trenger tettere oppfølging enn andre. Jeg går selv på en type medisin som krever hyppigere oppfølging fra helsepersonell for å oppdage eventuelle bivirkninger eller uønskede effekter på et tidlig tidspunkt, og jeg kan ikke se det kontroversielle i å mene at også brukere av andre medsintyper kan ha samme behov. Anonymkode: fd866...01f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #164 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): De rike gjør det. Anonymkode: f8451...4df Da håper jeg du rapporterer de legene, for det er svært strenge regler på dette. Anonymkode: f72ea...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. oktober 2024 #165 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 14.07): Nei, men poenget er at jeg som normalvektig i den situasjonen måtte kjempe mot ulvehungeren over lang tid for å holde meg på samme vekt. Er ikke slik at det nødvendigvis er en enkel jobb for normalvektige å holde vekten, og at det er annerledes for oss enn alle overvektige Anonymkode: f752d...cf6 Om det er så veldig vanskelig for deg å holde vekta, hvorfor er du ikke glad for at sprøyter kan hjelpe deg? Kansje fordi du vet det ikke er noen enkel løsning, og du ønsker ikke å risikere bivirkningene? Jeg forstår ikke hvorfor det plager deg at de som ønsker det kan få hjelp, det påvirker ikke deg på noen måte! 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #166 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): De rike gjør det. Anonymkode: f8451...4df Det tror jeg og. At det er lett å ty til netttjenester osv for å få det. Noen er kanskje over 25 i bmi og skylder på øvrige helseplager, f.eks. vondt i ledd. Anonymkode: 01a51...f30 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #167 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 14.36): Det har jeg heller aldri gjort, verken nektet eller sett ned på. Jeg svarte kun på en kommentar om som omhandlet som en skrev om å forstå hvordan normalvektige har det og at det gikk greit å stå over fristelser. Poenget var at mange normalvektige også kjemper en hard kamp av ulike grunner for å holde vekten. Er ikke slik at det er enkelt for alle normalvektige heller. Ref eksempelet med medisiner som ga ulvehunger, og daglig kamp for å holde vekten normal Anonymkode: f752d...cf6 Sånn har jeg det. For å holde vekten må jeg faste, sulte og trene meg ihjel. Har på egen hånd gått ned en del kg, og klarer å holde meg noenlunde på normalvekt og har gjort det siste 3 årerne. Men jeg har det ikke bra , for jeg har ekstrem sukkeravhengighet og mangler metthetsfølelse. Så de dagene jeg ikke faster så spiser jeg bare dritt. Fordi jeg utad ser normalvektig ut, så får jeg vel ikke noe sprøyte med dose for å holde meg på nåværende vekt slik som de som har gått ned kg med disse sprøytene. Det er det jeg synes er urettferdig med hele greia. Den dosen de kan velge å få når har komt ned i ønsket vekt.. Anonymkode: 43708...b20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #168 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sånn har jeg det. For å holde vekten må jeg faste, sulte og trene meg ihjel. Har på egen hånd gått ned en del kg, og klarer å holde meg noenlunde på normalvekt og har gjort det siste 3 årerne. Men jeg har det ikke bra , for jeg har ekstrem sukkeravhengighet og mangler metthetsfølelse. Så de dagene jeg ikke faster så spiser jeg bare dritt. Fordi jeg utad ser normalvektig ut, så får jeg vel ikke noe sprøyte med dose for å holde meg på nåværende vekt slik som de som har gått ned kg med disse sprøytene. Det er det jeg synes er urettferdig med hele greia. Den dosen de kan velge å få når har komt ned i ønsket vekt.. Anonymkode: 43708...b20 Hvorfor antar du at du ikke kan få denne sprøyten? Jeg fikk den av legen min etter at jeg hadde gått ned fra BMI 30 til 25 når jeg opplevde ulvehunger og begynte å legge på meg igjen. Har du spurt legen din? Jeg synes det er rart at du beskylder folk for å jukse når de får legemiddel hjelp til noe som er etablert at faktisk er en sykdom. Anonymkode: d95b2...e40 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #169 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da håper jeg du rapporterer de legene, for det er svært strenge regler på dette. Anonymkode: f72ea...a33 Ja, for jeg kjenner jo alle de rike som gjør dette 🙄 Anonymkode: f8451...4df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #170 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 9.45): Verste er at de som har diabetes på ordentlig ikke får tilgang på livsviktig medisin! Anonymkode: aa907...e2c Men, hva tenker du om at de overvektige med spiseproblemer og hormonforstyrrelser utvikler diabetes 2 - er det ikke like greit å stoppe det med medisiner før det har gått så langt? Anonymkode: 86795...168 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #171 Del Skrevet 23. oktober 2024 Og jeg synes cellegift er juks Anonymkode: 88b37...6f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #172 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånn har jeg det. For å holde vekten må jeg faste, sulte og trene meg ihjel. Har på egen hånd gått ned en del kg, og klarer å holde meg noenlunde på normalvekt og har gjort det siste 3 årerne. Men jeg har det ikke bra , for jeg har ekstrem sukkeravhengighet og mangler metthetsfølelse. Så de dagene jeg ikke faster så spiser jeg bare dritt. Fordi jeg utad ser normalvektig ut, så får jeg vel ikke noe sprøyte med dose for å holde meg på nåværende vekt slik som de som har gått ned kg med disse sprøytene. Det er det jeg synes er urettferdig med hele greia. Den dosen de kan velge å få når har komt ned i ønsket vekt.. Anonymkode: 43708...b20 De får absolutt ingen doser - de betaler i dyre dommer for det. Anonymkode: f72ea...a33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #173 Del Skrevet 24. oktober 2024 Det som er merkelig er at legen min sjekket aldri vekta, han spurte bare hva jeg veier. Greit nok, en på 70 kg kan ikke juge på seg 30 kg.. men synes det var litt merkelig at jeg ikke måtte veie meg hos legen 😅 Anonymkode: 7d808...42c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 30. oktober 2024 #174 Del Skrevet 30. oktober 2024 I vår moderne verden er vi så heldig å kunne "jukse" oss til bedre helse. Med riktig medisin kan vi leve lenge med sykdommer vi ellers ville dødd av, i mange tilfeller leve normale liv med sykdommer vi ellers ville hatt store plager av, bli friske av sykdommer vi ellers ville dødd av. Vi kan reparere tenner i stedet for å gå med tannpine, sette inn nye tenner ved behov, å tannregulering ved behov. Vi kan få briller/linser. Vi kan få høreapparat. Vi kan få kirurgi. Vi kan få antibiotika. Vi kan få smertelindring. Fødende kan også få smertelindring. De kan til og med få keisersnitt der det ellers ville endt med permanent skade og/eller døden for mor og/eller barn. Vi kan få prevensjon. Alt dette er strengt tatt "juks". Men det redder liv, det skaper livskvalitet, det sørger for at mange som ellers ikke ville ha klart det, kan stå i jobb, de kan følge opp barna sine... 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #175 Del Skrevet 30. oktober 2024 Det er juks. Ferdig snakka, alle i dag skal ha enkle og lette løsninger. Gidder ikke jobbe for noe. Anonymkode: bbf9c...345 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #176 Del Skrevet 30. oktober 2024 Wegovy (og periodisk faste) har gitt meg livet tilbake! Jeg satt igjen med 30 kg ekstra etter to graviditeter, og metthetsfølelsen var virkelig tøyd! Spiste ikke usunt, men måtte ha store porsjoner for å bli mett - det er en dårlig kombinasjon. Etter 6 mnd på Wegovy hadde jeg gått ned 23 kg, og nå er jeg i stabiliserings/nedtrappingsfase. Har veldig tro på at dette skal gå bra. Jeg har lært hva kroppen min EGENTLIG trenger av mat, og jeg har lært med å deale med falske «sult» signaler. Spiser til faste tider selv om hjernen sier noe annet. Men man må nok ha ett veldig bevisst forhold til det, man må gjøre egne tiltak i tilegg til sprøyta. Jeg anbefaler Wegovy til de som har prøvd det meste uten suksess, og det er overraskende mange! Anonymkode: c78cd...66f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 30. oktober 2024 #177 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det er juks. Ferdig snakka, alle i dag skal ha enkle og lette løsninger. Gidder ikke jobbe for noe. Anonymkode: bbf9c...345 Så bra du har hele vettet da. Gratulerer. Jeg kan ha forståelse for at noen går på Wegovy. Klarer virkelig ikke å se at det skal være noe problem. Fungerer det så utrolig flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #178 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er juks. Ferdig snakka, alle i dag skal ha enkle og lette løsninger. Gidder ikke jobbe for noe. Anonymkode: bbf9c...345 Da kan jeg glede deg med at det foreløpig ikke funker her og du slipper at enda en tjukkas plutselig er slanke og likeverdig deg… Anonymkode: 01a51...f30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #179 Del Skrevet 31. oktober 2024 -34.8 kg per dags dato uten sprøyte her. Jeg syns ikke det er juks. Jeg syns det er helt fantastisk at man har klart å finne noe som funker så bra! Fedme er livsfarlig for helsa, og jeg støtter alt som kan hjelpe mot det 😊 På generelt grunnlag vil jeg si at det beste arbeidet er nok dog forebyggende, før man i det hele tatt kommer dit. Mer fokus på kosthold og kunnskap i skolen. Det er blitt så normalt å være tjukk, at man kanskje ikke tenker at 90kg faktisk er ille nok. Folk veier jo mye mer og har det fint liksom. Anonymkode: 0609f...d3d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2024 #180 Del Skrevet 31. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er juks. Ferdig snakka, alle i dag skal ha enkle og lette løsninger. Gidder ikke jobbe for noe. Anonymkode: bbf9c...345 Som en tankeeksperiment, kan du, og alle andre her som synes slankemedisin er «juks», svare på to spørsmål: 1. Hvem er det man jukser? Altså, hvem er skadelidende av denne uærligheten? 2. Hva består denne juksen av og hvorfor kategoriserer dere denne handlingen som juks? Anonymkode: 89465...ea6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå