AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #61 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg skriver ikke dette for å trolle eller selvhevde meg selv, men jeg er irritert på denne sprøyten mtp vektreduksjon. Min venninne bruker den, og jeg unner henne virkelig alt godt, men Hva godt gjør den sprøyta i det lange løp? Hva lærer den folk om selvbeherskelse, kosthold og livsstilsendring? nå har jeg dette året trent, endret kosthold, holdt meg unna godis , lært meg å kjenne til kaloriinnhold, og kjent på sult ( i etableringsfasen) fy F, det har vært utrolig slitsomt !! nå har jeg endelig kommet til trivselsvekt, og er fornøyd med det, men det har kostet. Anonymkode: b2179...97a Ja du høres ut som en veldig god venninne… Anonymkode: 2be7e...e16 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. oktober 2024 #62 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg kan ikke noe om dette, men her må man vel mer eller mindre gå på dette resten av livet for at det skal fungere. Ellers vil man vel bare gå opp igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 21. oktober 2024 #63 Del Skrevet 21. oktober 2024 Brunello skrev (3 minutter siden): Jeg kan ikke noe om dette, men her må man vel mer eller mindre gå på dette resten av livet for at det skal fungere. Ellers vil man vel bare gå opp igjen. Ikke om man forsetter den livsstilen med spise mindre og sundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #64 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tenker at det er "juks" på samme måte som å få medisiner som gjør at man ikke lenger tåler alkohol, eller metadon. Noen ganger må man gjøre det som er mest praktisk for at folk skal overleve og ha det greit. Jeg antar at folk som bruker slankemedisiner har slitt lenge og prøvd flere metoder. Jeg har flere kolleger som bruker det. Alle har laget, tatt med, og forsynt seg av boller og andre søtsaker på jobb. Sjokolade og småspising hele veien. Da er det lett å tenke at de først burde prøve å kutte ut dette. Men egentlig viser det bare hvor utrolig avhengig man kan bli av sukker og drittmat. Selv har jeg heldigvis funnet et kosthold og livsstil som gjør at sukker (og alkohol) ganske enkelt ikke frister, så jeg slipper å stå i de kampene. Jeg forstår godt at folk tyr til medisiner, men det skulle ikke forundre meg om folk om noen år får store senskader av dem. Håper de kan bruke dem som hjelp til å legge om livsstilen og ikke som en løsning i seg selv. Anonymkode: 55173...104 Det er ingen løsning i seg selv. Man går ikke ned av å sette en sprøyte i magen. Det må kombineres med lavere kaloriinntak og sunnere mat. Mer bevegelse også. Sprøyten hjelper til unngå overspising, ofte mister man lysten på snop, blir fortere mett og jeg har blitt kvalm av drittmat. Anonymkode: f72ea...a33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #65 Del Skrevet 21. oktober 2024 Glemte å legge til at jeg har gått ned de kiloene jeg ville ned og blodtrykket mitt er blitt normalt uten bruk av blodtrykksnedsettende medisiner. Anonymkode: f72ea...a33 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. oktober 2024 #66 Del Skrevet 21. oktober 2024 mommyaka skrev (7 minutter siden): Ikke om man forsetter den livsstilen med spise mindre og sundt Men det er vel det man ikke klarer når man må ta sprøyte? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #67 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skriver ikke dette for å trolle eller selvhevde meg selv, men jeg er irritert på denne sprøyten mtp vektreduksjon. Min venninne bruker den, og jeg unner henne virkelig alt godt, men Hva godt gjør den sprøyta i det lange løp? Hva lærer den folk om selvbeherskelse, kosthold og livsstilsendring? nå har jeg dette året trent, endret kosthold, holdt meg unna godis , lært meg å kjenne til kaloriinnhold, og kjent på sult ( i etableringsfasen) fy F, det har vært utrolig slitsomt !! nå har jeg endelig kommet til trivselsvekt, og er fornøyd med det, men det har kostet. Anonymkode: b2179...97a Det samme har jeg, de siste 10 årene. Eller ikke helt, godis og dritt har jeg unngått hele tiden. Spist mat fra bunnen, holdt kontroll på kalorier og karbohydrater, og trent. Forskjellen nå kontra da jeg var tykk var at jeg spiste meg noenlunde mett, men jeg gikk lei av å være tykk selv med selvbeherskelse, kunnskap om kosthold og god livsstil. Så de siste ti årene har jeg gått sulten 18 timer i døgnet med ett måltid på 600-100 kcal i døgnet. Pluss økt treningsmengden ned x 3. Det gar holdt meg innenfor normalvekt. Men ser jo at dette ikke kan fungere for folk flest over tid. Da er slankesprøyten» et godt valg. Anonymkode: cc6c4...98d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #68 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skriver ikke dette for å trolle eller selvhevde meg selv, men jeg er irritert på denne sprøyten mtp vektreduksjon. Min venninne bruker den, og jeg unner henne virkelig alt godt, men Hva godt gjør den sprøyta i det lange løp? Hva lærer den folk om selvbeherskelse, kosthold og livsstilsendring? nå har jeg dette året trent, endret kosthold, holdt meg unna godis , lært meg å kjenne til kaloriinnhold, og kjent på sult ( i etableringsfasen) fy F, det har vært utrolig slitsomt !! nå har jeg endelig kommet til trivselsvekt, og er fornøyd med det, men det har kostet. Anonymkode: b2179...97a Jo, du skriver for å skryte av deg selv. Du synes en normalvektig kropp er en premie, og at de som ikke klarer å gå ned på egenhånd ikke fortjener premien, de kan heller ha dårlig helse og skamme seg samtidig. Hvordan står det ellers til med menneskesynet ditt? Anonymkode: 25ada...88c 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #69 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skriver ikke dette for å trolle eller selvhevde meg selv, men jeg er irritert på denne sprøyten mtp vektreduksjon. Min venninne bruker den, og jeg unner henne virkelig alt godt, men Hva godt gjør den sprøyta i det lange løp? Hva lærer den folk om selvbeherskelse, kosthold og livsstilsendring? nå har jeg dette året trent, endret kosthold, holdt meg unna godis , lært meg å kjenne til kaloriinnhold, og kjent på sult ( i etableringsfasen) fy F, det har vært utrolig slitsomt !! nå har jeg endelig kommet til trivselsvekt, og er fornøyd med det, men det har kostet. Anonymkode: b2179...97a Snakk om å skryte av seg selv. Du virker rett og slett forbanna på at du har måttet slite mer enn din venninde som du mener har fått vektnedgangen gratis. Men det stemmer ikke. Hun har også måttet jobbe med trening og mat. Slutt og syt og hei heller på henne for hennes vektnedgang og bedre helse! Anonymkode: 5f67c...aea 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #70 Del Skrevet 21. oktober 2024 Det er selvsagt bra at dette bidrar til å minske alle utgiftene man har med overvektige mennesker. Men jeg synes absolutt ikke at dette skal gis på blå resept, annet enn for dem som har en påvist sykdom som gjør at de bør få hjelp med vektkontroll. Anonymkode: 0c778...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Sky Skrevet 21. oktober 2024 #71 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er selvsagt bra at dette bidrar til å minske alle utgiftene man har med overvektige mennesker. Men jeg synes absolutt ikke at dette skal gis på blå resept, annet enn for dem som har en påvist sykdom som gjør at de bør få hjelp med vektkontroll. Anonymkode: 0c778...579 Den gis jo ikke på blå resept for andre enn de du nevner! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 21. oktober 2024 #72 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Selvfølgelig er det "juks", og de fleste som prøver, går opp igjen med én gang de slutter. Slanking er så klart ikke lett, men det er mulig om man har selvdisiplin. Som vi som er slanke også har! For det er ikke sånn at vi bare trykker i oss masse usunn mat - da hadde vi også vært tjukke. Slanke er slanke fordi de spiser passe mengde mat. Jeg har for øvrig ei venninne som har klart å gå ned over 50 kg, helt uten hjelpemidler. Hun har gjort en kjempeinnsats. Anonymkode: b47e2...a5c Er så enig med deg! Har selv gått ned 18 kg, uten bruk av hjelpemidler. Jeg har fått tilbudet om slankesprøyter, men har takket nei. Jeg vil bevise for meg selv at jeg kan klarer dette på egenhånd. Og det har jeg gjort, med bare små endringer i hverdagen. Blodtrykket har gått ned, leververdiene mine er fine og jeg merker at klærne sitter løsere. Jeg har klart å holde motivasjonen oppe hele veien og er faktisk litt stolt av meg selv. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #73 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er selvsagt bra at dette bidrar til å minske alle utgiftene man har med overvektige mennesker. Men jeg synes absolutt ikke at dette skal gis på blå resept, annet enn for dem som har en påvist sykdom som gjør at de bør få hjelp med vektkontroll. Anonymkode: 0c778...579 Hva mener du er «påvist sykdom»? For spiseforstyrrelse kan være en påvist sykdom, men er det kanskje ikke «riktig» sykdom synes du? Noen som har røyket på seg Kols kan få medisin på blå resept, så hvorfor skal ikke noen som sliter med overspising gjøre det? Anonymkode: 00d3c...144 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selbu Skrevet 21. oktober 2024 #74 Del Skrevet 21. oktober 2024 Hvis du virkelig hadde brydd deg om vennen din hadde du bare vært glad for at hun har funnet noe som fungerer for henne og som på sikt vil forbedre helsen hennes. Det som funker for deg funket ikke for henne, vi er alle forskjellige. Og er ikke poenget med å gå ned god helse? Så får man det ikke til ved konservative metoder, så er det jo supert at det finnes alternativer? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #75 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ingen løsning i seg selv. Man går ikke ned av å sette en sprøyte i magen. Det må kombineres med lavere kaloriinntak og sunnere mat. Mer bevegelse også. Sprøyten hjelper til unngå overspising, ofte mister man lysten på snop, blir fortere mett og jeg har blitt kvalm av drittmat. Anonymkode: f72ea...a33 Hva om en blir sulten på Toro? Anonymkode: 1c0ba...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 21. oktober 2024 #76 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Forstår hvordan de slanke har det? Er ikke slik at man uproblematisk står over fristelser som slank…Er ikke slik at slanke ikke har lyst på fristelsene eller at det ikke er en hard jobb å holde seg slank akkurat Anonymkode: f752d...cf6 For de som aldri har vært overvektige er det lettere å holde seg slank. Fordi biologisk vil kroppen alltid se på slanking som sult, og prøve å nå høyrste vekt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #77 Del Skrevet 21. oktober 2024 Sefanja skrev (Akkurat nå): For de som aldri har vært overvektige er det lettere å holde seg slank. Fordi biologisk vil kroppen alltid se på slanking som sult, og prøve å nå høyrste vekt Er dette egentlig bevist? Anonymkode: 1c0ba...3e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 21. oktober 2024 #78 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er selvsagt bra at dette bidrar til å minske alle utgiftene man har med overvektige mennesker. Men jeg synes absolutt ikke at dette skal gis på blå resept, annet enn for dem som har en påvist sykdom som gjør at de bør få hjelp med vektkontroll. Anonymkode: 0c778...579 Fedme er i seg selv en kronisk sykdom 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 21. oktober 2024 #79 Del Skrevet 21. oktober 2024 Tror iallefall ikke det er en sunn måte å gå ned i vekt på. Mye bivirkninger, livslang behandling. De som slutter raser opp i vekt igjen(de aller fleste). Og de vet ingenting om langtids bivirkninger. Er tjukk, men denne medisinen tør jeg ikke bruke. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #80 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er dette egentlig bevist? Anonymkode: 1c0ba...3e0 Ja, det er det. Av eksperter på området. I lang tid etter vektnedgang prøver kroppen å få deg opp i vekt Anonymkode: 603c1...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå