Gå til innhold

«Jeg er ikke klar for det enda», var svaret hans på mitt jeg elsker deg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ts her. Takk for svar.

Jeg kjenner vel at det er sårt ja, men allermest fordi det etterlater en slags form for usikkerhet. Ikke i det han gjør og hvordan han er, for der er han super. Det er nok den lille stemmen inni en som sier: Hva om han bare ikke kommer dit, eller han kjenner at jeg ikke er helt det store?

Det skal også legges til at vi har hatt andre prater om hva jeg trenger, han trenger etc. og der følger han virkelig veldig godt opp.

Det kan være en så enkel sak som at jeg gjerne ønsker at vi sier god morgen og god natt når vi ikke er med hverandre, feks. Det lyttet han til og har fulgt opp. Jeg har mange gode eksempler på at han lytter og tar til seg.

Jeg opplevde ikke at han sa det slemt: "Nei det gjør du ikke", men mer som et spontant svar som i "Nehei gjør du? Neeei det gjør du vel ikke". 

Han sa ikke bastant og slemt: DET GJØR DU IKKE! Om det gir mening?

Han så også ned da han sa: Jeg er ikke klar for det enda. Kroppspråket hans var jo kjempefint til tross. Holdt meg, kysset meg og sa at han er veldig veldig glad i meg. Klart jeg kan ta opp dette emnet og spørre han mer om det, men jeg tror ikke det vil føre noe positivt med seg?

I tillegg er jeg jo overhodet ikke der hvor jeg bare klarer å dumpe han. Når så og si alt annet er fint. Ting er rett og slett mindre sort hvitt enn som så i livet.

Men - ikke til å stikke under en stol at man tenker gjennom slikt som dette og det vil jeg jo gjøre fram til han ev sier "Elsker deg", eller til det har gått så lang tid at jeg føler det er alt for lenge, og sprekker.

Akkurat for nå, føler jeg ikke at jeg har så mye mer jeg kan gjøre enn å stå i det, se an hva som skjer og ta dag for dag.

Anonymkode: 55863...40f

Han sier jo rett ut at han ikke er klar for det enda! for meg virker du naiv.

Anonymkode: 9cd8d...d20

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er ikke klar for hva??? Er han ikke glad i deg, elsker han deg ikke som en kjæreste skal? Var sammen med en sånn en. Han klarte ikke å si noe fint. Klarte ikke å si «elsker». Hvorfor? Fordi han bare elska seg selv. Å si det til en annen person ble helt feil fordi den type mennesker ikke klarer å elske andre enn seg selv. Han klarte heller ikke å si at jeg er vakker. Hvorfor? Fordi han skulle alltid sette seg selv høyest. Sto og speila seg hver kveld og poserte og trakk inn mage og ordna håret. Han så bare seg selv, og elska kun seg selv. Kasta vekk to av mine beste år på den narsissisten. Ikke gjør samme feil som meg. Løp.

Anonymkode: 750f0...4df

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke nok at han i ord og handling viser at han er glad i deg? Er han nødt til å elske deg uforbeholdent for at det skal være greit å være sammen? Elske er et veldig stort ord og kanskje ikke noe mer. Jeg ville lagt mer vekt på hvordan han er mot deg og hvordan han inkluderer deg i fremtidsplanene sine. 

Anonymkode: 1bb7f...edb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke flytt sammen med en som ikke er klar for å elske. Da blir du et prøveprosjekt. "La oss bo sammen og se hvordan det går".

Anonymkode: 57427...b07

Du er tydeligvis ikke den beste på å analysere parforhold.. Men du er veldig kjapt ute med konklusjoner😉

Anonymkode: 2d37b...982

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er ikke klar for hva??? Er han ikke glad i deg, elsker han deg ikke som en kjæreste skal? Var sammen med en sånn en. Han klarte ikke å si noe fint. Klarte ikke å si «elsker». Hvorfor? Fordi han bare elska seg selv. Å si det til en annen person ble helt feil fordi den type mennesker ikke klarer å elske andre enn seg selv. Han klarte heller ikke å si at jeg er vakker. Hvorfor? Fordi han skulle alltid sette seg selv høyest. Sto og speila seg hver kveld og poserte og trakk inn mage og ordna håret. Han så bare seg selv, og elska kun seg selv. Kasta vekk to av mine beste år på den narsissisten. Ikke gjør samme feil som meg. Løp.

Ts sier jo at dette ikke gjelder ham.

Han viser gjennom handlinger i det daglige at han bryr seg om henne og setter henne først..

På hvilken måte tenker du at deres situasjon er lik?

Jeg har også vært sammen med en narsissistisk drittsekk, men ser utifra det ts skriver at han og ts sin part er er meget forskjellige i hverdagen..

hva helt konkret skal hun løpe fra? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke TS at det er noe som ikke stemmer ? hvorfor er han ikke klar for deg? jeg hadde blitt kjempe bekymret

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er tydeligvis ikke den beste på å analysere parforhold.. Men du er veldig kjapt ute med konklusjoner😉

Eller jeg har kanskje bodd med menn som ikke elsket meg. 

Anonymkode: 57427...b07

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her.

Ja det kan være mange årsaker, og muligens så er jo faktisk den verst tenkelige at han ikke føler det samme. Om det så er, vil det selvsagt være forferdelig vondt, men da er det jo også slik at det faktisk er greit å få rede på. Eneste måten å finne den rette på, er å ikke være med den som er feil.

Kynisk tanke, som ikke vil være like enkel dersom det så er, men man må jo prøve å tenke klart om ikke annet.

At han ikke er klar kan jo bety at han ikke føler det enda, at han ikke er klar for å si det enda osv osv. Så i og med at han ikke sa noe mer enn "Jeg er ikke klar enda", vet jeg selvsagt ikke. Jeg har heller ikke tenkt å gå noe mer inn på det. Jeg holder meg til "glad i deg" fram til han føler for å si han elsker meg, om det noensinne skjer.

Om det går opp til et år før noe blir sagt, kan det være at jeg vil nevne noe. For også jeg ønsker ikke å leve i et fiktivt emosjonelt forhold, men det er foreløpig langt unna. For nå er jeg der jeg er, så får vi se hvordan dette utvikler seg :) 

Ett år, og han er "ikke klar for det". 

Fint at du er en saklig og tålmodig sjel, men man skal heller ikke selge seg for billig. Er ikke helt få kvinner som har levd et ganske langt liv med en mann, for så å måtte erkjenne at han egentlig aldri elsket henne, men at hun var akseptabel som partner. Det er ingen god situasjon, så nå har du fått et heads up, og bør også ta det seriøst. 

Anonymkode: b6342...861

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Skjønner det er vanskelig å vite uten å ha lest, men les gjerne de siste innleggene mine hvor jeg går litt nærmere inn på hvordan han er mot meg som kjæreste.

Dette er ikke et narsissistisk svin. Det er iallfall helt sikkert.

Kanskje han lurer seg selv og jeg faktisk ikke er det helt store for han, men han er iallfall utrolig god kjæreste.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ts her.

Skjønner det er vanskelig å vite uten å ha lest, men les gjerne de siste innleggene mine hvor jeg går litt nærmere inn på hvordan han er mot meg som kjæreste.

Dette er ikke et narsissistisk svin. Det er iallfall helt sikkert.

Kanskje han lurer seg selv og jeg faktisk ikke er det helt store for han, men han er iallfall utrolig god kjæreste.

Jeg tror heller ikke at han er et "narsissistisk svin" - man er jo ikke en dårlig person fordi man ikke elsker noen. Han er sikkert en fin fyr. Men jeg ville blitt veldig skeptisk om noen etter et år fortsatt ikke elsket meg. Vanligvis vet man sånt etter såpass lang tid sammen. 

Jeg mener ikke at du skal tenke at han er en dårlig person, men du bør vurdere muligheten for at han ikke føler like sterkt og mye for deg som du gjør for ham, og at han kanskje aldri kommer til å gjøre det.

Hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg nok bedt om en slags forklaring - i alle fall en "statusoppdatering" på hvor han er og hva han ser for seg med forholdet i framtida.

Endret av Uanonym bruker
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hæ??

Vi har SAMME kjærlighetsspråk 😂

Når jeg da gjør ting for ham, er det med fokus på HAM og visa versa.

Var det vanskelig å forstå? 

Poenget er jo at ts og hennes kjæreste åpenbart ikke har det. Du og flere andre forsvarer kjæresten til ts, men poenget her er jo: hvorfor skal ditt eller deres form for kjærlighetsspråk trumfe hennes? Hvis en part trenger å høre "jeg elsker deg", hvorfor kan man ikke gi akkurat det? For den som ikke synes det å si "jeg elsker deg" er spesielt viktig, vil jo det skape noen særlige følelser den ene eller andre veien, men for den som har det som kjærlighetsspråk vil jo dette skape mange vanskelige følelser. Det ser man jo bare med denne tråden.(..)

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan minne litt om min kjæreste. På tross av at han er 43 år gammel, har barn og har vært samboer/gift, så hadde han ikke vært skikkelig forelsket før og ihvertfall aldri elsket noen før han møtte meg. 

Han er introvert og har ikke allverdens erfaring med dype følelser og kliss. 

I starten så var det enklere for han å svare "I love you", og lange tider svarte han som regel "gjør du det...".

På 18 mnd har han sagt jeg elsker deg først kun to ganger. Men de siste 4 mnd svarer han oftere og oftere "jeg elsker deg også". 

Jeg har bare kjørt eget løp. Sagt at jeg liker kos, kyss, kliss, nærheten gjennom ord. Hvis han skal være kjæresten min så hører dette med. Han har lært å sette ord på at han er dårlig på skryt og godord. Han vokste opp uten at foreldrene sa slikt til hverandre eller til barna. Og han har ikke kjent på disse følelsene før. 

Vi skal kjøpe hus sammen over nyttår og vi ønsker å gifte oss ❤️

Anonymkode: cc2da...24d

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at han ikke er klar for det. Etter ett år er man fremdeles i forelskelses- og bli-kjent-fasen. Man har ikke sett alle hverandres dårlige sider før det er minst gått to år. Jeg tenker det er derfor han sa "Nei, det gjør du ikke". 

Mest sannsynlig har du ikke sett alle sidene hans, og det vet han. Derfor føler han det blir feil å bruke ordet elske. Jeg ville heller ikke brukt et så stort ord før det hadde gått 2-3 år og jeg visste at vi kjente hverandre fullstendig.

Jeg ville ikke ha tatt det som noe dårlig tegn, men sett på det som at han er ærlig og realistisk og ønsker et enda sterkere fundament før han kommer dit at han elsker deg, og det vet han ikke før forelskelsen har fått lagt seg litt. 

Anonymkode: cb27b...f0e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner godt at han ikke er klar for det. Etter ett år er man fremdeles i forelskelses- og bli-kjent-fasen. Man har ikke sett alle hverandres dårlige sider før det er minst gått to år. Jeg tenker det er derfor han sa "Nei, det gjør du ikke". 

Mest sannsynlig har du ikke sett alle sidene hans, og det vet han. Derfor føler han det blir feil å bruke ordet elske. Jeg ville heller ikke brukt et så stort ord før det hadde gått 2-3 år og jeg visste at vi kjente hverandre fullstendig.

Jeg ville ikke ha tatt det som noe dårlig tegn, men sett på det som at han er ærlig og realistisk og ønsker et enda sterkere fundament før han kommer dit at han elsker deg, og det vet han ikke før forelskelsen har fått lagt seg litt. 

Anonymkode: cb27b...f0e

Strengt tatt så kjenner man ikke noen helt og fullt etter 2-3 år heller. Jeg ser ikke helt hvorfor man skal vente til man har sett absolutt alle kriker og kroker ved ett menneske før man kan si at jeg elsker deg. 

Du behøver ikke vise meg hvordan du er ved matforgiftning eller hvordan du håndterer bakkestart og gråtende barn klokka 3 på natta før man kan si det.. 

med din logikk må man vente til livets ende og først da kan man si.. jo jeg har elsket deg gjennom alt. 

Når vi sier jeg elsker deg så betyr det jo alltid at jeg elsker alt jeg kjenner ved deg. Det vil alltid forandre seg, vokse å gro. 

Til TS så vil jeg si at jeg forstår du reagerte på grunn av dette! Skulle bare mangle. 
Ikke fordi han ikke var klar til å si det, det er lov, men fordi han ikke forklarte mer rundt hvorfor han ikke kunne si det. 

Du burde fortelle han hvor usikker dette har gjort deg og han burde forklare det på en måte som gjør at du ikke er i tvil over hva han føler og tenker. 

For det er stor forskjell på om han har alle de rette følelsene for deg, men ikke klarer å uttrykke det, eller om han ikke har de rette følelsene for deg og ikke tørr å si det. 

Anonymkode: e8890...254

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette! 
Jeg er selv nordfra, og for meg er det ikke naturlig å bruke "elsker deg". 
Det er for meg uttrykk man bruker kun til spesielle anledninger, og ikke før man er etablert nok til å bo sammen. 
Og handlinger sier mer enn ord! 

Anonymkode: 93b34...fa0

Det kan være noe her ja, jeg er trønder, og ordet "elske" er jeg ikke sikker på hva representerer for meg. Jeg vet ikke hvilken følelse jeg skal knytte det til. Når hjertet mitt "renner over av følelser" så sier jeg til kjæresten min: "jeg er så glad i deg". Han er ikke trønder og sier "jeg elsker deg", så jeg har tenkt mye på dette. Sier at jeg elsker han og, men som sagt så er det ikke det uttrykket som kommer naturlig for meg. 

Når det er sagt, så tror jeg ikke dette innlegget handler om det. Fordi man kan jo godt si noe hyggelig tilbake hvis man er sikker på sine følelser. Synes denne mannen uttrykker motstand. Har lest at forskning viser at gjennomsnittstiden en mann bruker på å finne ut om kjæresten er "the one" er rundt 6 mnd. Det varierer sikkert mye, men jeg synes uansett at 1 år er såpass lang tid at han kunne sagt noe annet enn det han sa. Merkelig reaksjon som ville gjort meg svært lite glad.

Anonymkode: e9695...638

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er 37 og 42, vært sammen i ca 1 år. I det siste har det ved flere anledninger vært slik at jeg uten å tenke over det har sagt: «Elsker deg» til han, sånn i helt tilfeldige situasjoner som når vi ler sammen eller når vi sier hadet etc.

Jeg har klart å bite meg i tunga hver gang, men det skjer bare oftere og oftere. Derfor bestemte jeg meg for at neste gang det skjer og ved rett anledning så sier jeg det.

I går skjedde det. Timingen passet, vi hadde et fint momentum hvor jeg satt rett foran han, intimt, stille og fint.

Jeg sa det, uplanlagt, men forberedt på at når tiden er inne sier jeg det. 

Så jeg sa «Jeg elsker deg jeg..»

Hans respons lød veldig raskt: «Nei det gjør du ikke». 

Jeg sa så instinktivt led en rolig stemme tilbake: «Jo det vet jeg helt sikkert at jeg gjør, jeg har god kontakt med følelsene mine og er helt sikker».

Etter et helt år så vet man om man elsker noen eller ikke. 

Her prøver han å hinte til at han ikke vil at du skal elske han. Det ordet er for sterkt, fordi han vet at han ikke elsker deg.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han fulgte veldig raskt opp med en litt monoton/bestemt tone: «Jeg er ikke klar for det».

Jeg sa bare da: «Jeg forventer meg ikke at du skal si det før du er klar for det og for min del har dette naturlig nesten glippet ut så mange ganger i det siste at jeg føler det er helt rett for min del, jeg står veldig trygt i følelsen». Smilte til han for å vise han at det er okei. Okei at han ikke sa det tilbake.

Han gjentok: «Jeg er bare ikke klar for det».

Da sa jeg: «Det er greit og jeg kommer ikke til å si det til deg i det daglige, men da vet du iallfall hva jeg føler☺️».

Så tok han rundt meg og ga meg en klem og et kyss.

Når man ikke er klar for det etter et år, da blir man aldri klar for det.

For hvis man virkelig elsker noen, trenger man ikke et helt år på å bestemme seg.

Det er aldeles ikke greit, at du elsker han, også er han så kald tilbake. Skal du virkeig finne deg i å gi din kjærlighet til en mann som ikke engang ønsker din kjærlighet. Han sa jo «det mener du ikke». Han vil jo at du ikke skal elske han.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I mai sa han til meg at han var glad i meg. Han sa det først. Han sier det ikke så ofte, men når han sier det så mener han det. Vi har snakket om det et par ganger. Det faktum at ord sitter litt lengre inne hos han. Han sier selv han ikke ønsker å «slenge om seg» med slike utrykk bare for å si dem. Han beskrev det som at han føler det blir mer rutine enn ekte om man sier det støtt og stadig.

Du lever på at han sa «glad i deg» for 5 mnd siden 😳

Sorry, men det er rett og slett for dårlig, og «glad i deg». Det sier jeg til vennene mine, det sier jeg til onkler og tanter, det sier jeg til foreldrene mine. Glad i deg er jo noe man kan si til alle. 

Igjen sier han, at det å gi deg komplimenter ofte er kun en rutine og ikke ekte for han. Her sier han jo rett ut at han ikke vil si fine ting til deg, fordi han ikke vil si ting som ikke er sant for han 🤯

Jeg er nok litt annerledes der og føler man aldri kan fortelle de man er glad i, ofte nok. Jeg respekterer allikevel at ikke alle er som meg.

Jeg vet at det med å være først ute finnes en risk for å ikke få det gjengjeldt. Jeg var klar over det, men har aldri opplevd å si det først til noen før, og de gangene noen har sagt det til meg har jeg alltid følt det samme tilbake. Er ikke med så mange, men med de jeg har opplevd det, var det også en del tidligere enn 1 år.

Jeg vet det ikke finnes noen fasit på dette. Jeg vet det er individuelt og jeg må stå i det. Jeg står i det. Jeg føler allikevel at dette er litt vanskelig da jeg samtidig er litt redd han nå er skremt eller at det faktisk kan bety at han ikke er på rett «plass».

Det å si jeg er glad i deg, er aldri anstrengt eller vanskelig når man mener det. Det er kun når man ikke mener det, at det blir anstrengt og unaturlig å si det.

Så lenge du ikke pusher, vil han ikke være skremt. Han blir kun skremt dersom du mener alvor, fordi han elsker deg ikke, og det vil han nok aldri gjøre heller. Man kan ikke tvinge fram følelser som aldri var det.

Følg magefølelsen din. Det at du alltid har følt det samme tilbake, når noen har sagt det til deg, det er det noe i. Det er slik det skal være, kall det en fasit om du vil.

Teit at slike usikre følelser skal dukke opp, men de sniker seg opp på meg allikevel. Nå føler kanskje han et slags press på å en dag si det, og kanskje det til og med forsinker hans «jeg elsker deg» tilbake, da «presset» er der.

Noen andre som har opplevd dette hvor det har gått bra? 

En som elsker deg, eller ser på deg som en mulig livsledsager eller kjæreste, ville aldri gitt deg usikre følelser.

Dere er begge godt voksne, og har vært sammen i et år. Når han da så langt inne i prosessen gir deg et så kaldt og tydelig signal på at han ikke elsker deg og heller ikke ønsker at du skal elske han. Da kan du være sikker på at «jeg elsker deg» aldri vil komme i retur.

Du venter forgjeves om du skal vente på hans «jeg elsker deg» tilbake, for det vil ikke komme.

Ingen mann som er seriøs hadde gitt deg usikkerheten som gjør at du setter deg ned på kg for å spørre. 

Du er kanskje en god venn for han, elskerinne, flamme. Men han ønsker ikke noe forpliktende med deg, det blir vanskelig når man ikke elsker noen. 

Hadde han elsket deg, da hadde han visst det etter et helt år.

Gjør deg selv en tjeneste, avslutt, snu, kom deg videre nå. For dette vil bare gjøre mer vondt i det lange løp. ❣️

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da vet du det. At han ikke elsker deg.

(For SÅ dum går det vel ikke an å være, at man tenker; jo da, deg gjør han, han bare vet det ikke selv eller tør ikke å si det).

Anonymkode: 9739e...13c

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han ikke er klar for da ?? dere har enda ikke blitt sammen etter ett år, hva er dette for noe, merkelig fyr,du skjønner den lille stemmen inni deg som blir usikker på han, den lille stemmen stemmen bare vokser og blir større og større 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det anlegget ditt engang til, sorry han høres ikke interessert ut...og han har ikke sagt at han er glad i deg siden Mai ??? herregud, vet du hvorfor han ikke vil høre de ordene eller vil si dem selv ? fordi han faktisk ikke er interessert i deg ! 

En fyr som hadde elsket deg hadde da ikke sagt med en monoton streng stemme at han ikke er klar ! 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her. Takk for svar.

Jeg kjenner vel at det er sårt ja, men allermest fordi det etterlater en slags form for usikkerhet. Ikke i det han gjør og hvordan han er, for der er han super. Det er nok den lille stemmen inni en som sier: Hva om han bare ikke kommer dit, eller han kjenner at jeg ikke er helt det store?

Det skal også legges til at vi har hatt andre prater om hva jeg trenger, han trenger etc. og der følger han virkelig veldig godt opp.

Det kan være en så enkel sak som at jeg gjerne ønsker at vi sier god morgen og god natt når vi ikke er med hverandre, feks. Det lyttet han til og har fulgt opp. Jeg har mange gode eksempler på at han lytter og tar til seg.

Jeg opplevde ikke at han sa det slemt: "Nei det gjør du ikke", men mer som et spontant svar som i "Nehei gjør du? Neeei det gjør du vel ikke". 

Han sa ikke bastant og slemt: DET GJØR DU IKKE! Om det gir mening?

Han så også ned da han sa: Jeg er ikke klar for det enda. Kroppspråket hans var jo kjempefint til tross. Holdt meg, kysset meg og sa at han er veldig veldig glad i meg. Klart jeg kan ta opp dette emnet og spørre han mer om det, men jeg tror ikke det vil føre noe positivt med seg?

I tillegg er jeg jo overhodet ikke der hvor jeg bare klarer å dumpe han. Når så og si alt annet er fint. Ting er rett og slett mindre sort hvitt enn som så i livet.

Men - ikke til å stikke under en stol at man tenker gjennom slikt som dette og det vil jeg jo gjøre fram til han ev sier "Elsker deg", eller til det har gått så lang tid at jeg føler det er alt for lenge, og sprekker.

Akkurat for nå, føler jeg ikke at jeg har så mye mer jeg kan gjøre enn å stå i det, se an hva som skjer og ta dag for dag.

Føler du prøver unnskylde han litt, kanskje for at du skal føle deg bedre selv. Men uansett er det jo du som skal være i dette forholdet, så da må du også ta stilling til om du ønsker være i et forhold hvor den ene part ikke sier jeg elsker deg. For han vet om han elsker deg etter 1 år. Alt annet er bare tull. 

Jeg har en mann som ikke sier jeg elsker deg så ofte, han er vokst opp i en familie hvor det ikke ble snakket om følelser , og tror ikke foreldrene hans viste det spesielt heller. Så i mange tilfeller kan det ha noe med hva en er vant med.

Men han tok opp dette tidlig i forholdet, at det ikke var lett for han å si, ikke for at han ikke elsket meg men fordi de ordene føltes fremmede og unaturlige. Men han har alltid vist det både mot meg og barna våre, vi har vært sammen i 26 år. Jeg har aldri vært i tvil om hva han føler, og han sier det innimellom. For meg personlig er det ikke så viktig om han sier ordene eller ikke, handling sier ofte mer enn ord. 

Anonymkode: 4240f...875

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...