AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #21 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette! Jeg er selv nordfra, og for meg er det ikke naturlig å bruke "elsker deg". Det er for meg uttrykk man bruker kun til spesielle anledninger, og ikke før man er etablert nok til å bo sammen. Og handlinger sier mer enn ord! Anonymkode: 93b34...fa0 Men hadde du sagt "nei det gjør du ikke" til noen som sa de elsker deg? Føler folk her henger seg opp i dette elsker deg greiene, men ikke ser det første han svarte, som for meg er et veldig dårlig tegn. Anonymkode: c0b03...dc4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #22 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette! Jeg er selv nordfra, og for meg er det ikke naturlig å bruke "elsker deg". Det er for meg uttrykk man bruker kun til spesielle anledninger, og ikke før man er etablert nok til å bo sammen. Og handlinger sier mer enn ord! Anonymkode: 93b34...fa0 Ord er også en handling! han greier ikke å presse ut av munnen sin at elsker henne ! sikker på hadde de hatt yndlings retten hans foran han hadde han kommet til å siklet over maten og sagt høyt han elsker der, men å si det til ei dame, nei, det klarer han ikke, for da hadde han visst at han lot ! Anonymkode: 9cd8d...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #23 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ord er også en handling! han greier ikke å presse ut av munnen sin at elsker henne ! sikker på hadde de hatt yndlings retten hans foran han hadde han kommet til å siklet over maten og sagt høyt han elsker der, men å si det til ei dame, nei, det klarer han ikke, for da hadde han visst at han lot ! Anonymkode: 9cd8d...d20 Da hadde han visst at han løy ! Anonymkode: 9cd8d...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #24 Del Skrevet 21. oktober 2024 Ts her. Han er ikke nordfra. Jeg derimot - jeg er det Anonymkode: 55863...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #25 Del Skrevet 21. oktober 2024 Han er ikke sikker på deg, hvor lenge skal du leve i uvisshet? selvfølgelig er han romantisk og gir blomster, han har dårlig samvittighet. Anonymkode: 9cd8d...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. oktober 2024 #26 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ts her. Ja det kan være mange årsaker, og muligens så er jo faktisk den verst tenkelige at han ikke føler det samme. Om det så er, vil det selvsagt være forferdelig vondt, men da er det jo også slik at det faktisk er greit å få rede på. Eneste måten å finne den rette på, er å ikke være med den som er feil. Kynisk tanke, som ikke vil være like enkel dersom det så er, men man må jo prøve å tenke klart om ikke annet. At han ikke er klar kan jo bety at han ikke føler det enda, at han ikke er klar for å si det enda osv osv. Så i og med at han ikke sa noe mer enn "Jeg er ikke klar enda", vet jeg selvsagt ikke. Jeg har heller ikke tenkt å gå noe mer inn på det. Jeg holder meg til "glad i deg" fram til han føler for å si han elsker meg, om det noensinne skjer. Om det går opp til et år før noe blir sagt, kan det være at jeg vil nevne noe. For også jeg ønsker ikke å leve i et fiktivt emosjonelt forhold, men det er foreløpig langt unna. For nå er jeg der jeg er, så får vi se hvordan dette utvikler seg Anonymkode: 55863...40f Det kan jeg forstå. Det er jo selvfølgelig noe du må vurdere... Kjærlighet kan læres 💕. Det kan være vondt og vanskelig innimellom. Så er han jo i det minste ærlig...Det står det respekt av syns jeg, for det er det ikke så mange som er.... Ærlighet varer lengst 💕. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #27 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg er litt omvendt av andre her, jeg synes ett år er veldig tidlig å vite om man elsker noen eller ikke. Det var slikt jeg gjorde i ungdommen/tidlig tjueårene. Nå i tredveårene tar det lenger tid før de dypeste av de dypeste følelsene manifesterer seg. Ett år er et ungt forhold, og det er først da man begynner å få en anelse om dette kan funke videre eller ikke. Jeg tror kanskje forholdet til og med må gjennom en prøvelse/uenighet før jeg kan være sikker på at jeg elsker vedkommende. Når jeg først elsker, så elsker jeg med hele meg. Jeg må elske partner selv i den verste uenighet. Det vet jeg jo ikke før vi har en uenighet. Anonymkode: 2c54a...080 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #28 Del Skrevet 21. oktober 2024 SPOCA skrev (25 minutter siden): Det er greit nok, men når du responderer med at "nei, det gjør du nok ikke" osv, så er det ganske tydelig at han ikke elsker henne, og at dette handler om mer enn å mangle ord for følelsene. Hun må jo få lov til å uttrykke seg slik hun vil, selv om han ikke gjør det. Og selv om han ikke vil si ordene, så kunne han jo respondert med "jeg også". Da sier man ikke ordene, men bekrefter ihvertfall. Her er jeg veldig uenig.. Jeg er ikke glad i slikt prat, og blir ubekvem. Det vil ikke si at jeg ikke elsker noen. Noen er bare ikke skapt for å si det. Folk har forskjellig kjærlighetsspråk, og mitt er absolutt ikke å si slikt. Jeg sier det ved å gjøre ting for ham som jeg vet han liker. Han forteller meg det ved å gjøre ting for meg. For noen er det veldig viktig, og jeg tror forskjellig kjærlighetsspråk kan være en dealbreaker om man ikke er veldig bevisst og ærlige om det.. Lykke til ts 😊 Anonymkode: 2d37b...982 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #29 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dette! Jeg er selv nordfra, og for meg er det ikke naturlig å bruke "elsker deg". Det er for meg uttrykk man bruker kun til spesielle anledninger, og ikke før man er etablert nok til å bo sammen. Og handlinger sier mer enn ord! Anonymkode: 93b34...fa0 Min mann er nordfra og sier det mange ganger iløpet av en dag. Har hatt ekser som hadde problemer med å si det, og det de har hatt til felles var at de var emosjonelt utilgjengelige, umodne og selvsentrerte. Anonymkode: a9a4e...399 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #30 Del Skrevet 21. oktober 2024 Vi bruker ikke ordet elsker. Hørt han sagt det noen få ganger. Jeg er glad i deg kan han si. Men ikke ofte det heller. Men han viser meg at han elsker meg hver dag. Han kysser meg, gir meg klemmer hver dag. Stryker meg på håret. Så jeg vet at han elsker meg. Vi har vært gift i 22 år. Anonymkode: 93f3c...9ea 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #31 Del Skrevet 21. oktober 2024 Spurte du nøyaktig hva han ikke var klar for? Det ser ut som du antok at han mente at han ikke var klar for å si det tilbake, men han kan ha ment at han ikke var klar for at du skulle elske han, ha så sterke følelser eller at forholdet skal være så seriøst. Synes ellers det høres ut som han overtenker/-analyserer en del. Vil ikke gi et kompliment tilbake fordi det høres ut som det er bestilt når du sier det først, f.eks. Ofte er det ikke komplimentet i seg selv som varmer, det er at giveren ønsker at du også skal føle deg bra. Hva er egentlig problemet med det? Vet ikke om jeg hadde orket å være med noen som hadde så mange(?) regler basert på overanalysering. Anonymkode: 847a0...469 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #32 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mann er nordfra og sier det mange ganger iløpet av en dag. Har hatt ekser som hadde problemer med å si det, og det de har hatt til felles var at de var emosjonelt utilgjengelige, umodne og selvsentrerte. Anonymkode: a9a4e...399 Det er min erfaring også, den som reagerte likt med ts sin type var alle de tingene der. Anonymkode: c0b03...dc4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #33 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg har alltid tenkt at det bare i er film at folk har så jævlig kvaler med å si 'i love you'. Det er jo bare ord... Handlinger sier mer. Har du vært kjæreste i et år, så har du forpliktet deg mer enn ordet 'elsker' betyr. Så at noen ikke vil si ordene hadde jeg tenkt var skikkelig dårlig nytt. Anonymkode: 2a735...960 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #34 Del Skrevet 21. oktober 2024 Typisk noen menn å tenke ting blir falskt når man sier det for ofte eller si de ikke vil slenge det rundt seg fordi de mener det er oppbrukt eller noe. Hvis man mener og føler noe så kan man si det. For mange er det også tryggende, så hvis man mener det, er det ikke noe å lure på. Du skal ta ansvar for dine følelser, han for sine. Derfor skal du selvfølgelig ikke tenke over om du har skapt "følgefølelser" i ham ved å si det du føler, som i tillegg er et stort kompliment. Det må du legge fra deg, så får han bare komme etter hvis han er klar for det. Stå støtt i deg selv. Anonymkode: 7896a...b35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #35 Del Skrevet 21. oktober 2024 Hadde ikke giddet vente årevis på en 42-åring skulle «bli klar for det». Farvel takk til ham. Anonymkode: a3e07...79e 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 21. oktober 2024 #36 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er han nordfra? 🤭 Enkelte ektepar kan være gift i 40 år og ha det strålende sammen, de elsker hverandre åpenbart, men bruker ikke det ordet. Anonymkode: cb051...b40 Det samme gjelder oss fra nordvest. Det føles bare kleint å si det, det blir som du snakker et annet språk. «Æ ælske dæ» 😝 Uff altså… For meg betyr «Æ e gla i dæ» det samme som Jeg elsker deg. Hvis fyren var fra « min kultur» ville det han har sagt at han er gla i ts betydd at han elsker henne. Men tydeligvis betyr det ikke det for ham, da hadde han gjengjeld kjærlighetserklæringen. Føler med ts, dette er kjipt. Enig med de som sier at har man vært sammen i et år, bør man ha noenlunde avklart hva man føler for vedkommende. Må være kjipt å være i et forhold med en du elsker uten at det blir gjengjeldt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #37 Del Skrevet 21. oktober 2024 Ts her. Slik jeg leser noen svar her inne, er på en måte alt håp ute om man ikke besvarer et "jeg elsker deg" med konkret det samme svaret tilbake. Derimot så er det andre som tenker annerledes. Han har sagt at han vil flytte sammen etterhvert, og det er hans innspill. Det var også han som sa "Jeg er glad i deg" først. Det var han som inviterte meg på date og vi bor hos hverandre 50/50. Sånn i det praktiske er jo alt kjempebra, men så var det disse tre ordene da, som ikke ble gjengjeldt. Det er kanskje dumt jeg ikke stilte han noen flere spørsmål rundt det, men jeg tenkte faktisk bare ikke på det der og da. Det eneste jeg tenkte på var å sørge for at jeg fikk sagt at jeg faktisk elsker han, at jeg står trygt i det, at jeg ikke kommer til å si det til han daglig eller overrumple han med de ordene framover. Viktigste for meg er at han forstod meg. Iallfall der og da. Så kan man jo være etterpåklok alltid, men samtidig er det ikke sikkert det hadde gjort saken noe bedre eller enklere om jeg hadde krevd mer konkrete svar enn det han avga. Da hadde det fort blitt en "sak" og ukomfortabelt for oss begge. Jeg sa det, jeg mente det - så får han enten ta det eller hoppe videre. Det kan jo være han i dag er vettskrem, eller eventuelt bare tenker på hva han føler og når han ev skal si det/ikke si det. Umulig å vite 😕 Anonymkode: 55863...40f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 21. oktober 2024 #38 Del Skrevet 21. oktober 2024 Mtp at dere har vært sammen i 1 år og hans første respons var «nei det gjør du ikke» så tenker jeg at han ikke elsker deg og kommer nok ikke til å gjøre det heller. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #39 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ts her. Slik jeg leser noen svar her inne, er på en måte alt håp ute om man ikke besvarer et "jeg elsker deg" med konkret det samme svaret tilbake. Derimot så er det andre som tenker annerledes. Han har sagt at han vil flytte sammen etterhvert, og det er hans innspill. Det var også han som sa "Jeg er glad i deg" først. Det var han som inviterte meg på date og vi bor hos hverandre 50/50. Sånn i det praktiske er jo alt kjempebra, men så var det disse tre ordene da, som ikke ble gjengjeldt. Det er kanskje dumt jeg ikke stilte han noen flere spørsmål rundt det, men jeg tenkte faktisk bare ikke på det der og da. Det eneste jeg tenkte på var å sørge for at jeg fikk sagt at jeg faktisk elsker han, at jeg står trygt i det, at jeg ikke kommer til å si det til han daglig eller overrumple han med de ordene framover. Viktigste for meg er at han forstod meg. Iallfall der og da. Så kan man jo være etterpåklok alltid, men samtidig er det ikke sikkert det hadde gjort saken noe bedre eller enklere om jeg hadde krevd mer konkrete svar enn det han avga. Da hadde det fort blitt en "sak" og ukomfortabelt for oss begge. Jeg sa det, jeg mente det - så får han enten ta det eller hoppe videre. Det kan jo være han i dag er vettskrem, eller eventuelt bare tenker på hva han føler og når han ev skal si det/ikke si det. Umulig å vite 😕 Anonymkode: 55863...40f Du må virkelig stille han til veggs her, dette hadde jeg gravd mer i, si du er pissed off og frustrert over det svada svarer han ga deg, og bekymret, vær litt sunt på han, da får du nok sannheten ut av han, vær streng med han ! Anonymkode: 9cd8d...d20 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #40 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må virkelig stille han til veggs her, dette hadde jeg gravd mer i, si du er pissed off og frustrert over det svada svarer han ga deg, og bekymret, vær litt sunt på han, da får du nok sannheten ut av han, vær streng med han ! Anonymkode: 9cd8d...d20 Vær litt sint på han mente jeg Anonymkode: 9cd8d...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå