Gå til innhold

Å bli fortalt at man er ett dårlig menneske gang på gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli apatisk, nedbrutt og blander mellom sinne og å være lei meg.

Hver gang noe går galt, i samboer sine øyne, og det er min feil, pågrunn av noe jeg har gjort, eller ikke gjort, kommer kommentarene og påstandene om at jeg fjør det for å være slem. Manipulere. Få barna imot ham, eller bare ett ønske om å skade han. Det er bare ikke sant. Men jeg orker snart ikke si imot noe mer. Blir bare stille. Gir opp å prøve å tale min sak. Han er en overtenker. Overbeskyttende mot barna, og analyserer alt. Sjalu også. Puttet hendene i en litt løs og ledig bukse jeg hadde på meg. Da får jeg spørsmål om jeg fryser, når jeg sier nei så sier han «du skal bare gjøre buksa litt stram over rumpa..?» altså. Jeg mister alle følelser for han når han holder på sånn. Og slik har han holdt på så lenge.

Men han er ett godt menneske også. En veldig engasjert pappa. Lojal og tilstedeværende. Tar sin del av det 3. skiftet. Men jeg vet ikke om jeg orker mer. 

Kan terapi hjelpe i dette tilfellet? Noen som har levd med noe lignende som kan hjelpe meg å se klart? 

Anonymkode: ad39c...2a9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da er han ikke et godt menneske, for et godt menneske bryter deg ikke ned til du blir apatisk. 

Han er meget mulig en god far og et godt menneske ellers, men høres ikke ut som en god partner. Han høres mer sykelig sjalu ut. Terapi kan hjelpe ja, men da må jo han vedkjenne at han har et så stort problem med sjalusi at han tror hans kone tenker "Nå stikker jeg hendene i lomma for å gjøre rumpa mye mer synlig og deilig fristende for andre menn." HAN tenker faktisk så sykt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt apatisk, jeg hadde blitt skikkelig forbannet.

Den fyren bør du gi et klart ultimatum: Enten skjerper han seg drastisk, eller så vurderer du å flytte ut.

Du kan ikke la deg overkjøre av en sånn tulling. Greit nok at han er en fin fyr på mange områder, men han har ingen respekt for deg. Er du sikker på at dette ikke er en taktikk han bruker for å få deg til å bryte ut? At han kan ha en eller annen i kulissene et sted? Det virker veldig rart at han finner glede i å oppføre seg slik, men han er kanskje veldig humørsyk?

Anonymkode: f975b...d23

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...