Gå til innhold

Utregning AAP

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var i foreldrepermisjon med 80% dekning, og gikk direkte ut i sykmelding etterpå. Fortsatte derfor på 80% lønn. Nå, etter snart 1år kommer jeg til å gå på AAP. Vil jeg da få 66% av disse 80% igjen? 
Hadde lønn på 33500kr mnd før, nå 26800kr. Vil jeg da kun få 17688kr/mnd på AAP?? Eller blir det regnet fra flere år bakover? 

Anonymkode: 5e849...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var i foreldrepermisjon med 80% dekning, og gikk direkte ut i sykmelding etterpå. Fortsatte derfor på 80% lønn. Nå, etter snart 1år kommer jeg til å gå på AAP. Vil jeg da få 66% av disse 80% igjen? 
Hadde lønn på 33500kr mnd før, nå 26800kr. Vil jeg da kun få 17688kr/mnd på AAP?? Eller blir det regnet fra flere år bakover? 

Ja stemmer du dessverre kun vil få 66% av din nåværende lønn (80%).

Anonymkode: d1bd1...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja stemmer du dessverre kun vil få 66% av din nåværende lønn (80%).

Anonymkode: d1bd1...83a

Det regnes fra inntekt siste tre år.

Anonymkode: 8ed36...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det blir regnet fra tre år bakover. Hvis beløpet ender under minstesats så får du minstesats beløpet. 

Anonymkode: 8ed36...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å få med at det er årene FØR man ble sykemeldt som regnes. Så om sykemeldingsperioden begynte i år, er fra 2023 og bakover som regnes. Begynte sykemeldingsperioden i feks des 2023, er det fra 2022 og bakover som regnes.

Anonymkode: 90a4c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AAP beregnes av inntekten du hadde før du ble syk. Hvilket år gikk du over fra foreldrepenger til sykmelding?

Da vil de se på inntekten din de siste tre årene før du ble syk. Disse justeres opp til årets verdi. Beregningsgrunnlaget vil da enten være det siste året før du ble syk eller snitt av de tre siste årene før du ble syk. Av de to alternativene velges det som gir deg mest.

Anonymkode: 274ac...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...