Gå til innhold

Flere barn som mister regnhetten på jakkene/regntøyet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er den 4 hetten på regnjakken som er vekke pga han drar av hetten og slenger den fra seg, eller jeg vet ikke hvordan han egentlig mister de men nå er jeg lei. Ligger ingen plass på skolen heller men håper de dukker opp. 
hadde nettopp kjøpt nytt regntøy, og 2 dager etterpå er hetten vekke. Det er så trist, og irriterende. Må sy den på neste gang.. 

flere dette skjer med? 

Anonymkode: 5ef06...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid navnelapp i hetten i tillegg til på jakken. Men det har du kanskje gjort. 

Anonymkode: 53fdb...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har alltid navnelapp i hetten i tillegg til på jakken. Men det har du kanskje gjort. 

Anonymkode: 53fdb...dfb

Ja det har jeg, har leitet i andre sfo sin kasse med klær uten navn men ikke funnet noe. Så blir å sy fast neste hette han får 

Anonymkode: 5ef06...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er barnet? 

Er han så liten at han leker enda, bør hettene på yttertøy være med knapper, slik at de løsner hvis de blir hengende fast i lekestativ, trær o.l. Dette på grunn av kvelningsfare. 

Hva med å bruke caps på regnværdager, i stedet for hette? Jeg syns hette er noe herk selv, blir jo både døv og mister sidesynet i de (litt overdrevet da😄). 

Anonymkode: baf2a...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dette skjer igjen og igjen hvorfor kjøper du da regnjakke med løs hette? Kjøp regnjakke med ferdig fastsydd hette. 
Alternativ ta hetten av og skaff sydvest. 

Anonymkode: ad6ae...0aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når dette skjer igjen og igjen hvorfor kjøper du da regnjakke med løs hette? Kjøp regnjakke med ferdig fastsydd hette. 
Alternativ ta hetten av og skaff sydvest. 

Anonymkode: ad6ae...0aa

Hetter på barneklær er ikke fastsydd lenger pga sikkerhet. De er fester med knapper slik at de skal løsne om barnet blir hengende fast i tre eller lekeapparat så de ikke blir kvalt.

Anonymkode: dc5f2...f02

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙋‍♀️🙋‍♀️

Trøster meg med at om hetten er fastsatt vil den antakeligvis rakne i sømmen OG at det er meningen at hetta skal løsne slik at barnet ikke kan bli hengende etter det. Det er en slags kjip trygghet når den ente hetten forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine river av hetta hele tiden. Så vi tar den av og legger den hjemme. De dagene det virkelig er drittvær og de må ha hette, snakker vi grundig om at den må være på den dagen og så kan vi ta den av igjen mår de kommer hjem. Det funker ganske greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...